X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משבר המוטיווציה [צילום: יוטיוב]
הגיגים תתי"ח
משחק מכור
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שלוליות, זיהמו את עשיית הצדק, טועים, אלם, מניעה ותמוה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) שבת שלום

געגועים
שאול נגר מתגעגע לחורף של פעם בשירו, בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם. אז לא חיינו ביישובים עתירי אספלט ובטון, ולמרות אזהרות הורינו, השתעשענו בשלוליות, שנקוו בכל מקום. היום, לשם שינוי, שלולית מים הנה עדות מבישה לתכנון לקוי של כביש.
"בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם
נִשְׁקָפִים שָׁמַיִם
יַלְדּוֹן בְּמַגָּפַיִם
צוֹעֵד אַחַת וּשְׁתַּיִם.
בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם
יַלְדּוֹן כְּבֶן שְׁנָתַיִם
צוֹעֵד הוּא פַּעֲמַיִם
רוֹצֶה גַּם עוֹד יוֹמַיִם.
בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם
טִפּוֹת עַל מִכְנָסַיִם
צוֹפֶה הַסָּב מִנֶּגֶד
רוֹצָה לִהְיוֹת שׁוּב נֶכֶד.
בִּשְׁלוּלִית הַמַּיִם
יַלְדּוֹן מֵנִיף יָדַיִם
אוֹהֵב הוּא אֶת הַטֶּבַע
לָחוּשׁ עוֹלָם בְּצֶבַע".
אלאור אזריה חוזר
משפט צבאי דומה לצדק כמו מארש למוזיקה, אמר פעם אחד החביבים במצוטטיי, ז׳ורז׳ "הנמר" קלמנסו. כל מי שהיו חיילים מכירים את נוהל המשפט המשמעתי בפני המפקד: הרס"ר עומד מאחורי החייל הנשפט, ומסמן למפקד האם להרשיע, וכמה להכניס לנאשם.
כלומר, המשחק מכור. צבאנו אף הגדיל לעשות, וגם משפטים בפני בתי-דין צבאיים היו לחוכא ולאטלולא, משחקים מכורים. עיינו בפרשת רוני אלמוג, הש"ג מליל הגלשונים, ובפרשת אלאור אזריה. בשתיהן, וגם באחרות מסוגן, הבהירו מראש, עוד לפני תחקיר האירוע, שר הביטחון ו/או הרמטכ"ל, שהנאשם פושע מסוכן, וחייבים להענישו בחומרה. כלומר, זיהמו את עשיית הצדק הצבאי. באווירה כזו אין צורך לקדם שופט בדרגה, כדי שיפיק פסק-דין, שירצה את הקודקוד. ואיפה הצדק?! ראו את דברי "הנמר". ואם אינם מספיקים - היזכרו במה שהסבירו לכם בטירונות: בסיס צבאי מוקף בשתי גדרות. אחת כדי שההיגיון לא יחדור אליו, והאחרת כדי שהצדק יישאר מחוץ למחנה.
משפט רוני אלמוג, משפט אלאור אזריה ומשפט החייל מ"גבעתי" - כמו הרבה אירועים ותופעות, שמכים בצבאנו המהולל - גורמים למשבר המוטיווציה, המסרב להניח לצבאנו, כיוון שהם פוגעים בנכס החשוב ביותר של צבאנו - אמון החיילים והוריהם במפקדיו.
דרך אגב, הפלא ופלא - לליל הגלשונים, לפרשת אלאור אזריה ולפרשה החדשה של חייל "גבעתי" יש מכנה משותף: תפקוד לקוי של המפקדים בשטח. העובדה, שהם לא הועמדו לדין וקידומם לא נפגע, חס וחלילה, אופיינית לצבאנו, ומגבירה את אי-האמון כלפיו. הסבורים, שהגזמתי בדבריי, מוזמנים לקרוא את מה שכתב אל"ם מיל׳ יהודה וגמן על הפרשה בישראל היום.
חומר למחשבה
אורן האס ציטט בטוויטר את מייקל אליוט הווארד הבריטי - אחד מגדולי ההיסטוריונים הצבאיים במאה העשרים, שנפטר בגיל 97 לפני שלוש שנים: "אף שאיני יודע על איזו דוקטרינה עובדים כעת בצבא, אני נוטה לקבוע חד-משמעית, שהם טועים. מה שקובע הוא יכולתם לעשות זאת נכון ומהר ברגע האמת". ועוד: "חובתם של מתכננים צבאיים היא לאו-דווקא לדייק בחיזוי העתיד, אלא לא לטעות באופן חמור מדי".
