X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צוות ארץ נהדרת [צילום: משה שי/פלאש 90]
ארץ נעדרת סקטוריאלית
הסאטירה מטעם אופסנה, עכשיו מתחילים בסאטירה נשכנית, אמיתית, פוגענית, מקטינה, מבזה ומשפילה עד עפר עכשיו משלימים את השנה וחצי האחרונה של סאטירה משמימה אשר אינה מסוגלת לכתוב או להציג ולו מילה ביקורת אחת על מי שנהנו מחיבוקה העלוב

מי אמר שתחיית המתים זוהי המצאה של הדתיים ההזויים המפנטזים על יציאה מתחת לאדמה והולכים כאילו התעוררו משינה קלה. הנה לנו דוגמה מוחשית, ממשית, תחיית המתים מציאותית לא מדע בדיוני ממש. הדמויות שבחרו בצד הנכון, בצד הצודק, בצד הטהור.
תוכנית הסאטירה המובילה בישראל, מתעוררת לאחר שנה וחצי של שינה מרצון, תרדמת מאומצת, הקפאה עמוקה, הומור גרדומים שאופסן. תוכנית המנערת מעליה את עפר החודשים הארוכים, משפשפת עיניה, מנקה את קורי השינה, עוטה על עצמותיה השדופות שריון, אוחזת בידה חרב משוננת ומצ'טה חדה ויוצאת לציד העונתי.
הסאטירה מטעם אופסנה. עכשיו מתחילים בסאטירה נשכנית, אמיתית, פוגענית, מקטינה, מבזה ומשפילה עד עפר. עכשיו משלימים את השנה וחצי האחרונה של סאטירה משמימה אשר אינה מסוגלת לכתוב או להציג ולו מילה ביקורת אחת על מי שנהנו מחיבוקה העלוב.
כדמוקרט וכחובב הומור, אני מחבק סאטירה, צורך סאטירה, לסאטירה משקל משמעותי וחשוב. השפעתה לעיתים גדולה עשרת מונים מכל מאמר מערכת עמוס במילים גבוהות ומשפטים של בית מרקחת. לכן צערי גדול, לכן אכזבתי עצומה, לכן תחושת הפספוס גדולה. החלטתי לוותר על החבורה המוכשרת המוכוונת לעשיית סאטירה נשכנית רק כנגד חלק מהעם.
אוסף אנשים מוכשרים, אשר דעותיהם הפרטיות אינן העניין אלא כישוריהם לבצע את רוח העורכים, רוח המפקד המגיעה ממקום מסוים מאוד, מתפיסת עולם מסוימת מאוד, ממערכת אמונות וערכים מסוימת מאוד.
בשנה וחצי האחרונה נעדרה כמעט לחלוטין, פרט למס שפתיים שולי וזניח, הסאטירה כנגד מהלכיה של ממשלת השינוי והריפוי. באופן מוכוון, באופן מובהק, לא נמצאו שם כמעט דמויות נלעגות עד כדי מבוזות, באופן מוזר כמעט ולא נמצאו אירועים מכוננים הראויים להתייחסות סאטירית. גם בשנה וחצי אלה בחרו להתעסק באופוזיציה, לחבוט, להגחיך, לבזות, להשפיל ולהמאיס עד זרא את חברי האופוזיציה. ארץ נעדרת נעדרה מינימום של הגינות, נעדרה מינימום של סאטירה כנגד ממשלת ישראל בשנה וחצי האחרונות, נעדרה מינימום של השפעה ולא בכדי היא כבר אינה מדורת השבט.
כאוהב הומור, שנינות, וכמי שמדבר לעיתים צינית שוטפת, מצאתי בתוכנית שיממון וליקוי מאורות של חדשנות ויצירתיות, זוהרה של התוכנית עומם ולא רק בגלל המסרים הפוליטיים הגלויים והסמויים, זוהרה עומם כי הפכה ממדורת השבט לעוד תוכנית נישה שמצחיקה את המשוכנעים והחברים מהמילייה, מהברנז'ה, ובעיקר מציבה מראה ואתגר לימין שטרם הצליח ליצור תוכנית אלטרנטיבית.
תוכנית סאטירה היא כלי חשוב מאוד בדמוקרטיה, בתנאי, שהיא אינה מגזרית, אינה צפויה, אינה נשחקת תחת גלגלי האג'נדות המסוימות מאוד, בתנאי שהיא אינה כלי נוסף בארגז הכלים התעמולתי של מפלגה מסוימת, דעה מסוימת, בתנאי שאינה תוכן שיווקי מסוים באופן מוסווה.
תפתיעו את הצופים, תתגברו על הצפוי, יש שחקנים מצוינים, מוכשרים, עם טקסט לעוס, מאוס, צפוי, נעדר הומור מושחז לחלק מהעם, לחצי מהפוליטיקאים.
כעת רק נותר לברר האם צריך לברך על תחיית המתים לתוכנית הנעדרת בשם ובמלכות או שמא בלעדיה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
התאגיד האמריקני, פראט אנד וטני, שרכש את המפעל לפני כחמש שנים, החליט משיקולי קפיטליזים חזירי להעתיק את עיקר פעילותו של המפעל לארצות הברית
רבקה שפק-ליסק
בממשלה החדשה יש שר חרדי שהכריז שלהיות אברך זה יותר קשה מלהיות חייל    בממשלה החדשה מעלים את שכר האברכים מעל שכר החיילים
יוסי אוחיון
רק פסקי דין ראויים, המבינים את הצורך והמשמעות ביצירת הרתעה והעצמתה, הם הם אשר ייתנו את הפתרון המיוחל והם יחוללו את השינוי המצופה
חנינא פורת
האם היה טבח בעת כיבוש הכפר באוקטובר 1948 במהלך מבצע יואב?    הקרב בדווימה באפריל 1949    על-פי מקורות שונים, וספרו של יעקב (ישקה) סטרץ' - "המחלקה של פני"
רון בריימן
על הממשלה החדשה לחשוב בגדול, איך להגדיל את העלייה, איך להגדיל את מספר היהודים מעבר ל"קו הירוק" - ממיליון למיליון וחצי - ואיך להשקיע בנדיבות בירדן, במטרה ליצור אופק מדיני לערביי יהודה ושומרון. יוזמה והשקעות ישראליות יחד עם עבודה ערבית יכולות לתרום רבות לשתי המדינות, ישראל וירדן/פלשתין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il