X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טראמפ. נרדף [צילום: אנדרו הרניק, AP]
תכלה שנה - תחל שנה
שנת 2022 מאחורנו, שנת 2023 בפתח, ומשום מה רבים החששות מהתקווה לשנה נהדרת אין לנו מה לחפש פה, בארה"ב המצב ילך וידרדר

זכינו בסוף השנה להחשף לדוחות הכספיים של הנשיא לשעבר טראמפ, והעיר שושן שמחה ועלזה. בשושן הבירה כל אגרוף שהנשיא לשעבר חוטף הוא מוצדק, גורם להתפעלות והתפרצות רגשות, ומיד מצהירים-מסבירים שאין זה מספיק, שמגיעה לו מכה קשה הרבה ביותר. הדמוקרטים כה מייחלים לנוק-אאוט, אך טראמפ ניצב איתן (ואין לי מושג מאין הוא שואב את הכוחות להמשיך במאבק).
חברי קונגרס דמוקרטים האחראים על ההישג האחרון מתראיינים ומסבירים שאין זה דבר פוליטי בכלל, זו לא רדיפה של הנשיא, והחשוב מכל שהם הצליחו להוכיח עכשיו לאומה כולה שמס הכנסה לא עושה עבודתו נאמנה: במקום לחקור כראוי את הנשיא לשעבר ומילארדרים אחרים, מס הכנסה נטפל למשפחות מרובות ילדים שסך הכנסתם לא רחוק מקו העוני. אכן ואכן, אלו בדיוק אותם דמוקרטים שהעבירו תקציב חדש לכתשעים אלף חוקרי מס הכנסה חדשים, שיכולים לעצור אנשים ולהשתמש בכוח של ממש להשיג את מטרותיהם. אני משוכנע שהם יתמקדו רק בחברות ובעשירים בלבד.
בכדי להגיע למסקנה המהוללת של נשיא לשעבר שלא נחקר על-ידי שלטונות המס, לא היה צריך להלחם לקבל ולהפיץ את דוחות המס שלו של חמש השנים האחרונות. ניתן היה לשלוח שאילתה לשלטונות המס או לזמן את העומד בראש הסוכנות להעיד בפני הקונגרס, אך כמובן זו לא הייתה המטרה.
בצורה דומה, מקבילה לחלוטין, ועדת החקירה של ארועי השישה בינואר (למי בכלל אכפת?) שכל מעיניה היו בהוקעת הנשיא ובמציאת כל דרך להבטיח שלא ירוץ מחדש, הגיעה למסקנה המתבקשת: היו כשלים רבים, ואם מחר יקרה דבר דומה, האחראים לא נתנו את הדין או הדעת. הנשיא הציע לעזור, אך האחראים לביטחון סירבו. היו ידיעות, אך האחראים לא התכוננו כראוי. סוכנות הביון נטלה חלק פעיל בעידוד הקורה. איש לא חקר האם היו גורמים מעבר למי שנקלע לאותה סיטואציה שמשכו בחוטים.
בצה טובענית
סכומי עתק הושקעו ברדיפה אחר אזרחים תמימים (חבל שאיש לא חשב לנכון לדלוק אחר כל המסיתים שהפגינו בצורה אלימה ביותר מהלך חודשים רבים בשנים 2020-2021). סכומים עוד יותר גדולים הושקעו במצג טלויזיוני - הפקה הוליוודית (שלא ענין אף אחד חוץ מאשר הדמוקרטים השיכורים מכוח והמסוממים מהפעילות בה הם נוקטים). ומעט האמון שעוד היה קיים בקרב האוכלוסייה לגבי הבצה הטובענית ששמה "וושינגטון" נעלם ובצדק.
הדמוקרטים מזכירים במידה רבה את המן הרשע ובני משפחתו, והנשיא טראמפ וכל הרפובליקנים, קונסרבטיבים ושאר המאמינים בהפיכת ארה"ב לגדולה בשנית הם בדיוק היהודים בכל רחבי האימפריה הפרסית. הפור נפל, היהודים עומדים בפני השמדה המונית, ונשאלת השאלה מאין יבוא עזרנו. מרדכי היהודי ובת חסותו אסתר פועלים ללא לאות. העם כולו צם ומתענה. ואלוהים פועל גדולות ונצורות.
כך בדיוק סיימנו את שנת 2022 - כשאנו באבל, מצרים, מתפללים, שואפים לעזרה. השנה שחלפה הייתה קשה במיוחד (למעט בשווקים הכספיים, במיוחד בבורסה שהמשיכה לעלות ולעלות). הפשע התפשט. בלתי חוקיים התפזרו בכל רחבי ארה"ב באישור, עידוד ועזרה מממשל ביידן. האינפלציה המשיכה לדהור קדימה. הגבולות פרוצים לגמרי, וזו מדיניות הממשל, גם אם זה לא תואם חוקים קיימים. סמים מסוכנים הוכנסו וטרוריסטים נכנסו, ובני אדם נסחרו כעבדים ושפחות מין. כל אלו מתנות הדמוקרטים, כמו גם חוב לאומי שלא נצא ממנו בעשורים הבאים. עד לרגע האחרון הם דאגו לבזבז עוד ועוד ולאשר סכומים אגדיים לאפשר להם להמשיך במדיניות ה"אין מחר". אם הדמוקרטים למדו דבר אחד משנתו הראשונה של הנשיא אובמה הוא לנצל עד תום את הרגע. והרגע נמשך שנתיים, והם ניצלו אותו ועוד איך.
