X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אוראל בפעולה [צילום: יגאל יששכרוב]
"איש אחד בלב אחד"
אוראל אלבז מיפו, שם את הדגש על התפתחות אישית, העצמה וחיבור בין קבוצת אנשים יוצרים באופן קבוע, בשותפות ובאחדות ב"פרדס רימונים", שדה של יצירה

ברחוב הגימנסיה העברית 9, במתחם השוק היווני ביפו, במקום בו שכנה הכנסייה היוונית, נפתח, לראשונה בארץ, בית ליוצרים ואמנים בשם: "סטודיו פרדס רימונים". שדה של יצירה, שבו הלקוח מממש בעזרת יכולותיו את רעיונותיו. הבית משתרע על מתחם בשטח של 120 מ"ר. בראשיתו, שימש המקום כמחסן של מסעדה סמוכה.
"הרעיון, שעומד מאחורי בית זה", אומר אוראל אלבז, היזם והמנהל, "שכל יוצר בתחום: העץ, הברזל, הפלסטיק והזכוכית, מאזור המרכז - יכול לשכור כאן עמדת עבודה ולחסוך את הבאלאגן בביתו. בין היתר, יקבל גם כלים בסיסיים למתן מענה לעבודות מסוגים אלה וירכוש גם ידע מקצועי.
המקום מיועד גם לאמנים ויוצרים מכל הארץ שבחלל הזה יוכלו ללמד ולקיים את הסדנאות שלהם אם הסטודיו שלהם קטן ואינו נמצא באזור המרכז.
בנוסף, כל אחד שמעוניין לטעום מעולם היצירה - יוכל למצוא כאן בית עם הנחייה, הדרכה והפרייה משותפת, היינו סדנאות למבוגרים ולילדים. היצירות והמוצרים שנוצרו, מוצגים למכירה בחלל וכן בדוכן בשוק היווני, בשוק הפשפשים ביפו, בכל יום ששי".

שדרוג רהיטים [צילום: יגאל יששכרוב]

אוראל אלבז בן 31, מעצב ומפיק אמנותי בסדרות של תוכניות טלוויזיה וקולנוע, נולד וגדל ברמלה כבן יחיד להוריו: אסתר, מנהלת חשבונות בשוק הסיטונאי ויהודה, סניטר בבית חולים. את לימודיו התיכוניים סיים בבית הספר עמל א' ברמלה במגמת האלקטרוניקה. התגייס לצה"ל ובשירותו הצבאי שימש כטכנאי טילים. בתום השירות הצבאי נסע להודו ושהה שם במשך חצי שנה. "הגעתי להודו ממקום לא בוגר. עד גיל 27, הוא מספר לי, חייתי חיי לילה וביליתי במועדונים ובמסיבות טבע.
בתקופת הקורונה התאהב בטבע
אוראל מגיע ליפו בעקבות בחורה שפגש במסגרת הטיול להודו. הוא נפגש איתה ביפו וחשב להיפגש איתה גם בעתיד, אבל זה לא קרה. בכל מקרה, יפו מוצאת חן בעיניו, עובר לגור אליה ועובד ב"בר אכבר" בשוק הפשפשים.

אחד הקירות שבסדנה [צילום: יגאל יששכרוב]

בתחילת הקורונה הוא עוזב את יפו ועובר לגור בהרי ירושלים. תקופה קצרה הוא שוהה בעין כרם ומשם עובר להתגורר בישוב בית נקופה. "היה לי המון זמן פנוי, הוא אומר לי ומוסיף, שם, התאהבתי בטבע. מצאתי ענף עץ כשטיילתי ביער, קניתי מכשירי גילוף והתחלתי לגלף ולפסל בו. הייתה לי הארה והרגשתי שכח יותר גדול ממני משתמש בידיי על-מנת ליצור. הרגשתי שהעבודה והשליחות שלי מיועדת לעיר. חזרתי ליפו ונחשפתי לקהילת אמנים יוצרים בשם "המאיה". צברתי כלים ויכולות בתחום היצירה ואחרי תקופה מסוימת החלטתי לפתוח מקום, שבו יוכלו ללמוד ולעבוד אמנים ויוצרים".
חבורה של אמנים אוהבי יצירה
אל אוראל אלבז מצטרף ליאור גורל בן 36, יזם ומעצב מוצר המתגורר עשר שנים ביפו, שלימד עיצוב מוצר בכל מיני מסגרות. שניהם עובדים במשותף ובין היתר גם משפצים רהיטים ישנים. אליהם מצטרפים אנשי מקצוע נוספים וכך, חבורה של אמנים אוהבי יצירה ותעשיה מנהלים כאן, בין השאר, באווירה שמחה עם ליווי מוסיקלי, כדוגמה, סדנת עץ ותאורה שראשיתה בעץ וסופה בגוף תאורה. יש גם אופציה במסגרת הסדנה לארוחה במתחם השוק עם הזמנה ליצור ולשחק.

ליאור גורל עם הגלשן המשופץ [צילום: יגאל יששכרוב]

"כל האווירה המאפיינת את יפו, משלימה את המקום ומושכת לכאן גם תיירים", אומר אלבז ומוסיף: "בחזוני, רוצה לראות כאן ערבי שבת ואירועים עם ארוחות, הופעות וסדנאות כתיבה, שיקדמו אמנים ויוצרים עם השראה ליצירת קשרים משותפים ביניהם". לדבריו, בעתיד, הוא מתכנן לפתוח מקומות נוספים בסגנון זה בערים מרכזיות בארץ.

מראה כללי של פרדס רימונים [צילום: יגאל יששכרוב]
אוראל אלבז עם יצירותיו [צילום: יגאל יששכרוב]
אחת מיצירות הסדנה [צילום: יגאל יששכרוב]
כלי עבודה [צילום: יגאל יששכרוב]
תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il