X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שער המגזין טיים
שער צפוי מראש
יש השנה של מגזין "טיים" לשנת 2022 הוא נשיא אוקראינה הנשיא זלנסקי הפגין מנהיגות אמיתית. בקרמלין ראו בו דמות חלולה, חסרת ניסיון מנהיגותי ומדיני, שודאי תתקשה לעמוד בלחץ האדיר. זו הייתה עוד קונספציה רוסית שגויה שתרמה למפלה הרוסית הצבאית בשבועות הראשונים
ואת התואר ״גיבורות השנה״ מעניק מגזין ״טיים״ לנשות אירן על ״מלחמתן עבור החופש״

זה אומנם היה צפוי מאוד צפוי, וכמעט בלתי אפשרי אחרת, ובכל זאת - איש השנה של מגזין "טיים" לשנת 2022 הוא נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בן ה-44. המגזין מעניק את התואר השנתי לאדם בעל ההשפעה העולמית הגדולה ביותר ב-12 החודשים האחרונים.
עורכי המגזין נימקו את החלטתם וכתבו עליה בין השאר כך: "ההצלחה של זלנסקי כמנהיג בעת מלחמה התבססה על העובדה שאומץ הוא דבר מדבק. הוא הדביק את כל שדרת ההנהגה הפוליטית באוקראינה בימים הראשונים של הפלישה, כשהובן שהנשיא לא הולך לשום מקום. האינסטינקטים המקצועיים שלו מהקריירה כשחקן על הבמה סייעו לו לקרוא את הקהל שלו ולהגיב בהתאם.
"כל העולם צפה בו והוא היה נחוש שלא לאכזבו. האומץ הגדיר גם את העם האוקראיני. במקום לברוח ולהציל את חייהם, אוקראינים רבים אחזו בכל כלי נשק שהיו יכולים למצוא ורצו להגן על העיירות והערים שלהם מול פלישת צבא בעל נשק רב, טנקים ומסוקים".
אני חושב שהנשיא זלנסקי הפגין מנהיגות אמיתית. בימיה הראשונים של הרחבת הפלישה הרוסית פנו ממשל ביידן ור"מ בריטניה דאז בוריס ג׳ונסון לזלנסקי, והציעו/המליצו לו בכל לשון של בקשה לעזוב את קייב, ולמקם הנהגה אוקראינית גולה במדינה שכנה או בלונדון.
הציפייה הייתה שהצבא הרוסי יגיע לקייב בקרוב, יכתרה ואף ינסה לחסל את זלנסקי וההנהגה. אך זלנסקי דחה את ההמלצה על הסף, בנימוס אך בהחלטיות. במקביל, הוא החל לעשות שימוש חכם מאוד ברשתות החברתיות, כולל סרטונים שלו ושאר ההנהגה הבכירה בלב המתחם הנשיאותי בקייב, מתריסים מול הרוסים אך חשוב יותר - מוכיחים לעם האוקראיני שהם מובילים את המערכה ללא מורא.
נדמה לי שלא כולם מודעים/מבינים את עוצמת הזלזול של הקרמלין, ובמיוחד של הנשיא פוטין עצמו, בזלנסקי ואישיותו. הם ראו בו דמות חלולה, חסרת ניסיון מנהיגותי ומדיני, שודאי תתקשה לעמוד בלחץ האדיר. זו הייתה עוד קונספציה רוסית שגויה, אחת מני רבות, שתרמה למפלה הרוסית הצבאית בשבועות הראשונים.
הרבה מאוד ביקורת נמתחה על הנשיא זלנסקי בשבועות שקדמו למלחמה, ורבים חששו מחוסר ניסיונו ומיכולתו לתפקד במציאות כל כך מורכבת של פלישה רוסית רחבה לארצו. כגודל החששות כך גם עוצמת ההתרשמות מהתנהלותו של זלנסקי בתנאים המורכבים מאוד של החודשים האחרונים. זלנסקי, ביחד עם יועציו והצבא האוקראיני בפיקודו של הרמטכ"ל ולרי זלוז׳ני, הצליחו בחודשים האחרונים להוביל לשורת הצלחות צבאיות מרשימות מול הצבא הרוסי, וליצור מומנטום קריטי בלחימה בשטח, שגרמה למערב להפנים שתמיכתו חשובה וחיונית גם להמשך כדי לאפשר עוד הצלחות דומות.
כמובן, אוקראינה סובלת מאוד במלחמה, אך היא מצליחה באופן שכמעט אף לא חזה לפני הרחבת הפלישה, ונראה ששיא המהלכים עוד לפנינו.

תאריך:  07/12/2022   |   עודכן:  07/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שער צפוי מראש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האביב האירופי
חשדנית  |  7/12/22 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
הממשל הסיני הודיע על ביטול חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית או אישור בריאות לצורך נסיעה בין חלקים שונים של סין    סגר יוטל רק על אזורים שיוגדרו ככאלה שנמצאים בסיכון גבוה
איתמר לוין
הקנצלר שולץ במאמר נרחב ב-Foreign Affairs, חלק ג': הגנת אירופה והידוק היחסים עם מדינות מתפתחות גם אם אינן דמוקרטיות
איתמר לוין
הקנצלר שולץ במאמר נרחב ב-Foreign Affairs, חלק ב': יעדי המערב במלחמה באוקראינה, מדיניות האנרגיה החדשה ועתיד האיחוד
יאיר נבות
לאחרונה דווח שצבא אוקראינה השלים את פיתוחו של מל"ט תקיפה שמסוגל לשאת 75 ק"ג חומר נפץ ולטוס לטווח של אלף ק"מ. בהחלט ייתכן שהתקיפות אתמול והלילה בוצעו באמצעות הכלים הללו
אורי מילשטיין
ברב-שיח על המלחמה באוקראינה טען העיתונאי אביגדור אסקין, המבקר פעמים רבות בברית המועצות לשעבר וקשור שם עם אנשים בכירים מאוד, כי הנשיא פוטין יזם את המבצע נגד אוקראינה כי הרגיש שהמערב רימה אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il