משהו מעניין קרה. בבחירות אמצע הקדנציה, במקום שהמדינה תוקיע מהשלטון את הדמוקרטים, הם החזיקו מעמד בניגוד לכל הציפיות. הדבר שימש כהוכחה ניצחת שהם מצאו את הדרך - את המתכון הנכון המבטיח להם נצחון בבחירות. כך היה לפני שנתיים בבחירות לנשיאות, כך היה בבחירות האמצע, ואם הרפבוליקנים לא יתעוררו, כך יהיה גם בעתיד לבוא.
הגורל נחרץ
אני עדיין מחפש מנהיג בקרב הדמוקרטים שהיה קם ואומר: "אנחנו מאמינים כל כך בתוצאות הבחירות ובטוהר המערכת, שאנחנו מזמינים כל מי שרוצה לבוא ולבדוק יחד אתנו את מה שהיה". הלא אם באמת הכל נעשה כדין, אין מה להסתיר ואין ממה לפחד. אך הדמוקרטים מעדיפים גישה שונה בעליל: אי-מי שמעז להעלות על דעתו שאולי לא הכל היה כשר למהדרין הופך מיד לאויב האומה, שחייבים להעליג עליו, להשתיקו ולהענישו על מחשבות הבלע. אם היינו בסין, אותו אדם היה נשלח לחינוך מחדש.
כך היה לדוגמה עם הרופא שדיווח לראשונה על וירוס הקוביד. באירן היו לוקחים אותו לבית הסוהר, שם היו מענים ואונסים אותו, ובסופו של דבר הוא לא היה יוצא בחיים, כמו אותה כורדית-אירנית שבשלה פרצו המהומות הנוכחיות. בארה"ב (שאינה שונה הרבה מסין או מאירן בימים אלו), עושים את ה"עליהום" ברשתות הכבלים - CNN ו-MSNBC - כמו גם ברשתות החברתיות שעובדות צמוד עם הבולשת הפדרלית והבית הלבן. אויבי המדינה, כולל כותב טור זה, גורלכם נחרץ.
דבר נוסף קרה ב-2022. אילן מאסק קנה את טוויטר, ופתאום התגלה מה באמת קורה מאחורי הקלעים. מאסק השקיע 44 מילארד דולר בפעולה זו, של הצלת הדמוקרטים, ויתכן שהמשימה גדולה מדי אפילו עבורו. אולי, רק אולי, יתעורר ארגון ביון של מדינה זרה (ישראל? רוסיה? סין? אירן?) ויפיץ ברבים מה באמת קרה בבחירות לנשיאות לפני שנתיים. זה לא ישנה דבר, אך האמת צריכה להחשף. אולי זו תהיה מתנת הפרידה של פוטין?
שנת 2022 מאחורנו, שנת 2023 בפתח, ומשום מה רבים החששות מהתקווה לשנה נהדרת. אין לנו מה לחפש פה, בארה"ב. המצב ילך וידרדר. ראשית הכלכלה תסבול. נסיון הדמוקרטים להפנות אצבע מאשימה כלפי הרפובליקנים יגיע לנקודה בה הם יחפשו מוצא אחר, ומי כמו היהודים יכול לשמש שעיר לעזאזל. כל זה יקרה מהלך זמן מה, לא בן לילה, אך כבר ראינו תהליכים דומים בעבר. המצב לא ישתפר, ובלי שנרגיש, תחלופנה עוד שנה ו-11 חודשים, ובבחירות הבאות לנשיאות המדינה תהיה ניצבת בפני תהום של מלחמת אזרחים.
השנה שחלפה דומה לסיפור בעל זבוב, סיחרור חושים ואובדן הגיון בריא וצלם אנוש. טוב שחלפה השנה, ואנחנו תקווה שיסתיימו קללותיה ותפתח שנה אזרחית חדשה ואיתה ימים חדשים, דברים שונים מהטירוף שאחז בארה"ב עד כה.

תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
גורמים ברש"פ אומרים כי המגמה של יו"ר הרש"פ היא לנסות ולהפוך את נושא "הכיבוש הישראלי" לבעיה משפטית של האו"ם ולא לנושא מדיני שאמור להיפתר במשא-ומתן בין ישראל לרש"פ. אבו-מאזן פועל לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67 כולל בירושלים, ללא משא-ומתן, באמצעות האו"ם
יעקב קורי
יצחק גולדקנופף הוא המפצל האולטימטיבי    הוא מפצל את הדירות שלו לחמישה, כל זוג בצאן מרעיתו מתפצל לעשרה ילדים, וחצרות החסידים מתפצלות לעשרות כתות השונאות זו את זו
שלמה פילבר
החיבוק החם של נתניהו עם השר החדש לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, מספר שהצמד הזה מתכוון להמשיך מהמקום בו נעצר. מחוזקים בשר ביטחון ידידותי וראש מל"ל מנוסה, החבורה הזו מתכוונת להביא בשנה הקרובה "מזרח תיכון חדש" באמצעות ברית עם סעודיה והעולם הערבי הסוני
מנחם רהט
בניגוד לדעה המקובלת, שהרבנות הראשית קבעה יום זיכרון לשואה ביום תענית י' בטבת, כדי להתחרות בהחלטת הכנסת לקיים את 'יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכ"ז בניסן, מתברר שיום הזיכרון המקורי, נוסד בכלל שנתיים לפני החלטת הכנסת
זאב בן-יוסף
יש לאפשר בחוק לשר האחראי על ביצוע המדיניות לה התחייב בפני הציבור שבחר בו למנות את מי שהוא מוצא למתאים, לאחר שוועדת הכנסת אישרה את כישוריו הבסיסיים, ולהחיל גם בישראל את הנוהג בארה"ב ואירופה עם חילופי ממשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il