X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פיסת שמים [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
תודה לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
הם לקחו אותי שמונים שנה לאחור לשוטט בהמולת הרחוב של שכונת ילדותי עם פריטה זכה על כינור ונבל החזירו אותי לימים, שגם אני "חתיכה של שמים מצאתי ברחוב"

תודה לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון על ערב חוויתי בלתי נשכח, שהעלו שירים על חיי ילדים לפסגות מוסיקאליות. תודה למלחין זיו קוז'קרו על שהרקיע למרומי שחקים את המילים בשיר "מְצִיאָה" של המשוררת לאה גולדברג לפסגות מוסיקאליות מרגשות. שיר שקראתי פעמים רבות, אך באולם בראשון לציון הקריאה הפעם הייתה עוצמתית ומסעירה.
אני המשוטט ומדדה היום עם מקל הליכה במעלה המעלות של העשור התשיעי לחיי מודה למלחין זיו קוז'קרו על הנשמה המוסיקאלית הזכה והנקייה, שנתן למלים בשיר הילדים של לאה גולדברג. אני מודה לו על שלקח אותי בידיו מהדיור מוגן, בו אני חי כיום, ויחד פסענו במעלות העשור הראשון לחיי.
אני מודה לכל הנגנים, למנצח דן אטיגר ולזמרת יונית שקד גולן על שהעניקו לי מתנה יפה, חווית ימי ילדות רחוקים. הם לקחו אותי שמונים שנה לאחור לשוטט בהמולת הרחוב של שכונת ילדותי. עם פריטה זכה על כינור ונבל החזירו אותי לימים, שגם אני "חֲתִיכָה שֶׁל שָֹמַיִם מָצָאתִי בָּרְחוֹב". כן גם אני בשכונת ילדותי מצאתי חתיכת שמים "בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם תַּחַת עֵץ שֶׁבָּרְחוֹב". ועם הבית האחרון בשיר "מְצִיאָה" הייתי בעננים, שחדרו לאולם הקונצרטים בראשון לציון וקרנו מאושר למשמע המילים:
וְאוֹרוֹת הָעֵינַיִם
וּמַה טוֹב לִי, מַה טוֹב:
חֲתִיכָה שֶׁל שָׁמַיִם
מָצָאתִי בָּרְחוֹב.
בימים של המולת רחוב ישראלי רווי בבוטות לשון ובאלימות מילולית גסת רוח, נעים היה לי לחוות את החוויה המוסיקאלית, שהעניק לנו המלחין זיו קוז'וקרו, הכותב בתכניה: "ילדים הם ילדים. הרבה לפני שהם נטענים על-ידי סביבתם ... כל הילדים נולדים רכים. כל הילדים אוהבים חיבוק. אוהבים שאבא או אימא מניפים אותם על הידיים... כל הילדים מפחדים מהחושך. מפחדים מלהיות לבד... המחזור "שירים על חיי ילדים" עוסק בהתבוננות יַלְדית נבונה על העולם ועל סיטואציות טריוויאליות יומיומיות בחיי ילדים".
במיוחד בשיר "מְצִיאָה" של המשוררת לאה גולדברג חשתי, שבהלחנה של זיו קוז'וקרו את הטקסטים במחזור "שירים על חיי ילדים" מתקיים הדהוד רחוק על דרך הניגודיות ליצירתו של גוסטאב מאהלר "שִׁירִים עַל מוֹת יְלָדִים".
אם בשיר "מְצִיאָה" על עולם הילדים, המשוררת לאה גולדברג החזירה אותי אל ימי ילדותי, הרי בשיר על עולם הילדים "הַיְּלָדִים", המשורר ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן פונה אלי כאבא וכסבא, כשהוא פונה אלינו ההורים - "תְּנוּ לְיַלְדֵיכֶם אֶת אַהֲבַתְכֶם אַךְ לֹא אֶת מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם, כִּי לָהֶם הֲגִיגִים".
אני מבקש סליחה, שקיפחתי שירים נוספים. בחרתי שני שירים שאני מודע להם כבר שנים רבות. אך בערב הזה הרקעתי לשחקים עם שני השירים, ומי שהרקיעה אותי הייתה התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, לכן מצאתי לנכון להביע לה את תודתי.

תאריך:  23/10/2022   |   עודכן:  23/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תודה לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קבל ברכות משמוצניקיות מפ"ת.
לאיתן יקר  |  23/10/22 09:35
2
תודה לתזמורת הסימפונית רשל"ץ
תודה לראשון לציון  |  23/10/22 10:55
3
זה היה ממש ערב חוויתי
בלומה  |  23/10/22 11:05
4
שמור על עצמך אדם יקר.
לאיתן היקר  |  24/10/22 10:53
5
תודה לתזמורת של ראשון לציון ל"ת
תודה.  |  24/10/22 17:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הפיגועים שעשה המחבל עודאי אלתמימי ממחנה הפליטים שועפאט עד שחוסל בידי מאבטחי הישוב מעלה אדומים חושפים טפח ממחדלי השב"כ והמשטרה במזרח ירושלים. הגיעה העת לתהליך הפקת לקחים מקיף בשב"כ ובמשטרה בכל הקשור לטיפול הביטחוני בחלק המזרחי של הבירה
רפי לאופרט
האנרגיות שמשקיע הציבור הישראלי במאבקי-סרק לקראת כל אחת ממערכות הבחירות בשנים האחרונות מדהימות, מפליאות אך גם חסרות תכלית, משום שאינן מושקעות בעיקר. על כן ראוי להזכיר מפעם לפעם גם את נושאי הליבה שמחזור הבחירות הקרוב חייב להציע להם מענים אופרטיביים ולהכריע באשר לדרך בה יטופלו. ככל שתופח מספר מחזורי הבחירות העוקבים דומה שפלגי-הציבור מתבצרים בעמדותיהם האמוציונליות ושוכחים שגם אחרי הבחירות יהיה צורך לחיות יחד
יוני בן-מנחם
מבצע "שובר גלים" של צה"ל לא מספיק לעצירת גל הטרור בגדה    ישראל נגררת למלחמת התשה שעלולה להתפשט ולהגיע גם לערים המרכזיות בישראל    הפעילות של קבוצות הטרור פוגעת גם ברש"פ ובסמכותה ומחלישה אותה    המשך ההתנהלות הישראלית הנוכחית עלול לעודד אינתיפאדה חמושה כוללת
יואב יצחק
נתניהו ייאלץ לכבד את ההסכם שנכרת עם לבנון גם אם אינו לרוחו    בספרו - ביבי סיפור חיי, מספר נתניהו על פגישתו עם הנשיא קלינטון ועל התנאים שהציב למסירת חברון על-פי הסכם אוסלו    תמציתם: "ייתנו - יקבלו. לא ייתנו - לא יקבלו"    משמעם, בענייננו: אם יישמר השקט בגבול הצפון יכבד נתניהו את ההסכם עם לבנון
ירון פרידמן
התקרבות חמאס לציר האירני הגיעה לשיא חדש השבוע עם מפגש הפיוס של נציגי חמאס עם נשיא סוריה. אולם ייתכן כי חמאס עשה טעות קשה עליה ישלם ביוקר בטווח הארוך. מדוע חושבים בקטר, התומכת הקבועה של חמאס, כי מדובר בטעות קשה? ומהו האינטרס של חמאס בסוריה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il