X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פשיטה של חיילי צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'בר ביריחו [צילום: פלאש 90]
מכה חשובה לחמאס באזור יריחו
ארגון חמאס מנסה להפוך את העיר יריחו ל"בירת הטרור" בדרום הגדה צה"ל והשב"כ חשפו תשתית חבלנית גדולה של חמאס במחנה הפליטים עקבת ג'בר סמוך ליריחו, הרש"פ אינה נלחמת בטרור והמאבק על השליטה באזור רק החל

ישראל הנחיתה מכה חשובה על ארגון חמאס אשר ניסה להתבסס באזור יריחו והקים תשתית חבלנית במחנה הפליטים עקבת ג'בר הנקראת "גדוד עקבת ג'בר", שאמורה הייתה לפעול במתכונת "הגדודים" אשר הקים ארגון הג'יהאד האיסלאמי בצפון הגדה מאז חודש מאי 2021, לאחר המבצע הצבאי של צה"ל ברצועת עזה ("שומר החומות").
פעולת צה"ל והשב"כ במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו היא חשובה. במהלך הפעולה נהרגו 5 מחבלים ובהם שני המחבלים מאלק לאפי וראפת עבידאת שביצעו לפני שבועיים את פיגוע הירי לעבר מסעדת "מי קאסה" בצומת אלמוג באזור יריחו.
הפעולה המוצלחת אתמול באה לאחר מבצע מעצרים שערך צה"ל ביום שבת שעבר במחנה הפליטים עקבת גב'ר שבמהלכה עצר 15 פעילי טרור חמושים בתום שעות של חילופי אש בין חיילי צה"ל למחבלים. אז לא הצליח צה"ל ללכוד את חברי חוליית המחבלים שביצעו את פיגוע הירי, אולם אתמול הצליחו כוחות צה"ל במשימה.
העיר יריחו נחשבת לעיר השקטה ביותר בגדה והיא שוכנת סמוך לציר התנועה העיקרי מדרום לצפון בקעת הירדן, על הציר הזה יש תנועת רבה של כלי רכב ישראלים. הימצאותם של מחבלים חמושים באזור יריחו מסוכנת מאוד מבחינה ביטחונית לישראל ומכאן חשיבותה של פעולת צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'בר.
עשר קבוצות טרור
ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנצלים את חולשתה של הרש"פ וחוסר רצונה להילחם בטרור להקמת קבוצות טרור חמושות במסגרות של "גדודים" בשטחי יהודה ושומרון. עד כה הוקמו כעשר קבוצות טרור כאלה באזורי שכם, ג'נין וטולכרם.
קבוצת הטרור של חמאס המכונה "גדוד עקבת ג'בר" ביריחו מהווה ניסיון של ארגוני הטרור להתפשט לדרום הגדה גם כן, הקבוצה צמחה ביריחו מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון של הרש"פ אשר נמנעים מלהילחם נגד קבוצות הטרור החמושות, מה שמאלץ את צה"ל והשב"כ לעשות את העבודה במקומם.
יו"ר הרש"פ אבו מאזן דבק בהחלטתו להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. אבו מאזן גינה את פעולת צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'בר וכינה אותה במילה "פשע". הוא דרש מהקהילה הבינלאומית לספק הגנה לפלשתינים מפני ישראל. שר החוץ האמריקני בלינקן הציג בשבוע שעבר בפני יו"ר הרש"פ את התוכנית של הממשל להרגעת המצב הביטחוני בצפון הגדה שגיבש הגנרל מייק פנזל, המתאם בין הממשל לבין מנגנוני הביטחון של הרש"פ. התוכנית קיבלה גם את אישורה של ישראל.
הגנרל פנזל מציע הקמת כוח ביטחון פלשתיני מיוחד, במימון אמריקני. הוא יעבור אימונים בירדן ויחזור לשטחי הגדה ויוצב בשכם ובג'נין כדי להתעמת עם קבוצות הטרור החדשות שצמחו בשטח. יו"ר הרש"פ אבו מאזן הביע חשש כי התוכנית האמריקנית תביא למלחמת אזרחים בין התושבים בגדה ותצייר אותו כ"קבלן הביטחון" של ישראל. יו"ר הרש"פ התנגד בדיפלומטיות לתוכנית האמריקנית וגורמים מקורבים אליו טענו כי נמאס לו להיות קבלן הביצוע של הממשל מבלי שהוא מקבל תוכניות עם אופק מדיני.
הבטיח נקמה
ארגון חמאס ימשיך לנסות ולרתום את העיר יריחו, וערים נוספות כמו קלקיליה וטולכרם למאמץ שלו לעורר אינתיפאדה חמושה חדשה נגד ישראל. הברחות הנשק זורמות בקצב גובר דרך הגבול עם ירדן לשטחי הגדה וגורמי הביטחון של ישראל מתקשים לעצור את התופעה. גורמים בחמאס אומרים כי לעיר יריחו יש חשיבות אסטרטגית בגלל קרבתה לירושלים ולגבול עם ירדן. חמאס מתכנן להפוך אותה ל"בירת הטרור" הדרומית בגדה כפי שהג'יהאד האיסלאמי הפך את העיר ג'נין ל"בירת הטרור" הצפונית בגדה.
במחנה הפליטים עקבת ג'בר באזור יריחו יש כעשרת אלפים תושבים. המצב הכלכלי בו הוא ירוד והרש"פ מזניחה את הטיפול בו. במחנה פועלים חמושים של תנועת פתח מקבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" בשיתוף עם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס.
הקרב בין צה"ל והשב"כ לארגוני הטרור על השליטה באזור יריחו רק החל, בכיר חמאס סוהיל אלוהינדי הבטיח נקמה על מותם של 5 המחבלים. מנהיג חמאס אסמעיל הניה התייחס אתמול למבצע של צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'בר ואמר כי "המשך ההרג על-ידי הכיבוש הישראלי יהיה אסון עבורו". הוא הבטיח כי קבוצות הטרור החדשות הנקראות "גדודים" ימשיכו בפעולותיהם נגד ישראל.
תאריך:  07/02/2023   |   עודכן:  07/02/2023
+נדחתה בקשת בן-אוליאל לדיון נוסף בהרשעתו
10:36 07/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חיות: לא נקבעה הלכה חדשה בנוגע לקבילות ההודאות של רוצח משפחת דוואבשה אחרי הפעלת "אמצעים מיוחדים"  ▪  מדגישה: אין להכשיר שימוש באמצעים פסולים כלפי נחקרים

