X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רכב טיאוט, אילוסטרציה [צילום: אלי אלון]
תרמית מכוניות הטיאוט
באחת הערים נצפתה תופעה, ולא באופן חד-פעמי, שמכונית טיאוט מטעם הרשות המקומית עוברת ברחובות העיר, לעיתים במהירות, לעיתים מאטה כשמטאטאי הרכב המכניים שלה בחלק גדול מהזמן לא מורדים לכביש, "כאילו מנקה" מה היקף התופעה? עובד בענף: רוב נהגי רכבי הטיאוט עושים עבודתם נאמנה אבל התופעה קיימת וידועה

אחד המדדים החשובים ביותר מבחינת איכות החיים של התושבים היא רמת הניקיון ברחבי העיר. האחראית על ניקיון העיר היא מחלקת התברואה או שפ"ע (שיפור פני העיר) ברשות המקומית. לצורך הפעילות לניקיון העיר - ניקוי הכבישים והמדרכות, מפעילות הרשויות המקומיות, לצד מאות פועלי ניקיון ידניים, רכבים לטיאוט כבישים ומדרכות מסוגים וגדלים שונים, העוברות ברחובות העיר ובמדרכות הציבוריות ובאמצעות מטאטאים מכניים מסתובבים המותקנים בהם מלקטות את הלכלוך וזה נשאב באמצעות "מערכת שאיבה" ומועבר לתוך מיכל המותקן ברכב.
בעקבות הקושי בגיוס פועלים - מטאטי רחובות ידניים והוצאת מפוחי העולים מחוץ לחוק, גבר בשנים האחרונות בצורה משמעותית השימוש בארץ במכוניות לטיאוט כבישים ומדרכות. בתל אביב ב-2018 היו רק עשרות בודדות של מכונות טיאוט במשמרת בוקר וכיום, כך נמסר, כמעט הוכפל מספרן ויותר. גם בערים חיפה, נתניה, הרצליה, רמת גן, פ"ת, ראשון לציון, גדל השימוש ברכבי טיאוט כבישים ומדרכות.
נהגי מכוניות הטיאוט בכבישים ובמדרכות עובדים בחלקם הגדול במסגרת חברות קבלניות חיצוניות, הזוכות במכרז מטעם הרשות המקומית לניקוי רחובות ומדרכות העיר. החברות הזוכות במכרז גורפות לכיסם סכומי כסף לא מבוטלים מכספי משלמי מיסי הארנונה ומתחייבות תמורת סכומי כסף שניתנים להם לניקיון ראוי ומוקפד של הרחובות והמדרכות בעיר והשטחים הפתוחים בעיר.
תרמית מכוניות טיאוט ברחובות ובמדרכות
לפני כמה חודשים סיפר לי תושב אחד הערים בארץ, כי במהלך צעידת הבוקר היום-יומית שלו, הוא מבחין באופן קבוע ברכב טיאוט כבישים ומדרכות הפועל מטעם העירייה, כשחלק ניכר מהזמן בעוברו בכביש אינו מוריד את מטאטא הרכב לכביש ו"כאילו מנקה", והכביש המדרכה נותרים מלוכלכים גם לאחר שרכב הטיאוט עבר בהם. נשארים בהם בדלי סיגריות, עלים, שקיות מזון ולכלוך אחר.
בדקתי את הנושא ביסודיות ואכן מכונית הטיאוט לא מנקה כראוי. הנהג חולף לעיתים באיטיות, לעיתים במהירות רבה ואינו מוריד בחלק מהזמן את מטאטא (או המטאטאים) המותקנים ברכב לכביש, וברחובות נותר לכלוך, גם לאחר שרכב הטיאוט עבר בהם. במילים אחרות נהג הרכב "עושה את עצמו כאילו מנקה".
מה היקף התופעה והאם מדובר בתופעה ארצית קשה לדעת. אני מניח שרוב נהגי רכבי הטיאוט עושים עבודתם נאמנה. עובד קבלן בתחום מכוניות הטיאוט מספר לי כי התופעה של חפיפניקיות, מהירות נסיעה לא מתאימה, ואי הורדת מטאטא או מטאטאי הרכב מצד נהגי רכבי טיאוט קיימת וידועה. זו על פניו סוג של תרמית.
