X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניהול סיכונים [צילום: פלאש 90]
אגרות חוב בראייה לשנת 2023
מזה 10 שנים השווקים התרגלו לריביות נמוכות מאוד על סף אפס הקולות ששומעים בדירקטוריונים של הבנקים המרכזיים כבר שונים במעט האגרסיות חלשות יותר ומפייסות יותר

אם מניות זה מטוטלת לזמן הקצר - אז אגרות חוב זה משהו הרבה יותר איטי. משהו איטי עד שהגענו לשנת 2022. השנה עלתה הריבית במהירות של שיאן אולימפי ל-100 מטר, מה שלא השאיר מקום להתנהגות חיובית באגרות החוב לכל אורך המרחב והמח"מ.
אגרות חוב ממשלתיות, החלק הסולידי ביותר בתיק ההשקעות בעולם, רשמו ירידות שערים דו-ספרתיות והתשואות עלו למספרים שאך לפני חודשים ספורים רק יכולנו לחלום עליהם. גם מי שלא למד כלכלה יודע שהשווקים נעים במחזור כלכלי ומה שעלה יירד ומה שירד יעלה בחזרה. זה נכון ביתר שאת במחזור הריבית.
מזה 10 שנים השווקים התרגלו לריביות נמוכות מאוד על סף אפס. ותוך חודשים ספורים קפצנו כמו קפיצת בנג’י, רק הפוכה, לרמות ריבית של 4-3 אחוז. תנועה חזקה ומהירה מאוד. אך טבעי שנבחן האם הנכסים המושפעים ביותר, שספגו הכי הרבה, נמצאים במקום שראוי להשקעה אם הציפיות והריבית ישתנו. יצא לי לכתוב לא מעט על ציפיות - שזה בעצם מה שמניע את השווקים היום לטובת העתיד.
בציפיות לשנת 2023 אפשר לדון כבר היום. זה לא רחוק. הקולות ששומעים בדירקטוריונים של הבנקים המרכזיים כבר שונים במעט. האגרסיות חלשות יותר ומפייסות יותר. אם במהלך החודשים האחרונים הציפיות היו להעלאות ריבית חדות והן אכן הגיעו והתממשו, כיום הציפיות כבר מתונות יותר והמספרים כבר משדרים הורדת הילוך. לאחר העלאות אגרסיביות של 0.75% במספר פעימות רצופות, הציפיות לשנת 2023 כבר נעות על העלאות של 0.5% ולאחר מכן 0.25% עם יעד ריבית של 5% בארה"ב. אז אנחנו לא כאלה רחוקים משם מה שאומר שכדאי לחשוב ולתכנן כבר היום את רכיב האג"ח לשנת 2023.
מענה מעולה
הרע הכלכלי אולי עדיין לפנינו אך ריבית ברמה של 6% או 7% כנראה שלא נראה. כנראה. אם אלו הן הציפיות אז כדאי לבחון השקעה באג"ח. מחיר אג"ח עולה כאשר ריבית יורדת. תשואת אג"ח יורדת כאשר מחירו עולה. מחיר אג"ח עולה גם כאשר הציפיות מהריבית להאט וכאשר רואים את השינוי באופק.
על-מנת לא להיחשף למרבית הסיכון (וחייבים לזכור - כגודל הסיכון = גודל הסיכוי) יהיה צורך לנהל סיכוני מח"מ ולתת משקל לממשלתי מול הקונצרני. ברמת הסיכון המקסימלי, חשיפה לקונצרני במח"מ ארוך תיתן מענה מעולה לאוהבי הסיכון ולאחר מכן, ברמת סיכון נמוכה יותר, ממשלתי במח"מ ארוך. בניהול ופיזור מח"מ בין קונצרני לממשלתי נקטין את החשיפה לסיכונים (אם הערכות וציפיות הריבית שלנו יתבררו כשגויות) ונוכל להתקדם בניהול הסיכונים ככל שמתקדם הזמן ויש תוקף לציפיות שלנו.
מי שקורא אותי יודע שאני גם מאוד בעד לנהל את הסיכון באמצעות קרנות נאמנות. הן מחקות והן אקטיביות. ניתן לפתוח חשיפות עוקבות על כל מדד אג"ח, כמעט על כל טווח מח"מ, הן בארץ והן בחו"ל. ניתן לפתוח חשיפות אקטיביות בקרנות אג"ח שונות שמנהלות עבורנו את סיכוני המח"מ והעדפות של ממשלתי וקונצרני או רק ממשלתי או רק קונצרני. רק צריך לזכור ולהבין - שאגן תהיה עצירה בריבית ובעוד שנה או אולי שנתיים הריבית אפילו תרד - מחיר אגרות החוב יהיה כבר יקר יותר.

תאריך:  28/11/2022   |   עודכן:  28/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
לדרוזים עקרונות רבים, שהם דבקים בהם בקנאות. אחד מהם הוא כבוד המגובה בכוח. שניים מתוך שלוש הכ"פים המפורסמות. לא כסף - כי אם כבוד וכוח, בלי התנצלות. בהפגנותיהם הם ביטאו חוסר אמון בממשלה החלושה המכהנת עדיין, ובמיוחד בשר הביטחון
אורי מילשטיין
על המודיעין ביומיים הראשונים, המכונים "מבצע סטנלי", לאחר חטיפת המטוס עם הנוסעים הישראלים לבנגזי בלוב ומשם לאנטבה באוגנדה.
ארי בוסל
צה"ל הוא צבא מוסרי שאין שני לו בעולם    מדינת ישראל, מדינת הלאום היהודי, מאמינה בקדושת החיים מעל לכל ערך אחר    מאשימים אותנו בהתנהגות בזויה, לא הולמת, לא מוסרית וכיו"ב, ועושים זאת בצורה קבועה, חוזרת ונשנת
עמנואל בן-סבו
רחובות דוחא החוגגים, הרוצים עולם שמח בלי צרעת, הם תזכורת ססגונית, צבעונית, כעורה למאבק השורשי העקרוני, המאבק ההיסטורי בין הלאומים, הם התזכורת כי הדרך ארוכה יותר מהגלות להפוך מצרעת לבני אדם
רפי לאופרט
פיסקת ההתגברות היא שינוי משמעותי באופן בו יפעלו הרשויות הדמוקרטיות של המדינה כמערכת ממשל שתחתיה יפעל המינהל הציבורי בישראל על כל שלוחותיו. ריבוי הבעיות, התלונות וחילוקי הדעות על האופן בו יש לתקנו רק מחזקים את המסקנה הבסיסית בדבר הצורך הדחוף. מאידך החששות והפחדים הנשמעים מצד גורמים שונים נראים כניסיון לחסום מהלך בלתי נמנע משיקולים אינטרסנטיים צרים ויש להתנגד לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il