בן-אוליאל. שלושה מאסרי עולם ו-20שנות מאסר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אילנה המרמן - דמות מופת
09:44 07/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אילנה המרמן אינה מסתגרת במגדל שן של עשיה ספרותית  ▪  היא מצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל, האמנם אנחנו מדינת חוק

אילנה המרמן [צילום: יוטיוב]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אילנה המרמן אינה מסתגרת במגדל שן של עשיה ספרותית    היא מצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל, האמנם אנחנו מדינת חוק
איציק וולף
במהלך מבצע במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו הרגו כוחות צה"ל ושב"כ מספר מחבלים שהתבצרו בדירת מסתור    כמה מן המחבלים ההרוגים ביצעו את פיגוע הירי לעבר המסעדה בצומת אלמוג לפני כשבוע וחצי
עידן יוסף
אחרי עיכוב של שנים, המשטרה נערכת השבוע להריסת מבנה בלתי חוקי שמאכלס כמאה איש, וגורמים ביטחוניים מזהירים מסבב אלימות באזור    עד כה נהרסו 7 מתוך 14 מבנים המיועדים להריסה    השר לביטחון לאומי: "צריך לאכוף את החוק"
עמנואל בן-סבו
בשעה ששולחן השבת שלנו סער וגעש בשיח אמיתי אודות המוסר היהודי, רצח בן עוולה, מחבל שטוף שנאה, יהודים ואזרחית אוקראינה העובדת בסיעוד    בני אדם שנרצחו לא בגלל הכיבוש, אלא רק בגלל היותם יהודים
עידן יוסף
החשוד פרץ לדירתה של הקורבן, קשר את האם, ואנס אותה לעיני בנה הפעוט תוך שהוא גונב מהבית תכשיטים וכסף    החשוד עובד בגדרה ועקב אחר הקורבן    השר בן-גביר: מעריך - אונס על-רקע לאומני
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il