לדברי העובד קיימות כמה סיבות לתופעה: הנהג ממהר-הביתה או לעבודה אחרת. ניקוי יסודי של הרחוב או מדרכה ונסיעה איטית מגבירה את הבלאי של הרכב וכן את כמות הדלק שהרכב צורך ובנוסף מגדילה תדירות הצורך לרוקן את מיכל הרכב בו נאסף הלכלוך. במקרים רבים האחראים על הניקיון מטעם הרשות המקומית כמו מנהלי אזור, רובע וכדומה לא בודקים ומפקחים על פעילות מכוניות הטיאוט. והאמת שלא קל לפקח.
יש בניהם ש"מעלימים עין" מתפקוד "חפיפניק" של נהגי מכוניות הטיאוט, אם זה בגלל קשר חברי עם נהג רכב כזה או אחר או פחד להסתכסך עם הנהג והחברה המעסיקה אותו. הסיכוי שאזרח-תושב יבחין שמכונית טיאוט לא מנקה כראוי את הכבישים והמדרכות או יתלונן על לכלוך של בדלי סיגריות עלים ולכלוך אחר - נמוך. כל אלה עלולים לגרום וכנראה גורמים לאי אלו נהגי רכבי טיאוט כבישים ומדרכות בעלי מוסר נמוך, ולחברות המפעילות אותם, ל"חפף" בניקוי רחובות ומדרכות ערינו.
טוב יעשו ראשי הערים וגם תושבים אכפתיים אם ישכימו בבוקר ויערכו ביקורות פתע ברחובות והמדרכות לבדוק את רמת ניקיון מכוניות הטיאוט. צירפתי לכתבה תמונת רכב טיאוט שצילמתי במקרה ברחוב באחד הישובים כצילום אילוסטרציה לכתבה. יודגש כי לרכב הטיאוט שבצילום ונהגו אין קשר לנושא הכתבה.

תאריך:  08/01/2023   |   עודכן:  08/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרמית מכוניות הטיאוט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ובנוסף.....
יעלי  |  8/01/23 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיר טורם-הספרי
עדיין קיימים פערים גדולים בין מרכז הארץ לבין הפריפריה לא רק בחתך הסוציו אקונומי, אלא גם במערכת הרפואה, לא כל שכן בפערים הבלתי נתפסים ברמות מחירי הדיור
איתן קלינסקי
מצער אותי, שהניסוח שלך אורית סטרוק, חברת כנסת במדינת ישראל, הוא קרוב מאוד לניסוחים "היפים" מהתקופה האפלה בהיסטוריה של המאה העשרים - תקופת השלטון של החיה הנאצית
עדי דקל
כשנולדתי, לא היה שם שיתאר את מה שאני, קראו לי נימפה בהנחה שאהיה כמו אמי ודודתי ואלף הדודניות שלי    היינו הנחותות מבין הפחותות שבאלות, וכוחותינו היו צנועים עד שבקושי היה בהם די להבטיח לנו חיי נצח
יאיר נבות
מה שעוד בולט בסרטון זו העובדה שפוטין לבדו, פרט לאנשי כמורה. בשנים קודמות האירוע הזה היה גדול יותר, וכלל אורחים שונים, או לכל הפחות את בכירי המשטר והממסד השונים. הפעם זה לא כך, ואפילו לראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין, שמקורב לנשיא הרוסי, אין מקום בסרטונים הללו
עמנואל בן-סבו
במרכז התמונה שפורסמה בכל עמודי השער של התקשורת הכתובה והאלקטרונית ניצבו ראש הממשלה לפיד משמאל, בני גנץ מ"מ ושר הביטחון מימין, נשיא המדינה במרכז ומעליו אריה דרעי מחויך מחובק, נעטף, אהוב ונאהב, מאותרג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il