X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מבט על גשר הרוס מעבר לנהר סיברסקי-דוניץ בעיירה המשוחררת סוויאטוהירסק באזור דונצק [צילום: אנדריי אנדריינקו/AP]
הסכם ייצוא התבואה הושעה
שר החוץ האוקראיני האשים את את רוסיה בשימוש ב"תירוצי שווא" כדי להשעות את יישום הסכם יצוא התבואה בים השחור רוסיה דורשת את כינוסה של מועצת הביטחון כבר ביום שני כדי לדון במתקפה האוקראינית על הבסיס בסבסטופול שלדבריה חייב אותה להגיב בהקפאת יישום ההסכם

בתגובה למתקפה האוקראינית (שבת, 29.10.22) על בסיס צי הים השחור בסבסטופול בחצי האי קרים שנכבש וסופח לרוסיה ב-2014, מודיעה אחה"צ מוסקבה על השעיה זמנית של יישום הסכם ייצוא התבואה שנחתם בחודש יולי בתיווך אנקרה, ואיפשר את חידוש ייצוא התבואה מאוקראינה.
בהודעת משרד ההגנה הרוסי נכתב בין השאר: "רלוונטי החל ב-29 באוקטובר השנה - המשטר בקייב, בשיתוף מומחים בריטים לפעולת טרור נגד ספינות של צי הים השחור וספינות אזרחיות המעורבות בהבטחת אבטחת 'מסדרון התבואה', הצד הרוסי משעה את ההשתתפות ביישום הסכמים על ייצוא של מוצרים חקלאיים מנמלי אוקראינה".
גם משרד החוץ הרוסי פירסם הודעה המציינת את השעיית ההסכם והוסיף שהצד הרוסי אינו יכול להבטיח את שלומן של ספינות מטען יבשות אזרחיות המשתתפות ביוזמת הים השחור: "ההנחיות הרלוונטיות ניתנו לנציגים הרוסים במרכז התיאום המשותף באיסטנבול, השולט על הובלת מזון אוקראיני". צריך להמתין ולראות האם וכיצד תיושם ההחלטה הזו.
בינתיים מגיבה אוקראינה להחלטה הרוסית. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה האשים את את רוסיה בשימוש ב"תירוצי שווא" כדי להשעות את יישום הסכם יצוא התבואה בים השחור: "אני קורא לכל המדינות לדרוש מרוסיה להפסיק את משחקי הרעב שלה וליישם מחדש את התחייבויותיה".
ראש הסגל הנשיאותי האוקראיני אנדריי יירמק האשים את רוסיה ב"סחיטה" וטען שהיא "ממציאה התקפות טרור" על מתקניה בשבת, לאחר סדרת הפיצוצים בסיס צי הים השחור בסבסטופול. הוא כתב: "את הפרימיטיביות של הסחטנות הרוסית ניתן לראות בכל דבר. סחיטה גרעינית, אנרגיה, מזון". יירמק אף האשים את רוסיה ב"התקפות טרור פיקטיביות על מתקניה שלה". - דברים קצת מוזרים בהתחשב בכך שגורמים אוקראינים הם העומדים מאחורי המתקפה הבוקר על הבסיס בסבסטופול.
גם באו"ם חוששים מעציד ההסכם. דובר האו"ם סטפן דוז׳ריק אמר מוקדם יותר: "חיוני שכל הצדדים יימנעו מכל פעולה שתסכן את יוזמת הים השחור שהיא מאמץ הומניטרי קריטי שברור שיש לו השפעה חיובית על הגישה למזון עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם". בדקות האחרונות נודע שרוסיה דורשת את כינוסה של מועצת הביטחון כבר ביום שני כדי לדון במתקפה האוקראינית על הבסיס בסבסטופול שלדבריה חייב אותה להגיב בהקפאת יישום ההסכם.

