X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא ביום אחד [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
לא דוחים דיאטה, גם לא רפורמה
מחד דורשים בכירי הקואליציה הכל כאן ועכשיו, הם מדברים על שינוי סדרי בראשית כהרף עין, המתנגדים מבקשים לדחות את הקץ ולהעביר את יישום הרפורמה לכנסת הבאה אלה גם אלה טועים

כאשר בונים משהו מהיסוד, איך עושים זאת? האם בונים את הכל במחי יד? איך תבנינה תקרות ללא עמודים ואיך ייבנו עמודים ללא יסודות? אז קודם מתכננים, אח"כ בודקים את התכנון, יוצקים יסודות, בונים קירות ולאט-לאט מטפסים מעלה מעלה, שלב אחרי שלב, אל גג הבניין.
מחד לא בונים מגדלים באוויר ללא תכנון וללא יסודות. ומאידך לא ישנים 4 שנים בהמתנה למשיח. ולי נראה שהמנהיגים שלנו, משני הצדדים, התבלבלו, או שהאינטרסים של שני הצדדים אינם האינטרסים של הציבור ולכן קשה מאוד לציבור לשפוט בהיגיון את העמדות שלהם.
מהי הבעיה אותה אנו מבקשים לפתור?
הבעיה היא הרחבה איטית ומסוכנת של סמכויות בתי המשפט, מבלי שהדבר מגובה במפורש בחוק. לדוגמה, עילת הסבירות לא הייתה קיימת כלל, ואפילו כיום היא לא קיימת בחוק, ואז היא הפכה לעילה נדירה למקרים קיצוניים בהם אי-הסבירות נוגדת את החוק, והגענו היום למצב אבסורדי ומסוכן בו אבי תורת הסבירות, הפרופסור אהרן ברק אמר לפני זמן מה בראיון, שעילת הסבירות היא הכלי המרכזי של השופטים במשפט המנהלי. ברור לכל בר בי רב כי עילת הסבירות היא גולם שקם על יוצרו, והשאלה איננה אם חובה לצמצם אותה, אלא בכמה, ובאיזה אופן.
חשבו על דיאטה, אנו רוצים להשיל ממשקלנו, הרופא אומר שאם נמשיך כך הסוף לא יהיה טוב, אז האם נרכיב מלתעות בפינו ונפסיק לאכול ולשתות? חלילה, כך נמות תוך מספר ימים, האם נדחה את הדיאטה לקדנציה הבאה? חלילה וחס.
אנו נשב עם מומחה, אשר ינתח כיצד ניתן ונכון לרדת במשקל, באופן שהתועלת היא מרבית והנזק מזערי, תוך שילוב של שינוי הרגלי אכילה ופעילות גופנית. אנו נקבע לנו נקודות לבקרה בהן נשקול עצמנו ונעשה בדיקות דם, וכך נווסת את הפעולות באופן שבהמשך הדרך נשיל קילוגרמים עודפים מבלי להזיק לעצמנו. כמובן שאם נפסיק לאכול מספר מוצרים שגורמים לנו להשמין ואליהם התרגלנו, אנו חייבים לאכול תחליפים, אשר ישביעו אותנו אך יתרמו פחות לעליה במשקל.
אנחנו לא דוחים את הדיאטה לקדנציה הבאה, אנו גם לא עושים דיאטת רצח כאן ועכשיו, אנחנו חושבים לטווח רחוק, בטוחים בעצמנו, בטוחים בדרך שלנו, בתמיכת הסביבה שלנו לאורך זמן ולכן אנו פורסים את השלת הקילוגרמים על פני תקופה ארוכה.
האם במקביל להשלת משקל נעשה גם ניתוחים קוסמטיים? ודאי שלא, אנו הורגים טורקי ונחים, מי יודע אם בתום הליך ההרזיה נזדקק כלל לניתוחים קוסמטיים, אולי עורנו עוד צעיר ויסתדר מאליו, ומדוע בכלל לחתוך בבשר החי כל עוד תהליך ההרזיה בעיצומו? מדוע להעמיס על הגוף עוד ועוד תהליכים שמקשים עליו כאשר אנו ממוקדים בירידה במשקל.
אותו דבר בתחום המשפט, 40 שנה של התנהלות שהיא יותר ויותר על-ידי החוק, ולא על-פי החוק, הורידה את הרכבת מהפסים, ולכן אנו דוהרים בצורה מאוד מסוכנת בשדות. אנו חייבים לחזור לפסים, אך חייבים לעשות זאת בשום שכל ובאורך רוח. כל ניסיון לשבור בפתאומיות את הגה הקטר חזרה לפסים יהפוך את הרכבת על יושביה, אם לחלופין ננוח על זרי הדפנה סופנו יהיה בדיוק אותו דבר, מחובתנו לנהוג באחריות, הואקום בחקיקה שנוצר עקב הרחבה חסרת גבולות של סמכויות השופטים, חייב להתמלא על-ידי רשות מחוקקת שהתרגלה לאורך השנים שהרשות השופטת עושה בשבילה את העבודה, ולכן הרשות המחוקקת לא מסוגלת למלא את הפער הזה בחטף.
יריב לוין, סבלנות, לאנגזם, אם אתה רוצה להגיע מהר, אין לך ברירה אלא ללכת לאט. לא צריך להקפיא שום דבר, לא שבועיים ולא שלושה, צריך לחלק את התוכנית לשלבים להתחיל עם החשובים והדחופים, על הדרך לבצע בקרת נזקים ולתקן, check & balance, check & balance.
תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - מה זה עניינו?, אנוסים, טרור לאומיני, לא גונה, כולם חותמים וחמור ביותר    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    ט"ו בשבט שמח וירוק
ד"ר עדי ירדן
כאשר אהרן ברק השווה את הרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט למהפכה של טנקים והציע להעמידו מול כיתת יורים, הוא למעשה נתן לגיטימציה לשיח אלים ביותר
משה ניסנבוים
המכתב ההיסטורי עוסק בנושא האקוטי ביותר שמעסיק את מדינת ישראל מאז ועד היום - פינוי השטחים הכבושים    הנושא שמפלג את עם ישראל עד היום לימנים ושמאלנים
זהר טל
קיש מפחד ולא סומך על הצוותים החינוכיים    לכן הורה כי מעתה כל כניסה של פוליטיקאי לבית ספר דורשת אישור שלו, ומראש    פיקוח אבסולוטי מסוג זה, ועוד בידיו של פוליטיקאי, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אדם שוחר דמוקרטיה    כך נראית סכנה לדמוקרטיה
יוסי אחימאיר
טו בשבט עצוב להמוני חבריו של צביקה ז"ל. חג שאהב במיוחד - ראש השנה לאילנות ולהתערות האומה בארץ-ישראל. אדמת מודיעין ספוגת הגשמים קלטה אליה למנוחת עולמים איש רב השראה, עתיר הישגים חינוכיים, אשר הותיר לכולנו צוואה בלתי כתובה: שימרו על הבית הלאומי, על האחדות הפנימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il