X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כוחות רוסיים פועלים באוקראינה [צילום: שירות העיתונות של משרד ההגנה הרוסי/AP]
בסבירות גבוהה
מלחמת רוסיה-אוקראינה תימשך לפחות עד סוף 2023
נראה שבצד האוקראיני יודעים היטב היכן הם מעוניינים להיות למשל בסוף הקיץ הקרוב (רמז - אחרי מתקפות נגד דרמטיות כולל על פאתי חצי האי קרים או לתוכו), ואילו בצד הרוסי יש חוסר בהירות לגבי תמונת המצב האסטרטגית, ומהי בדיוק לשנה הקרובה, פרט להמשך הלחימה עצמה בחזית המזרחית והגנה בדרום.

נתחיל בהערכה: המלחמה בין רוסיה לאוקראינה לא צפויה להסתיים בקרוב. למעשה אני סבור שיש סבירות גבוהה שהיא תימשך עד לפחות סוף 2023. יש לכך סיבות רבות ומגוונות, אבל בגדול - הנשיא פוטין אולי לא יכול להביא כרגע את רוסיה לניצחון בשדה הקרב, אך מצד שני הוא לא מוכן גם להפסיד, או להצטייר ככזה.
ולכן, למרות המפלות הגדולות שספג הצבא הרוסי בחודשי המלחמה הראשונים, והכשלון המהדהד להשיג את המטרות שנקבעו, תוך תשלום מחיר עצום בדמות אבידות כבדות מאוד של חיילים וציוד, פוטין לא מתכוון להתקפל. לכן הוא ערך גיוס מילואים בספטמבר, ולכן הוא מתכוון ככל הנראה לערוך בקרוב גיוס נוסף.
המטרה מצידו היא לנסות ולהיערך לקראת מתקפת נגד רוסית גדולה באביב, בין השאר באמצעות גיוס נוסף. יש עדיין ספק גדול בשאלה האם יהיה ביכולתו של הצבא הרוסי ושכירי החרב של "ווגנר" להוציא לפועל מתקפת נגד משמעותית שדורשת תמרון רחב אך מעבר לכך - דורשת סד"כ מתאים. היקף האבידות של הצבא
הרוסי כל כך גדול, שלא ברור אם ביכולתם לשקם יכולת התקפית שנדרשת למתקפת נגד משמעותית. חשוב לשים לב גם לעובדה שבשבועות האחרונים צימצמו הרוסים באופן דרמטי את היקף הירי הארטילרי שלהם בחזית, ע"פ גורמים אמריקניים ואוקראיניים. בחלק מהמקרים מדובר בירידה של 75% - וזה המון.
ייתכן שהדבר מצביע על מחסור בארטילריה, אחרי שימוש אינטנסיבי ודי מטורף באש ארטילרית במהלך האביב ועד יולי-אוגוסט. בזירת בחמוט וסולדאר במחוז דונצק, שם נמשכת כל הזמן לחימה עזה ביותר, מגיעות עדויות מצמררות של שכירי "ווגנר" שנשבו חיים ע"י האוקראינים, רבים מהם אסירים.
הם סיפרו שפריגוז׳ין עצמו הבהיר להם שנסיגה לא באה בחשבון, ובחלק מהמקרים נורו שכירי חרב רוסים שגויסו מהכלא כשהעזו לסגת. פריגוז׳ין עצמו אמר שכך יהיה בסרטון המפורסם שבו הוא נושא דברים באחד מבתי הסוהר ברוסיה שמהם גייס אסירים. המשמעות היא כמובן היקף אבידות גדול מאוד לרוסים.
עיקר הנטל בגזרת בחמוט סולדאר הוא על שכירי החרב של "ווגנר". יש דיווחים סותרים על מי שולט כעת בעיירה סולדאר. פריגוז׳ין הודיע כי השליטה בעיירה הושלמה, אך האוקראינים מכחישים בתוקף. בכל הקשור לצד האוקראיני במלחמה - למרות התנופה המסוימת של רוסיה במחוז דונצק, באופן כללי המומנטום עדיין לצד האוקראינים, שככל הנראה עושים הכנות רציניות למתקפת נגד בשבועות הקרובים, ככל הנראה באביב. נקודה קריטית פה היא הסיוע המערבי - בשבועיים האחרונים הודיעו צרפת וגרמניה על אספקת עשרות נגמ"שים לאוקראינה, והממשל בוושינגטון שוקל בחיוב אף הוא לספק לקייב נגמ"שים מדגם "סטרייקר".
אבל ההתפתחות הדרמטית קשורה לאספקת טנקים מערביים לצבא אוקראינה. בריטניה הודיעה כי היא מתכננת לספק לצבא אוקראינה טנקי "צ'אלנג'ר 2", אחד מהמתקדמים בעולם. בנוסף הודיעה פולין כי בכוונתה להעביר לאוקראינה 14 טנקי "לאופרד 2" מתוצרת גרמניה, אך המהלך הזה דורש את אישורה של ממשלת גרמניה.
האחרונה די חוששת ולכן מתנה ככל הנראה את אספקת הטנקים בהחלטה של וושינגטון לספק אף היא טנקים מדגם "אברמס 1" לצבא האוקראיני. אם אכן יחליטו חלק ממדינות המערב לספק לאוקראינה טנקי מערכה שהם מהטובים בעולם, מדובר בהחלטה שעשויה להשפיע באופן דרמטי על הלחימה. ברור שזה ייקח זמן, וברור שנדרשת גם הכשרה מסודרת ותמיכה לוגיסטית של חימוש,תחזוק וחלקי חילוף, אך היכולות הללו עשויות להעניק לאוקראינה את התנופה להוציא לפועל מתקפת נגד משמעותית באחת הזירות לשחרור שטחים כבושים ע"י הרוסים. 50-80 טנקים לצד 100 נגמ"שים מערביים זה כבר כוח משמעותי. נראה שלעת עתה שני הצדדים מנצלים את החורף לבחון את מצבם, להצטייד ולהתכונן לבאות, תוך המשך הלחימה השוטפת שמתמקדת כרגע בעיקר במחוז דונצק בחבל דונבאס. אוקראינה תלויה בהמשך אספקת הסיוע המערבי, וזו הסיבה שהנשיא זלנסקי מפעיל מאמצים אדירים לשכנע את מנהיגי המערב לספק לצבאו עוד ועוד ציוד ומערכות נשק.
נראה שבצד האוקראיני יודעים היטב היכן הם מעוניינים להיות למשל בסוף הקיץ הקרוב (רמז - אחרי מתקפות נגד דרמטיות כולל על פאתי חצי האי קרים או לתוכו), ואילו בצד הרוסי יש חוסר בהירות לגבי תמונת המצב האסטרטגית, ומהי בדיוק לשנה הקרובה, פרט להמשך הלחימה עצמה בחזית המזרחית והגנה בדרום.

