X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שינוי אידיאולוגי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שילוב כקבלה
ילדים הנמצאים בחברה הבולטת בשונותה, בייחוד בחברת ילדים עם צרכים מיוחדים, מראים רמת מודעות גבוהה יותר לשוני שבין בני אדם ופחות חוששים מהבדלים אלו

בשנים האחרונות במדינות מערביות רבות, ישנה נטייה לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבתי ספר רגילים. זאת במטרה ליצור למידה משותפת ושילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים. תנועת השילוב מביאה להכשרה ולראיות תכנוניות רחבות יותר של בעלי התפקידים בבית הספר, לטובת מתן מענה בתחומי ההוראה השונים, חברה וטיפול, המתאימים לצרכי כלל התלמידים הלומדים בבית הספר. פסיקה תקדימית של בג"ץ בשנת 2003 חייבה את מערכת החינוך לממן את צורכיהם של ילדים אלה במסגרת בתי הספר הרגילים.
תנועת השילוב מובילה בנוסף לשינוי אידיאולוגי ביחס להשקפת העולם החינוכית וביחס לזכותם של בעלי לקויות ומוגבלויות, לחינוך שוויוני ולהכללתם בחברה על בסיס צדק וסובלנות. מן הצד השני של המתרס, השילוב בוודאי יכול להועיל ולתת הזדמנויות שוות לילדים בעלי הלקויות. למען כך, יש צורך בבחינת צרכיו של הצד המשולב בכדי שיצא נשכר מן השילוב ברמה האישית וברמה הכיתתית. אנו סבורים כי גם המשלב יוכל לצאת נשכר משילוב שכזה, שיוביל להשפעות חינוכיות וחברתיות חיובית על התלמידים מכלל האוכלוסייה.
ילדים הנמצאים בחברה הבולטת בשונותה, בייחוד בחברת ילדים עם צרכים מיוחדים, מראים רמת מודעות גבוהה יותר לשוני שבין בני אדם ופחות חוששים מהבדלים אלו. הכנה נכונה של התלמידים המשלבים לטובת יצירת קשרים והכרת המגבלות של התלמידים המשולבים, מסייעת בדרך כלל גם לדרכי התקשורת והשילוב החברתי שלהם עם שאר חבריהם לכיתה. תנועת השילוב מטמיעה בחברה את השאלה כיצד ניתן לתת לילד בעל הצרכים הייחודיים את הזכות לשוויון ואת הדרוש לו בכדי להצליח בבית ספר ובחברה התואמת את גילו, בניגוד לשאלה שרווחה בעבר היכן ועם מי ילמד.
לדעתי ילדים בעלי לקות תקשורת וילדים על הקשת האוטיסטית ברמת תפקוד גבוהה, יכולים להשתלב היטב בכיתות לימוד רגילות, אך הדבר מחייב שיתוף פעולה מלא מצד צוות בית הספר ובעיקר יכולת הכלה גבוהה של מחנך/ת הכיתה שידעו כיצד לכוון גם את תלמידיהם לאתגר השילוב. הרווח שבשילוב הינו דו-כיווני כאשר הילד המשולב זוכה לחינוך שוויוני כמו כל בני גילו בעלי ההתפתחות התקינה ורכישת מיומנויות חברתיות רבות, וחבריו זוכים לגלות כוחות הטמונים בתוכם, להביט על השונה כשווה, להכיר את החברה על כל גווניה ולהיות חלק משמעותי ממנה בהווה ובוודאי בעתיד.
לדעתי הילד בעל הצרכים המיוחדים המשולב בכיתה הרגילה צריך לקבל את כל העזרה הנדרשת לו על-ידי המורה בתוך כיתתו ועל-ידי הוראה פרטנית תומכת למידה, שתתמחה בתחום הלקות של התלמיד המשולב. המורה ייתמך על-ידי הדרכה מקצועית של מורים מומחים בתחומי הקושי של הילד. בדרך זו, ההשתלבות תהייה מקסימלית והסטיגמה של קשיים וקבלת סיוע תופחת למינימום כשהתלמיד יקבל עזרה כמו כל תלמיד אחר המתקשה בכיתה.
לסיכום אני רואה לנכון להגביר שילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות רגילות דבר שיכול להטיב עימם ועם חבריהם לכיתה. כך שגם המודעות של החברה שנוגעת לתחום זה תגבר וילמדו להכיל את השונה כבר מגיל צעיר דבר שצפוי להשפיע עליהם בבגרותם וגם היכולת לשלבם בכל תחומי החיים.

תאריך:  25/01/2023   |   עודכן:  25/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
המצריים הראשונים התיישבו באום אל-פאחם בין 1832 ל-1840, כאשר איברהים פשה, בנו של מוחמד עלי שליט מצרים, כבש את הארץ מידי העות´מאנים, והביא לארץ מתיישבים מצריים כדי לחזק את שליטתו בארץ
יוני בן-מנחם
הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לעבדאללה מלך ירדן מהווה פתיחת דף חדש ביחסים בין שתי המדינות ומאמץ משותף להרגעת המצב הביטחוני לקראת חודש רמאדאן. שני המנהיגים חוששים מערעור היציבות האזורית ונתניהו הבטיח למלך הירדני לא לשנות את הסטטוס-קוו בהר-הבית ואת מעמדה של ירדן באתר הקדוש
דן מרגלית
היום אני נאלץ להוסיף למילון תיאוריך בטוריי מילה שמעולם לא השתמשתי בה כלפיך: אתה מופקר, בצער, אבל אתה מופקר
איתן קלינסקי
העובדה המצערת של נציגות כמעט אפסית של יוצאי ארצות המזרח בבית המשפט העליון, אותה אני מציין בכאב רב, אינה מצדיקה את ההסתערות של הימין, המייחסת לו שנאה של אשכנזים את הציבור הספרדי
עמנואל בן-סבו
מכבסת המילים שלא הפסיקה מעולם לעבוד, הפכה למייבש יעיל מאוד בשנה וחצי האחרונות, כעת שבה לפעול, ממשלה חדשה, כביסה ישנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il