X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תושבת סלבנסק באזור זונצק ליד בניין שהופגז [צילום: אפרם לוקצקי/AP]
מתקפה אוקראינית על בסיס הצי הרוסי בקרים
בתקיפה נגרם כנראה נזק לכמה אוניות של צי הים השחור ברוסיה מעריכים שחצי האי ייכבש ממנה בשנה הבאה במרכז פראג הפגינו כמה אלפי בני אדם במחאה על זינוק המחירים ובקריאה לממשלה להתפטר

מוקדם יותר הבוקר (שבת, 29.10.22) מתקפה אוקראינית על בסיס הצי הרוסי בסבסטופול, חצי האי קרים, שבו שוכן מטה צי הים השחור. התקיפה בוצעה כנראה באמצעות רחפנים, מל"טים, וייתכן גם כלים תת-ימיים בלתי מאויישים. עשן שחור היתמר מאזור הבסיס.
על-פי דיווחים שונים, שעדיין טעונים אישור, בתקיפה נגרם נזק לכמה אוניות של צי הים השחור, כולל הפריגטה "אדמירל מאקארוב", שלאחר טיבוע ספינת הטילים "מוסקבה" הפכה למעשה לספינת הדגל של צי הים השחור. בכל מקרה הפעם לא מדובר בהטבעתה של הספינה אלא בנזק.
משרד ההגנה הרוסי התייחס למתקפה הבוקר על בסיס הצי בסבסטופול וטען כי כללה 9 מל"טים ו-7 כלים ימיים אוטונומיים. ההודעה מציינת ששולת-מוקשים גדולה של הצי הרוסי נפגעה קל בתקיפה.
ובינתיים מעריך ראש מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה האוקראיני, קיריל בודאנוב, שצבא אוקראינה צפוי לתקוף גם את "חצי האי קרים הכבוש", ככל הנראה במהלך השנה הבאה. ואילו בדוח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי היום נכתב בין השאר שהמושל של מחוז חרסון הכבוש באוקראינה, ולדימיר סלדו, אמר שמספרם של הנאשים שעזבו את העיר עומד כעת על יותר מ-70 אלף. הדוח מציין שב-26 באוקטובר טען סלדו שרוסיה פינתה את שרידי המדינאי הרוסי הידוע מהמאה ה-18, הנסיך גריגורי פוטיומקין מקברו בקתדרלה של חרסון למזרח הדניפרו. וזה מעניין, לא רק משום שרק לאחרונה כתבתי פה שרשור ארוך על מעלליו של פטמיוקין והתפקיד המרכזי שמילא בהתפשטות האימפריה הרוסית תחת הצארינה יקטרינה הגדולה, שהייתה גם מאהבתו שנים ארוכות.
הדוח הבריטי מציין את חשיבות דמותו של פטיומקין בזהות הלאומית הרוסית. נכתב שם כי פטיומקין מזוהה מאוד עם הכיבוש הרוסי של ארצות אוקראינה במאה ה-18 ופינוי שרידיו, אם אכן התרחש, מדגיש את המשקל שפוטין מייחס כמעט בוודאות להצדקה ההיסטורית הנתפסת לפלישה. הפינוי הסמלי הזה של שרידיו, ופינוי האזרחים ההמוני מדגישים כנראה את כוונת רוסיה לזרז את הנסיגה מהאזור.
ואילו במרכז פראג הפגינו אמש כמה אלפי בני אדם, אולי עשרת אלפים, במחאה על זינוק המחירים ובקריאה לממשלה להתפטר. לא מעט מהמפגינים קראו קריאות נגד אוקראינה, נאט"ו וארה"ב, ורבים מהם קראו להפסיק את התמיכה באוקראינה ולהביא לסיום מהיר של המלחמה. חשוב להבין שהקולות הללו בצ׳כיה של היום הם מיעוט, ורוב גדול של אזרחי המדינה תומכים באוקראינה ובהמשך תמיכת הממשלה בפראג במשטרו של זלנסקי. סביר מאוד להניח שגורמים פרו רוסים עומדים גם הם מאחורי ההפגנות הללו (גם בספטמבר הייתה הפגנה גדולה יותר מזו אמש), אך המציאות הכלכלית משחקת גם היא תפקיד.
בספטמבר הגיעה האינפלציה בצ׳כיה ל-18%, וגל התייקרויות תורם את חלקו לתסכול בציבור. צ׳כיה היא אחת התומכות המובילול של אוקראינה באיחוד האירופי. היא סיפקה לקייב נשק כבד והעניקה אשרות ל-450 אלף פליטים אוקראינים, כולל גישה לשירותים סוציאליים כמו שירותי בריאות וסיוע כספי. רוב הציבור הצ׳כי תומך בכך.

תאריך:  29/10/2022   |   עודכן:  29/10/2022
+הסכם ייצוא התבואה הושעה
23:54 29/10/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

שר החוץ האוקראיני האשים את את רוסיה בשימוש ב"תירוצי שווא" כדי להשעות את יישום הסכם יצוא התבואה בים השחור  ▪  רוסיה דורשת את כינוסה של מועצת הביטחון כבר ביום שני כדי לדון במתקפה האוקראינית על הבסיס בסבסטופול שלדבריה חייב אותה להגיב בהקפאת יישום ההסכם

מבט על גשר הרוס מעבר לנהר סיברסקי-דוניץ בעיירה המשוחררת סוויאטוהירסק באזור דונצק [צילום: אנדריי אנדריינקו/AP]
+רוסיה עוצרת את מעורבותה בהסכם ליצוא התבואה מהים השחור
20:21 29/10/22  |  עידן יוסף

משרד ההגנה ברוסיה מסר כי מוסקבה עוצרת את מעורבותה בהסכם ליצוא התבואה מהים השחור. מוקדם יותר, דיווחו הרוסים כי ספינה לסילוק מוקשים שלקחה חלק באבטחת כלי השיט שעסקו ביצוא התבואה - נפגעה במתקפה אוקראינית על נמל סבסטופול בחצי האי קרים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתקפה אוקראינית על בסיס הצי הרוסי בקרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
מירב ארד
רה"מ פולין ציין כי פרויקט האנרגיה הגרעינית של פולין ישתמש ב"טכנולוגיה האמינה והבטוחה" של תאגיד החשמל וסטינגהאוס    הפרויקט מוערך בכ-40 מיליארד דולר
מירב ארד
זלנסקי: "כארבעה מיליון בני אדם נפגעו אך הפגזות לא תשבור אותנו"    החודש שיגרה רוסיה מאות טילים ומזל"טים מתוצרת אירן
איתמר לוין
אקונומיסט מדווח על אובדן אמון בנשיא הכושל ומציג שמות של יורשים אפשריים - שאינם צפויים לבצע שינויים מהותיים
איציק וולף
הממשל האמריקני משגר לעבר רוסיה איום שלפיו אם זו תנסה לפגוע בלווינים אמריקניים בטענה שהצעד נעשה כתגובה להתערבות האמריקנית במלחמה באוקראינה - ארצות הברית תגיב בצעדים הולמים
איציק וולף
נשיא רוסיה טוען כי דוקטרינת המלחמה הרוסית אינה מאפשרת שימוש בנשק גרעיני שלא למטרות הגנה    "רוסיה מעולם לא דיברה על שימוש בנשק שכזה, המערב מאיים על היציבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il