X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמושים בג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
ההסלמה והנשק הבלתי חוקי בגדה
גורמי הביטחון הבכירים בישראל מעריכים כי גל הטרור בשטחי הגדה יימשך עוד זמן רב וכי הוא יסלים בתקופה הקרובה. אחת התופעות המסוכנות של המצב הביטחוני החדש שנוצר בשטח הינה הימצאות עשרות אלפי כלי נשק בלתי חוקי בידי האוכלוסייה הפלשתינית

אירועי הטרור המאורגן של קבוצות הטרור בצפון הגדה נמשכים וגם טרור הבודדים. על-פי ההערכה של אגף המודיעין בצה"ל וגם של מנגנוני הביטחון של הרש"פ, אירועי הטרור הם במגמה של הסלמה, זה מה שצפוי לנו בחודשים הקרובים. יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתנגד לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל אבל הוא תומך במה שהוא קורא "התנגדות עממית" דהיינו בהפגנות, הצבת מחסומים וידויי אבנים ובקבוקי תבערה, לכן ההחלטה שקיבלה השבוע המועצה המהפכנית של תנועת פתח שבראשה עומד אבו מאזן היא מדאיגה מאוד. בתום הכינוס העשירי שלה ברמאללה היא קראה להרחבת ההתנגדות העממית נגד ישראל וההשתתפות בה, זה בודאי לא יתרום להרגעת המצב הביטחוני.
על-פי גורמי ביטחון בכירים בישראל, אחת התופעות המדאיגות בשטחי הגדה, בנוסף לקבוצות הטרור החמושות שקמו בצפון השומרון הינה הימצאותם של עשרות אלפי נשק בלתי חוקי בידי תושבי הגדה. הנשק הזה נקנה בשוק השחור העברייני של ערביי ישראל או מוברח לשטחי הגדה מירדן, בעידודה של אירן, ומגיע לתושבים הפלשתינים.
ההצטיידות האדירה של תושבי הגדה בנשק היא בעיקר לצורך הגנה עצמית עקב האנרכיה הביטחונית שהחלה להתפשט בשטחי הגדה, אבל חלק ממנו מגיע גם לקבוצות הטרור ולבודדים לצורך ביצוע פיגועי טרור נגד צה"ל והמתנחלים, בכמה מקומות בגדה קמו גם סדנאות מקומיות שמייצרות נשק מאולתר מסוג "קרלו" ומוכרות אותו בשוק השחור. השימוש בירי חי בשטחי הגדה גבר בשנה החולפת פי שלושה ממה שהיה בשנה שעברה, אירועי הירי התפשטו מג'נין ושכם לטולכרם, קלקיליה, רמאללה וחברון והישובים הערבים שנמצאים בעוטף ירושלים.
הנשק הפך לסמל הסטטוס של הדור הצעיר בדיוק כמו הטלפון הנייד, וצעירים פלשתינים רבים רוכשים כלי נשק ומצטלמים עמם כחלק מהתופעה החדשה של "ההתנגדות" הפלשתינית, מדובר בצעירים שנולדו אחרי האינתיפאדה השנייה. תופעת הנשק הבלתי חוקי מסכנת את חיילי צה"ל שפועלים באזורים שבה יש פעילות טרור, כמעט כל כניסה של כוחות צה"ל לערים ולכפרים הפלשתינים לצורך מעצר מבוקשים מלווה בירי חי אינטנסיבי של מחבלים חמושים, התופעה הזו מחייבת פעילות רחבה של צה"ל ושל הרש"פ לאיסוף כלי הנשק הבלתי חוקי, דבר שעדיין לא קרה. אם נחזור להערכה של גורמי הביטחון כי הטרור בשטחי הגדה אמור להסלים בתקופה הקרובה, אפשר למצוא לכך כמה סיבות:
  • בישראל עומדת לקום ממשלת ימין חדשה שבה כמה חברים הנחשבים, בעיני הפלשתינים, כקיצונים ופאשיסטים ובכוונת ארגוני הטרור לאתגר באמצעות פיגועים את הממשלה הזו כדי שתאבד את השליטה הביטחונית בשטחי הגדה.
  • ארגוני הטרור מעודדים מגל הטרור בחודשים האחרונים והם רואים בו הצלחה גדולה והם רוצים לשמר ואף להגביר את המומנטום שלו. אירועי הטרור החלו כבר להתפשט מצפון הגדה למרכזה ולדרומה.
  • תהליך ההיחלשות של הרש"פ נמשך, היא איבדה את השליטה הביטחונית בג'נין, שכם וחברון והיא לא מצליחה להחזיר את השליטה הביטחונית באזורים האלה.
החזרת הרגיעה היחסית בשטחי יהודה ושומרון היא אחת המשימות העיקריות של ממשלת נתניהו החדשה, ההסלמה הביטחונית בגדה מעסיקה כמחצית מכוחו הסדיר של צה"ל בתחום הביטחון השוטף ופוגעת בשגרת האימונים והכשירות שלו למלחמה. מייד לאחר מיגור קבוצות הטרור בצפון הגדה, צה"ל חייב להתמקד במבצעים לאיסוף הכמויות האדירות של הנשק הבלתי חוקי בערים ובכפרים בגדה.

תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
יש השנה של מגזין "טיים" לשנת 2022 הוא נשיא אוקראינה    הנשיא זלנסקי הפגין מנהיגות אמיתית. בקרמלין ראו בו דמות חלולה, חסרת ניסיון מנהיגותי ומדיני, שודאי תתקשה לעמוד בלחץ האדיר. זו הייתה עוד קונספציה רוסית שגויה שתרמה למפלה הרוסית הצבאית בשבועות הראשונים
דן מרגלית
המצב הנוכחי גרוע מההסכם הפגום עם אירן - בהיעדר הסכם אין שמץ של סיכוי שהעולם הדמוקרטי יפעל למנוע את גירעונה של המדינה המאיימת על שלומו של כל המזרח התיכון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - איחוד, המעיטו מערכו, קקפוניה, אל תהי תקווה, טירוף, השמצה וסרט רע ומזיק    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
יעקב קורי
אך כל השנאות בין המחנות הם כאין וכאפס לעומת השנאה התהומית בין מרצ לישראל ביתנו, בין אליטות התרבות שלנו לבין מתנגדי אוסלו, שהם בהגדרה נאנדרטלים בבונים מטפסים על עצים, פשיסטים, נאצים, אתכם לאו"ם, להאג, ללה מונד
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן גיבש "מפת דרכים" חדשה למאבק נגד ממשלת נתניהו שתקום בקרוב. התוכנית מתנגדת לאינתיפאדה מזויינת חדשה אך תומכת ב"התנגדות עממית" ופעילות מדינית ותקשורתית נגד ישראל בזירה הבינלאומית, ברחוב הפלשתיני אומרים כי בתוכנית אין כל חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il