X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלשעך [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
אלשיך, מזרחי, והדילמה
מה יותר מוסרי, לקום וללכת או להישאר בלי חישובים אישיים במוצב הציבורי ולהילחם בתנאי נחיתות עד הסוף המר כמילותיו של נתן אלתרמן - "עד שיכחון, עד כלות, עד אין בינה"
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ההסתערות המילולית גסת הרוח של תומכי בנימין נתניהו בליכוד על רוני אלשיך מכילה, בין השאר, גם צליל גזעני. היא מזכירה במידת-מה את ציד המכשפות שנעשה כנגד לוחם צדק שקדם לו ניצב משה מזרחי אשר הלך השבוע לעולמו. אין זאת אומרת שאיש מהם לא טעה במהלך עבודתו במשטרה. אך הם היו על צד האמת והאור והצדק, וחקרו, אולי בלהיטות מוגזמת, את מי שהיו מעבר למתרס האופל.
אלשיך אדם נבון, ללא מורא וללא משוא פנים. הנאשמים והמורשעים תמיד מאשימים את חוקריהם במסע רדיפה נגדם. בדרך כלל אין לזה שחר.
הבוקר צוטט אלשיך בכותרת הראשית בידיעות אחרונות כמי שאומר כי אילו היה במקומו של המפכ"ל יעקב (קובי) שבתי היה מתפטר ולא מקבל את עול החוק החדש של ממשלת הקלון הביביסטית ולא משרת בתנאים אלה תחת השר איתמר בן-גביר. הערה זו מצריכה עיון רציני דווקא מפני שהדילמה שיש או אין לשבתי תפקוד עם כינון ממשלתם של בנימין נתניהו ואריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' רבים וטובים בשרות הציבורי-ממשלתי.
מצד אחד אין מעשה יותר מוסרי וערכי מאשר לומר כאלשיך כי יתפטר ולא ישרת תחת בן-גביר עם חוק כזה. מצד אחר אולי המניע המוסרי מחייב כל אדם המחזיק במשרה כזאת להישאר על משמרתו ולהגן תוך היאחזות בציפורניו על האזרח והמדינה מפני ממשלת האפילה, ולאלץ אותה לבלוע את נוכחותו כעצם בגרון או שתחליט לפטר אותו קבל עם ועולם.
בניסוח פשטני - מה יותר מוסרי, לקום וללכת או להישאר בלי חישובים אישיים במוצב הציבורי ולהילחם בתנאי נחיתות עד הסוף המר כמילותיו של נתן אלתרמן - "עד שיכחון, עד כלות, עד אין בינה".
בעצמי נקלעתי לדילמה כזאת בזעיר אנפין ולא כל כך סוערת. בעקבות גילוי חשוב של רביב דרוקר על הנתניהו'ז התחלתי לפרסם ביקורת על ביבי מעל דפי ישראל היום, שבאותן שנים - לא כעכשיו - היה נתון להשפעתו המוחלטת. פעם העיר לי גיא פלג כי הוא קורא את דבריי ותוהה אם אני חותר למצב שיפטרו אותי. כמותי נהג גם עמיתי החוקר העיתונאי הבכיר מרדכי (מוטי) גילת.
רבים וטובים חלקו עליי. סברו כי הייתי צריך להתפטר ולא להעניק גושפנקה לעיתון המזוהה עם בנימין נתניהו . סברתי אחרת. ב-2017, כארבע או חמש שנים אחר שהתחלתי לבקרם, עלה בידי הנתניהו'ז לגרום לפיטוריי. אני סבור כי גילת ואני נהגנו נכון כשהתעקשנו להביא דבר ביקורת על ביבי בישראל היום של אותן השנים. לא נטשנו. אבל אפשר להבין גם את דברי הקטגוריה עליי. איש באמונתו יחיה.

הערות

1. השבוע טענה עדת התביעה במשפט נגד ביבי ד"ר יפעת בן חי שגב כי חקירתה במשטרה הייתה חובבנית ורשלנית. ניכר בה, לדבריה, ש"מחפשים" את ביבי. בית המשפט יחליט אם יש ממש בטענתה. מקווה כי התובעת יהודית תירוש תשאל אותה מדוע הסכימה להיות עדת תביעה, ומדוע לא השמיעה את קובלנתה על אופי החקירה תקופה כה ארוכה, ואם יש קשר כלשהו בין תוצאות הבחירות לבין התהפכותה במהלך העדות. אך נניח לצורך הדיון כי טענתה נכונה. כאמור, זאת יחליט בית המשפט. מה שאני טוען הוא כי חוקרים תמיד מבקשים לברר ככל האפשר אם יש ממש בטענות נגד החשוד, ובאופן טבעי נתפשים על-ידי העד/ה המוסר/ת גרסה במשטרה ובפרקליטות כאנשים מוטים. למרות התלונה מגמתם של החוקרים המתוארים כך מובנת אלא אם כן עברו על הוראות החוק.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך, מזרחי, והדילמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להתכונן ליום כיפור של
עובד 1  |  15/12/22 21:56
2
אז כתבתי. האם זה גם יתפרסם? ל"ת
עובד 1  |  16/12/22 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
לא ח"כ אבי מעוז עומד במוקד מסע השיסוי נגדו, אלא החשש של השמאל הרדיקלי מכניסת ערכים יהודיים, רחמנא ליצלן, למערכת החינוך    אפילו יאיר לפיד הודה: "מעולם לא לימדו את ילדיי איך נראה דף גמרא
חיים נוי
ביקורת: השחקנים-זמרים יושבים עם הצופים ושרים סשה ארגוב - הקאמרי    יוצר המופע גון הלוי, הבמאי, המנהל המוזיקלי ונגן הפסנתר, להטט עם להקת השחקנים-זמרים המוכשרת והתוצאה היא ערב מוזיקלי נעים ויוצא דופן
יוני בן-מנחם
המונדיאל שעומד להסתיים בקרוב היה מופע של שנאה לישראל וסטירת לחי להסכמי הנורמליזציה    הממשלה החדשה בראשות נתניהו חייבת להפיק לקחים ממה שקרה בכל הקשור ליחסיה עם מדינות ערב ובמיוחד ביחסה לקטר שהינה מדינה תומכת טרור
יעקב קורי
מזוכיזם ישראלי - נוסח 2022    זאת פרברסיה שיש לנו עליה זכויות יוצרים    אין גבול לשנאה העצמית, לריצה לאו"ם ולהאג לבקש שיטילו עלינו סנקציות, לפיצוץ התקווה לשינוי בגלל קוצו של יוד
עמנואל בן-סבו
המליצו לגברת לטייל במתחמי הטרור מתחת ובתוך בתי הספר וגני הילדים ברשות הפלשתינית    במקום מחשבים תופתע הגברת לגלות קני שיגור, מחסני אמצעי לחימה, לבנות חבלה, ומפעלים לייצור תחמושת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il