X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולמרט. אולי מפאת גילו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
נתניהו-אולמרט 0-1
הוא, שיצק מים על ידיו של אבי האסכולה עורך הדין (ושר המשפטים) שמואל תמיר, ולמד ממנו, ידע להסתער על היריב כאריה רעב
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

השופט עמית יריב עשה ככל יכולתו להימנע ממתן פסק דין בתביעת הדיבה של בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר נגד אהוד אולמרט, שכינה אותם - "חולי נפש". אולמרט לא נענה לפשרה ופסק הדין נטה לצד התביעה אם כי העונש הכספי נמוך, קל.
אולמרט פטפט את עצמו לדיבה בלי שעלה בדעתו כי תועבר להכרעה משפטית. זה קורה לרוב. הוא קיווה כי השופט יריב יניח לו לנהל את הקרב ולהוכיח את טיעונו תוך כדי תנועה, דהיינו - אומנם הגיע לבית המשפט בלי הוכחות, אך ישיג אותן באולם. יריב סירב. שופטים רבים היו מסרבים להרחיב את היריעה לאחר מעשה. לעומת זאת שופטים רבים היו נוהגים אחרת. היו רואים בהרחבת הדיון משום "מתן יום" לנתבע בבית המשפט. לאולמרט לא היה מזל כזה.
שתי הגישות מוכרות, לגיטימיות. אין זאת אומרת שאילו התרחבה היריעה היה פסק הדין משתנה. אך בלי ההרחבה, ועם המעט שבפיו מן ההתחלה, היה ברור כי כפות המאזניים ייטו לצד נתניהו. צפיתי הערב בערוץ-12 בדבריו של סניגורו עורך הדין אמיר טיטנוביץ', שנאמר לי עליו כי התמחה במשפטי דיבה, והוא אומנם הזכיר את העובדה שלא הניחו לו להרחיב את היריעה, אבל כבדרך אגב.
זו בוודאי טעות בניהול המערכה התקשורתית. כי צמצום העדויות שקבע השופט חייב היה להיות הטיעון העיקרי של הסנגור - בין אם יתקבל ובין אם יידחה - בבואו לשקול את האפשרות לערער על פסק הדין. אולמרט השכיל להביא כמה עדים לחיזוק טיעונו, והשופט לא אישר או דחה את תוכן דבריהם הביקורתיים כלפי הנתניהאו'ז, אך קבע כי אינם רלוונטיים לסוגיית הדיבה שלפניו. כאמור, השופט סירב לזמן עדויות שביקש להציג לפניו אולמרט, ואם יגיש ערעור תהיה סוגיה זו עניין מרכזי בתוכן הדיון. אך בנוסף לכך, ולמרות שהמשפט כבר התקיים, ובנוסף לעדים שהשופט לא התיר להעלות על הדוכן, היה לאולמרט מרחב פעולה נוסף לחפש בו מה שלכאורה יכול היה לסייע לו.
אני זוכר את אולמרט מפרשיות העבר. הח"כ הצעיר שחשף את פרשת אברהם עופר המנוח והתקוטט עם רחבעם (גנדי) זאבי. הוא, שיצק מים על ידיו של אבי האסכולה עורך הדין (ושר המשפטים) שמואל תמיר, ולמד ממנו, ידע להסתער על היריב כאריה רעב. לא תמיד ניצח. לא תמיד גבר. אך תמיד הגדיל את סיכוייו להשיג תוצאה טובה יותר בבית המשפט. על כך הייתה תהילתו של תמיר, וממנו למד אולמרט.
אך לאורך הדיון הממושך עתה נראה היה לי כי החתירה-למגע-משפטי נעדרה ממנו בסיבוב בו הוא עצמו היה במגננה, לא במתקפה. אולי מחמת גילו. אולי מפני שבעצמו נכלא בשל עבירות חמורות. אולי סתם כך, הלוך רוח. ואולי כך חולפת תהילת עולם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/11/2022   |   עודכן:  23/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו-אולמרט 0-1
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דעתו האמיתית של תמיר על אולמרט
פנחס  |  24/11/22 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
למבקשי המקלט מאריתריאה סיפור חיים קשה ומורכב וכל רצונם לחיות בשלום בכל מקום שיהיה מוכן לקלוט אותם כבני אדם עם זכויות אנוש בסיסיות
אהרן פאפו
פתגם רומי עתיק אומר שהאלים תומכים בחזקים    לפיד גילה חולשה במדיניות-החוץ והפנים שלו ולכן יש לייחס לחולשתו את ריבוי הפיגועים בתקופת ממשלתו הכושלת שהייתה עשויה טלאי-על-טלאי - עם שמאל קיצוני בתוכה וסיעות ערביות לאומניות
יוני בן-מנחם
אירן משוכנעת כי מדינות המערב ובראשן ארה"ב וישראל פועלות נגדה ומנסות להפיל את המשטר האירני באמצעות עידוד "מחאת החיג'אב" וסיוע למיעוטים הכורדי והבלוצ'י באירן. תשובת הנגד האירנית היא הסלמה בכל החזיתות כולל העלאת רמת העשרת האורניום לקראת ייצור פצצה גרעינית, ממשלת נתניהו ניצבת בפני אתגר ביטחוני גדול ומסוכן
חנינא פורת
74 שנה להקמת הגדוד השמיני של הפלמ"ח שכונה "הגדוד הדרומי"    על-פי ספרו החדש של יואב רגב
עמנואל בן-סבו
למי יש אינטרס לייבא לא יהודים למדינת ישראל    מאות אלפי בני אדם הנכנסים בשערי ישראל ומערערים את הזהות היהודית עליה עומלים רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il