X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו מאזן. מתגעגעים [צילום: זקלין מרטין/AP]
אבו מאזן חוזר לאסטרטגיית בינאום הסכסוך
יו"ר הרש"פ אבו מאזן קורא לקהילה הבינלאומית להחרים כל ממשלה בישראל שלא תקבל את עקרון שתי המדינות
אבו מאזן חוזר לאסטרטגיית בינאום הסכסוך ומגביר את הפעילות המדינית והמשפטית נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים
יוני בן מנחם, גם ביוטיוב

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ממשיך להכות בישראל בזירה הערבית והבינלאומית לקראת הקמת ממשלת הימין החדשה בראשות בנימין נתניהו. בנאום שנשא בוועידה הסינית-ערבית שהתקיימה לראשונה בריאד, בירת סעודיה, הוא קרא למדינות העולם להחרים כל ממשלה ישראלית שאיננה דוגלת בפתרון שתי המדינות.
"אנו מתגעגעים לימים שבהם היה שותף בישראל שמאמין בפתרון שתי המדינות שמבוסס על לגיטימציה בינלאומית, הסכמים חתומים וויתור על אלימות וטרור שהם העקרונות שאנו מחויבים אליהם ופועלים לפיהם", טען אבו מאזן. דבריו של יו"ר הרש"פ משקפים את האסטרטגיה החדשה שלו לקראת הקמת ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו והיא חזרה לאסטרטגיית בינאום הסכסוך שבה החל ב-2011.
על-פי גורמים בכירים ברש"פ, אבו מאזן מתכנן להמשיך בהתקפה המדינית על ישראל בזירה הבינלאומית באמצעות שורה של פעולות: מאמץ להשיג חברות מלאה ל"מדינת פלשתין" באו"ם, חתימה על שורה של אמנות בינלאומיות ופנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג לתביעה על נושא ההתנחלויות, וצעדים החד-צדדיים של ישראל בשטחי הגדה.
לדברי גורמים ברש"פ, לאסטרטגיה של יו"ר הרש"פ אבו מאזן יש קשר הדוק להצהרה של קארים חאן, התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי בכוונתו לבקר ב"פלשתין" בשנה הבאה. בעצם ימים אלה הוא אמור לקבל החלטה על פתיחת חקירה בנוגע למבצע הצבאי הישראלי ב-2014 ("צוק איתן") ברצועת עזה בנוסף לפעילות צה"ל בגדה בשנים האחרונות.
גורמים במשרד החוץ בירושלים מעריכים כי ממשלת נתניהו לא תשתף פעולה עם חקירה של בית הדין הבינלאומי בהאג בשום נושא, וגם לא תאפשר לתובע הכללי קארים חאן לבקר בשטחי הגדה ולהגיע למוקאטעה ברמאללה.
נאומו של אבו מאזן בסעודיה בא לאחר דברים שאמר לערוץ "אל-ערביה" הסעודי. הוא התחייב שהרש"פ לא תפורק גם אם יסתיים הסכם אוסלו ושיגר שורה של אזהרות לממשלה החדשה שאמורה לקום בישראל. הוא אמר: "היזהרו מפני האפשרות שהעם הפלשתיני יאבד את סבלנותו", והדגיש: "אינני תומך כעת בהתנגדות צבאית לישראל אך אפשר שאשנה את דעתי בכל רגע ואז הכל ישתנה".
למעשה, בצד החזרה לאסטרטגיית בינאום הסכסוך, יו"ר הרש"פ הודיע כי הוא שוקל לאמץ את האסטרטגיה של קודמו בתפקיד, יאסר ערפאת, בדבר אינתיפאדה מזויינת נגד ישראל - אסטרטגיה שהוא התנגד לה באופן קבוע בשני העשורים האחרונים.
יו"ר הרש"פ נוקט עכשיו במדיניות של הליכה על-הסף, ונזהר מאוד שלא להודיע על הקפאת הסכמי אוסלו והפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל כפי שקבעו החלטות המועצה המרכזית של אש"פ.
אבו מאזן חושש מאינתיפאדה מזויינת
אבו מאזן חושש לאבד את תמיכת הקהילה הבינלאומית ולשחק לידיה של ממשלת נתניהו העתידית שמא תאשים אותו כי הוא זה ששבר את הכלים ופנה לדרך הטרור כפי שעשה יאסר ערפאת בשנת 2000 אחרי כישלון פסגת קמפ דיוויד. הוא עדיין רוצה להישאר במעגל הדיפלומטי, למרות הצעדים שהוא מעריך שממשלת נתניהו החדשה תנקוט בנושא ההתנחלויות והמלחמה נגד הטרור בשטחי הגדה.
יו"ר הרש"פ חושש כי הקפאת הסכמי אוסלו ומעבר לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל יביאו לכך שממשלת נתניהו תבצע מבצע צבאי נרחב בשטחי הגדה, דוגמת מבצע "חומת מגן", ותביא לקריסתה של הרש"פ. בכך יאבדו הפלשתינים את שלטון הרש"פ שבו הוא רואה את שלטון המדינה הפלשתינית העתידית.
אבו מאזן נמצא במצב מדיני קשה ומנסה לתמרן נוכח חזרת הימין לשלטון בישראל. בינתיים פועל משרד החוץ הפלשתיני באינטנסיביות בבירות העולם כדי להכפיש את ישראל ולהסית לקראת הקמת ממשלת נתניהו החדשה. בימים האחרונים העבירו כמה מדינות אזהרות לישראל ובהן ירדן, מצרים ובריטניה מפני אפשרות סיפוח שטחים בגדה ושינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית עוד לפני שקמה הממשלה החדשה בישראל.
על-פי גורמים מדיניים בירושלים, ממשל ביידן העביר מסרים לראש הממשלה המיועד נתניהו של לשנות את הסטטוס-קוו בהר-הבית או לנקוט צעדים חד-צדדים בתחום ההתנחלויות, מכיוון שהדבר עלול להשפיע על התיאום הביטחוני בין ישראל לארה"ב בנושא אירן.
נראה כי הממשל מנסה לנצל את ההזדקקות של ממשלת נתניהו העתידית לאמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת ארה"ב, לצורך הכנות לפעולה צבאית נגד אירן, כדי לרסן את מדיניותה בנושא הפלשתיני.
תאריך:  10/12/2022   |   עודכן:  10/12/2022
+עוזר ראש המועצה פרסם את דגל אש"ף בדף רשות הבדואים
23:48 10/12/22  |  עידן יוסף