בינתיים מפרסמת קבוצה בלארוסית המנטרת את משלוחי הנשק הבלארוסי לרוסיה מידע ולפיו במהלך שבעת חודשי מלחמה (מארס-ספטמבר), העביר משטר לוקשנקו לוקשנקה יותר מ-65 אלף טונות של תחמושת לרוסיה. המקסימום הועבר באפריל 2022 - יותר מ-22.5 אלף טונות (689 קרונות).
לאחר מכן חלה ירידה קלה בהיקף הייצוא, ומחודש יולי הוא שוב החל לעלות. לטענת הקבוצה בשבועות האחרונים הועברו לפחות 94 טנקי T-72A ועשרות נוספים אחרים. מה שמעניין מבחינת הנוכחות הצבאית הרוסית בבלארוס זו גם העובדה שלמעשה רוסיה עושה בבלארוס כבשלה. היא משתמשת בתשתיות הצבאיות של בלארוס לטובת המלחמה, וככל הנראה מנצלת גם שטח בלארוס והתשתיות הצבאיות שלה לטובת אימונים והכשרות של חיילי המילואים שגויסו בעקבות הכרזתו של הנשיא פוטין על גיוס ב-21 בספטמבר. גם אם חיילים בלארוסים אינם נלחמים ישירות נגד אוקראינה, הרי שבפועל המדינה ותשתיותיה מגויסות לטובת רוסיה.

תאריך:  29/10/2022   |   עודכן:  30/10/2022
+דרוש שיח דיפלומטי בין ארה"ב לרוסיה
13:05 30/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דייוויד איגנציוס טוען בוושינגטון פוסט שיש להתמקד במניעת הסלמה הרת אסון בין המעצמות; למלחמה באוקראינה אין כרגע פתרון

הפסגה האחרונה, יוני 2021 [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+רוסיה עוצרת את מעורבותה בהסכם ליצוא התבואה מהים השחור
20:21 29/10/22  |  עידן יוסף

משרד ההגנה ברוסיה מסר כי מוסקבה עוצרת את מעורבותה בהסכם ליצוא התבואה מהים השחור. מוקדם יותר, דיווחו הרוסים כי ספינה לסילוק מוקשים שלקחה חלק באבטחת כלי השיט שעסקו ביצוא התבואה - נפגעה במתקפה אוקראינית על נמל סבסטופול בחצי האי קרים.

+מתקפה אוקראינית על בסיס הצי הרוסי בקרים
19:54 29/10/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

בתקיפה נגרם כנראה נזק לכמה אוניות של צי הים השחור  ▪  ברוסיה מעריכים שחצי האי ייכבש ממנה בשנה הבאה  ▪  במרכז פראג הפגינו כמה אלפי בני אדם במחאה על זינוק המחירים ובקריאה לממשלה להתפטר

תושבת סלבנסק באזור זונצק ליד בניין שהופגז [צילום: אפרם לוקצקי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
בתקיפה נגרם כנראה נזק לכמה אוניות של צי הים השחור    ברוסיה מעריכים שחצי האי ייכבש ממנה בשנה הבאה    במרכז פראג הפגינו כמה אלפי בני אדם במחאה על זינוק המחירים ובקריאה לממשלה להתפטר
מירב ארד
רה"מ פולין ציין כי פרויקט האנרגיה הגרעינית של פולין ישתמש ב"טכנולוגיה האמינה והבטוחה" של תאגיד החשמל וסטינגהאוס    הפרויקט מוערך בכ-40 מיליארד דולר
מירב ארד
זלנסקי: "כארבעה מיליון בני אדם נפגעו אך הפגזות לא תשבור אותנו"    החודש שיגרה רוסיה מאות טילים ומזל"טים מתוצרת אירן
איתמר לוין
אקונומיסט מדווח על אובדן אמון בנשיא הכושל ומציג שמות של יורשים אפשריים - שאינם צפויים לבצע שינויים מהותיים
איציק וולף
הממשל האמריקני משגר לעבר רוסיה איום שלפיו אם זו תנסה לפגוע בלווינים אמריקניים בטענה שהצעד נעשה כתגובה להתערבות האמריקנית במלחמה באוקראינה - ארצות הברית תגיב בצעדים הולמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il