תאריך:  14/01/2023   |   עודכן:  14/01/2023
+אוקראינה: רוסיה פתחה במתקפת טילים ומל"טים
10:44 14/01/23  |  מירב ארד

רוסיה פתחה (יום שבת) במתקפת טילים ומל"טים על מספר איזורים באוקראינה כולל הבירה קייב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת רוסיה-אוקראינה תימשך לפחות עד סוף 2023
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעט מידי
יגאל פן  |  15/01/23 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
בניסיון לעמוד בדרישות הייצור הגבוהות עבור המלחמה באוקראינה נשלחים אסירים רבים בעל-כורחם לעבודות תמיכה במאמץ המלחמתי    יצרנית טנקים גדולה דיווחה כי קיבלה 250 אסירים
יאיר נבות
הרמטכ״ל הרוסי ולרי גרסימוב מונה, לצד תפקידו הנוכחי, למפקד העליון של קבוצת הכוחות המשולבים של רוסיה באוקראינה ויחליף את הגנרל סרגיי סורוביקין, שרק מונה לתפקיד בשמונה באוקטובר. נשאלת השאלה - מדוע הוזז מתפקידו?
יאיר נבות
שר ההגנה, סרגיי שוייגו, החליט למנות את הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב, לצד תפקידו הנוכחי, למפקד העליון של קבוצת הכוחות המשולבים של רוסיה ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה
יאיר נבות
במקביל ללחימה העזה במזרח עיניהם של האוקראינים נשואות גם לעבר בלארוס - בשבועות האחרונים יש תגבור משמעותי של כוחות הצבא הרוסי שם, שפתח בסדרת תרגילים לצד צבא בלארוס. בכירים אוקראינים, בהם הרמטכ"ל זילוז׳ני, מזהירים כי רוסיה מתכוננת לצאת במתקפה מחודשת נרחבת נגד אוקראינה, אולי אפילו נגד הבירה קייב, אולי מבלארוס
אורי מילשטיין
ניתוח האסטרטגיה האימפריאליסטית הרוסית מימי הצארים של שושלת רומאנוב ועד פוטין היום איך להשתלט על ארצות אחרות, שאותה מוביל ומפתח היום הפילוסוף והאסטרטג הפוליטי אלכסנדר דוגין: חתרנות וטרוריזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il