הווארד, היסטוריון צבאי, היה קצין במשמר קולדדסטרים במלחמת העולם השנייה, ועוטר בצלב הצבאי על חלקו בקרב על מונטה קאסינו באיטליה.
תדע כל א̤ם עברייה
דוח מבקר המדינה על ההטרדות המיניות של חיילות, המשרתות במשטרת ישראל, במשמר הגבול ובשירות בתי-הסוהר הנו אות קלון ענק על הצבא, שקיבל לידיו משאב חשוב, והפקירו. הדוח קובע, כי 38 אחוזים מהחיילות, שהוצבו בשלוש הסוכנויות הללו, התלוננו על הטרדה מינית. אגף כוח-אדם ויועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם) שותקים, ולא עשו דבר כשהגיעו תלונות; וכנראה, תימשך אדישותם. כפי שאומר הפתגם - "תדע כל אם עברייה, כי חיי בניה הופקרו בידי מפקדים בלתי-ראויים".
שאלו את דוּדוּ
אבן היא נשק, והיא הורגת, קבע דודו הג'ינג'י, שהפך למלך ישראל, בהפקת הלקחים מהקרב בעמק האלה. בצבאנו המפואר, כנראה, טרם שמעו על כך. לא נורא. בצבאנו לא שמעו על הרבה דברים, שהם עובדות יסוד, ועל כן מלאו בתי-העלמין הצבאיים.
לוחמי מילואים, שהגיעו לשירות באזור שכם, תודרכו לקראת השירות, כי יש להימנע מירי חי לעבר מיידי אבנים, כך דיווח שילה פריד ב"מקור ראשון". בנוסף, הוא ציין, כי 99 אחוזים מהערבים, שנעצרו על יידוי אבנים, מסיימים את התהליך המשפטי בהסדר טיעון מקל, ואינם מגיעים למלוא חומרת העונש, שניתן לגזור עליהם. אין פלא אפוא, שהתופעה זלגה מזמן גם למדינת ישראל.
למה לא דיווח אמת?
הודעות דובר צה"ל על פרשת חטיפת הנער הדרוזי טירן פרו מדליית אלכרמל בג'נין שיקפו את הגרסה הערבית, שגופת הנער נחטפה מבית-החולים. הן לא הציגו את גרסת המשפחה, שטירן פרו נותק באכזריות ממכונות בית-החולים. כלומר, נרצח כשהיה חסר-ישע.
קשה להבין למה דובר צה"ל משרת את הערבים ואת רשות הטרור, והדבר אינו מפתיע, כיוון שהוא נשנה פעמים רבות. במהלך השנתיים האחרונות מסתיר דובר צה"ל נתונים על פעילות הטרור הערבי ביהודה ובשומרון, למרות שמאות תקריות נרשמות מדי חודש באזורים הללו ובירושלים.

תאריך:  05/12/2022   |   עודכן:  05/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק מכור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להעביר לשיפוט בהאג
משה דב  |  5/12/22 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו ארז
רגע לפני שעזב את התפקיד התיישב תא"ל פאגלין לראיון אישי ב-mod.cast, הפודקאסט הרשמי של משרד הביטחון וסיפר איך הטנקים ישתלבו במלחמות העתיד, מרוץ החימוש מול האויבים מסביב וגם כמה חלקים צריך בשביל להרכיב טנק.
דן מרגלית
אולי, רק אולי, ובכל זאת אולי - יש קצה חוט המעיד על תחילת ההבנה גם בשורות הליכוד, שאסור להפקיד תינוקות של בית רבן בידי איש החושך
יאיר נבות
ריינס: תקיפותיה של רוסיה נגד התשתיות נועדו גם לערער את רצונם של האוקראינים להתנגד, אך כאמור בהיבט הזה אין עדות להצלחתן
סועאד דבאח
מה גורם למטפל להתייחס לאדם כל כך חלש, שברירי אשר זקוק לעזרה ותלוי באחר בצורה משפילה?
אלי אלון
בירושלים נערכו בסוף השבוע שחלף שני אירועים להנצחת זכרו ופעלו של אלי ויזל סופר השואה, חתן פרס נובל לשלום, אוהב ירושלים ואזרח כבוד של העיר    אלי ויזל, שורד השואה שהקדיש מרבית חיו להנחלת זכר ומורשת השואה הלך לעולמו לפני כשש שנים ביולי 2016 בגיל 86
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il