X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חולדאי. ירד לו האסימון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
חולדאי רון - אפיפנס
למרבה הצער המציאות בה אנו שרויים לכודה בדרך ללא מוצא, כנראה שגזרה גזורה עלינו, ועיוורון כללי אחזנו לכן: סיעה חורשת זדון תחת רעותה, מפלגה מפנה עורף לאחותה/יריבתה ואיש את אחיו חיים בלעו

רון חולדאי וצוותו בהלם מתגובות הציבור על הפרסום הבוטה והפוגע של העירייה המשווה את חג החנוכה לחג הכריסמס. חולדאי בהלם מהתגובות, למה? כי "המלך" מתל אביב לא רגיל שמבקרים את רעיונותיו הנשגבים, הוא הרי יודע בדיוק מה טוב ונכון לתושבי תל אביב, אז על מה הזעם?
הוא מופתע ובהלם משום שהוא דאג להכין מראש את הציבור שלו לקראת החג ותוכניותיו. ואכן התושבים השבעים והמנוכרים מהשכונות של צפון תל אביב חגגו לפני כחודש ברוב עם את חג "ההלווין" (ליל הקדושים Halloween), אך טבעי עתה שתושביו הנאמנים יקראו לחגוג את הכריסמס עם אחיהם "המסורים" מיפו. באשר למיעוט היהודי הדתי שנותר בתל אביב, טוב אם יגלה איפוק ויהיה קשוב לרגשות הרוב החילוני (המתייוון) הרואה במנהגי חנוכה טקסים מיושנים בני 2,000 שנה שזמנם כבר עבר.
הרבה מחשבה הושקעה מצד העירייה והעומד בראשה בפוסט מעורר המחלוקת הזה. אף הוכנה בו "טבלת השוואה" המפרטת שבעה מאפיינים של החגים כמו:
חנוכייה גדולה בכיכר השעון - לצידה עץ אשוח מואר.
גיבור העל יהודה המכבי - ממולו סבא מזוקן וחביב (סנטה קלאוס).
לאור התגובות הנזעמות, בתחילה ניסה חולדאי הפופוליסט לתרץ את פרסום הפוסט בדברי ההבל ובסיסמאות הנבובות השגורות בפיו כמו "קבלת האחר" או (ציטוט): "תל אביב יפו כוללת תושבים יהודים ונוצרים, ואנחנו מציינים את חגי הדתות השונות מתוך אמונה שלכולם יש מקום, זו המשמעות של פלורליזם". אך אין פלא שלמרות זאת הוא הורה להוריד מיידית את הפוסט המפלג והפוגע הזה. כנראה שגם לו ירד האסימון והבין את מה שכתב אחד המגיבים: "חג שמדבר בדיוק עליכם - המתייוונים".
מעבר למהלך הקשה המבטא את הכפירה והזלזול בערכי ישראל ורגשות רוב היהודים (גם של יהודי תל אביב), היה ראוי לבחון את העיתוי של הפוסט הזה. האם דווקא בשעה הקשה הזו שבה אנו שרויים כעם וכחברה, הפילוג והמחלוקות הניטשים בין הסיעות והמפלגות, חוסר היכולת לגבש ממשלה יציבה המותירה אותנו בתקופת ביניים הרת סכנות מבפנים ומבחוץ, האם זה הזמן הנכון לצקת שמן למדורה המתלקחת? הן מצופה מראש עיר רב ניסיון שראה ורואה עצמו מנהיג ברמה הלאומית, להיות קשוב לא רק לרחשי הציבור אלא גם למצוקות השעה.
למרבה הצער המציאות בה אנו שרויים לכודה בדרך ללא מוצא, כנראה שגזרה גזורה עלינו, ועיוורון כללי אחזנו לכן: סיעה חורשת זדון תחת רעותה, מפלגה מפנה עורף לאחותה/יריבתה ואיש את אחיו חיים בלעו. מה רבה האכזבה הן לפני כחודש ימים נדמה היה, שהנה הייתה הכרעה בבחירות ועכשיו תוקם במהרה ממשלה (ימנית מלא מלא) אשר תתחיל למשול ותפתור את הבעיות. איש לא מבין איך למרות זאת נקלענו למציאות משתקת שמהותה: משבר אמון תהומי בין השותפים לניצחון המדומה (והאסוני)?. אין לנו בנמצא לא גואל ולא מושיע ככתוב: "ובעת ההיא אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה".

תאריך:  18/12/2022   |   עודכן:  18/12/2022
+ארדואן בירך את קהילת יהודי טורקיה
17:27 18/12/22  |  עידן יוסף

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בירך את הקהילה היהודית במדינה לרגל חג החנוכה. "אני מקווה שחג החנוכה יביא רווחה לכל העם היהודי, במיוחד לאזרחינו היהודים ומעביר להם את ברכתי הלבבית", כתב הנשיא באגרת.

+הרוח היהודית
11:54 18/12/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

כדי לנצח במערכה העומדת לפתחנו איננו זקוקים לניסים כי אם למעשים, מעשים שיבצרו את הזהות היהודית, מעשים שברוח היהדות מאירת הפנים יפיצו את האור הגדול, אור התורה

נצחונו של יהודה המכבי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
ביום ראשון בשעה 5 בערב יתחיל חג החנוכה בד-בבד עם משחק הגמר בגביע העולם בכדורגל    ורבנים מזהירים כי אין היתר לדחות את הדלקת הנרות עד אחרי המשחק או לצפות במשחק תוך כדי הדלקה
יוסף גערליצקי
הנר מסמל, בין השאר, את אור השכל. נאמר: "החכם עיניו בראשו והכסיל בחושך הולך", שכן מי שחונן בשכל וחכמה הרי הוא כמי שדרכו מוארת לפניו והוא יודע לאן לפנות ואיך ללכת
דן מרגלית
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" - אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט
יפעת גדות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - איחוד, המעיטו מערכו, קקפוניה, אל תהי תקווה, טירוף, השמצה וסרט רע ומזיק    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il