העוזר של ראש מועצת אל קאסום בנגב, עובד עירייה, פרסם בהצהרתיות פעמיים בפייסבוק של רשות הבדואים, עוד יחידה שמסמלת את המדינה, את דגל אש"ף.

+בכירים בישראל ביקשו לשכנע את הפלשתינים לא לפנות להאג
18:44 10/12/22  |  עידן יוסף

בכירים ישראלים נפגשו עם ההנהגה הפלשתינית - וביקשו לעצור את הפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג. הפלשתינים סירבו: "אם אתם עושים צעדים חד-צדדיים - נגיב בהתאם".
בתוך כך, יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, עקף את משרד החוץ ואת שגריר ישראל באו"ם, ונפגש עם מזכ"ל האו"ם בתיווך עם הרשות הפלשתינית ובאישורו של אבו מאזן. הוא העביר פנייה רשמית לוועדה לזכויות אדם נגד הרשויות בישראל, שלטענתו לא ממגרות את האלימות בקרב האוכלוסייה הערבית באופן שיטתי ואף מכוון לפעמים (חדשות 12).

+צה"ל ביו"ש: פצצת זמן צבאית וחברתית
09:27 10/12/22  |  ד"ר קובי מיכאל   |   לרשימה המלאה

ההרכב החברתי של החיילים בשטח, הפער הגדל בינם לבין הפיקוד הבכיר, המחלוקות הפוליטיות - לכל אלו עלולות להיות תוצאות קשות

איפוק מול התגרויות [צילום: וישאם האשלמון, פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אהוד יערי / Ehud Yaari איסמעיל הנייה בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גדעון לוי / Gideon Levi הסכם אוסלו חאלד משעל חאלד משעל / Khaled  Mashal יאסר ערפאת מוחמד דף מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook ממשלת ישראל / Israel Government עודד גרנות צבי יחזקאלי ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah
 
מושגים
 בג"צ ג'נין ג'נין בג"צ ההינתקות בג"צ קלפי המיקוח ברוך גולדשטיין הג'יהאד האיסלאמי חמאס עמי פופר פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
אבו מאזן חוזר לאסטרטגיית בינאום הסכסוך
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
הצהרה על שתי מדינות יצאה מריאד
חשדנית  |  10/12/22 14:06
2
זה לאאבו מאזן- זה רבין/גנץ
יאיר4  |  18/12/22 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-פלשתיני
ד"ר קובי מיכאל
ההרכב החברתי של החיילים בשטח, הפער הגדל בינם לבין הפיקוד הבכיר, המחלוקות הפוליטיות - לכל אלו עלולות להיות תוצאות קשות
עידן יוסף
אבו תאבת הופעל על-ידי גורמי חמאס ברצועת עזה ומחקירתו עלה כי התבקש לחשוף את זהותם של סוכני שב"כ ולאסוף מידע על אתרים בישראל
חנינא פורת
האם היה טבח בעת כיבוש הכפר באוקטובר 1948 במהלך מבצע יואב?    הקרב בדווימה באפריל 1949    על-פי מקורות שונים, וספרו של יעקב (ישקה) סטרץ' - "המחלקה של פני"
עידן יוסף
מחבלים השליכו מטענים וירו ירי מדויק לעבר כוחותינו שהגיבו בירי - אין נפגעים לכוחותינו    הפלשתינים פרסמו מפות שכנראה נפלו לכוחות    הלוחמים פעלו גם בכפרים אבו דיס, ביתות, סילוואד, ענתא, עין, נבי צלאח, בית רימא ובעיר בית לחם
עידן יוסף
לוחמי המוצב השיבו באש ודלקו אחרי המחבל לכפר עין יברוד    כוח צה"ל כיתר את המחבל, שמצליח לירות לעברם שוב - וחיסל אותו
רשימות נוספות
לפיד: ללוחם ששומר על הפקודות יהיה גב רחב מאיתנו  /  עידן יוסף
צה"ל הפציץ סדנת ייצור אמל"ח של חמאס  /  איציק וולף
המפכ"ל שיבח את מפקד הפלוגה ממג"ב שניטרל המחבל בחווארה  /  מירב ארד
התוכנית של יו"ר הרש"פ נגד ממשלת נתניהו   /  יוני בן-מנחם
לאן יטפס עוד שכר המיוחסים   /  מרדכי ליפמן
השמש עולה כל בוקר עם השנאה וההסתה  /  עמנואל בן-סבו
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il