X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים

עבודות איטום רטיבות בהתזה נדרשות במקרים של כשלי איטום בקירות החיצוניים של הבית. מה קורה כשהקיר החיצוני נמצא בקומה חמישית של הבניין? על עבודות איטום בסנפלינג בקירות חיצוניים
בנייה רוויה מהווה ניצול טוב יותר של מקום לטובת תושבי הערים, וכיום הולכים ורבים יותר מספר מיזמי הבנייה הרוויה מאשר בניית בתים פרטיים או קוטג'ים. אחד החסרונות בבניה כזו היא הגובה: תיקונים או טיפולים שונים בקירות הבניין החיצוניים מצריכים הגעה לגובה הקומה, ובמצב כזה יש צורך בפתרונות יצירתיים.
"אבא שלי עובד בסנפלינג!"
אם גם אתם מתגוררים בבניין, או אם אפילו יוצא לכם לעבור ליד בנייני מגורים גבוהים או משרדים, בוודאי שמתם לב שהקירות החיצוניים לא נשארים מושלמים לנצח: עם הזמן צובר צדו החיצוני של הקיר עובש, רטיבויות, סדקים או אפילו סגרגציה בבטון, אם מדובר בבניין ישן במיוחד. מצבים אלו מצריכים ביצוע עבודות איטום מתאימות בגובה הקומה.
הפתרונות האפשריים הם שימוש בבמת הרמה, שימוש במנוף או סולם אם מדובר בקומה שניה או שלישית. פתרון אפשרי נוסף, שגם נחשב למועדף יותר מביניהם, הוא האיטום בסנפלינג: עבודות איטום שמתבצעות כשאיש המקצוע תלוי בין שמיים וארץ - אבל בדיוק במקום הנכון. באופן הזה, כשהוא מצוייד בכל האבזור הנדרש, יורד איש הצוות בזהירות אל מוקד הבעיה, מטפל בה ואוטם היטב.
איך מתבצע הסנפלינג?
איטום בהתזה של קירות חיצוניים בסנפלינג הוא אחד מתחומי ההתמחות של חברת איטומית טק. צוות העבודה של החברה עבר הכשרה מקיפה ועובר ריענונים מידי תקופה על-מנת לשמור על המיומנויות בתחום זה. לפני הגלישה צוות העבודה ממקם את עצמו על גג הבניין המיועד לטיפול ומעגן את החבלים באופן המתאים. לאחר מכן איש צוות אחד או יותר יגלשו עד לאזור הכשל ובעזרת החבלים יתמרנו את עצמם להגעה למיקום המדויק. לאחר מכן תתחיל עבודת האיטום, ובסיומה יחזור הצוות לגג הבניין.
ואיך מתבצעת עבודת האיטום?
סוג עבודת האיטום המומלצת וסוג החומרים שאיתם עובדים תלויים במצב הקיר, בסוג הקיר ובסוג הכשל שנוצר בו. בדרך כלל, כשמדובר בקיר חיצוני, אופן האיטום יהיה באמצעות התזה: חומר האיטום מוכנס למיכל התזה או עובר בצינור התזה מיוחד, ואיש המקצוע לוקח אותו איתו כאשר הוא יורד בסנפלינג. החומר מותז באזור הכשל ואם יש צורך עובר חיפוי מחדש (אם לדוגמה היה מחופה אבן). בסיום העבודה תתבצע כמובן גם צביעת הקירות באזורים בהם בוצעה העבודה.
קיר אחר - איטום אחר
כמו שנכתב למעלה, סוג האיטום תלוי בסוג הקיר שבו נוצא הכשל. בקיר טיח חיצוני, קיר "חשוף" וללא חיפוי, יתבצע איטום רטיבות בהתזה, בדרך כלל בשימוש בחומר פוליאוריתני. החומר הפוליאוריתני הוא מעין דבק תעשייתי עם תכונות של כושר היצמדות חזק במיוחד, אלסטיות למצבים של כיווץ או מתיחה (מה שקורה בחילופי עונות השנה בהתאם לטמפרטורה) ועמידות לאורך זמן. החומר הפוליאוריתני משמש בנוסף לאיטום גגות, חלונות, צירי דלתות ועוד ונחשב לחומר אמין במיוחד בתעשיית האיטום.
לאחר ביצוע ההתזה, החומר הפוליאוריתני מתפשט וממלא את הסדקים, הנקבים והחורים שנוצרו בתשתית בעקבות הכשל. בתוך זמן לא רב החומר מתייבש והקיר חוזר להיות אטום ועמיד למים, גשמים ומפגעי רטיבות שונים.
היתרונות בשימוש בחומר הפוליאוריתני הם רבים, ביניהם: חומר איטום נטול רעלים שונים, ללא ריחות מטרידים והידבקות יעילה למגוון תשתיות.
איטום קיר חיצוני באמצעות חומר פוליאוריתני יכול לתת מענה לאזורי רטיבות רחבים, כגון סדקים ארוכים בבניין או למקומות כשל נקודתיים, כגון רטיבות נקודתית או סדק בודד.
במצב של קיר מחופה אבן, עבודת האיטום תהיה בדרך כלל כפולה: ראשית יהיה צורך להגיע לאזור הכשל. במצבים מסוימים יהיה צורך להסיר חלק מהחיפוי או לחלופין לחתוך בחיפוי באמצעות דיסק על-מנת להכניס את חומר האיטום (בדרך כלל בפוגות). אם הכשל הוא בחיפוי עצמו, ייושם חומר האיטום על גבי החיפוי - אבל או כל משטח אחר. חומר האיטום של איטומית מומלץ במיוחד למצבים מסוג זה: מורכב חומרים פוליאוריתניים ואינו פוגע במראה החיפוי.
למה דווקא סנפלינג?
איטום בסנפלינג מאפשר לדיירי הבניין טיפול בבעיה באופן שקט, נטול לכלוך ובלאגן או הפרעה לעוברים ושבים ברחוב, מה שבדרך כלל קורה כאשר מדובר באיטום בגובה על-ידי מנוך, רכב עם במת הרמה וכדומה. איטום באמצעות סנפלינג הוא דרך בטוחה, נקייה ואלגנטית לטפל במפגע, ובדרך כלל גם חוסכת בעלויות.
וכמה זה עולה?
ראשית כדאי לדעת שהניסיון הוא מרכיב חשוב בבחירת חברת האיטום או קבלן האיטום. ניסיון רב מאפשר מקצועיות גבוהה יותר והיכרות רחבה עם מיומנויות עבודה שונות שלא תמיד ניתן למצוא אצל בעלי מקצוע מתחילים. בנוסף, גם סוג החומרים משתקפים במחיר, ומומלץ לעבוד עם חברה שעובדת עם החומרים האיכותיים ביותר בשוק, מה שיעניק תוצאות חזקות ועמידות לאורך זמן.
מחיר איטום של קיר חיצוני נמצא בדרך כלל בטווח של בין 100 ל-500 ₪ למ"ר. גובה המחיר יכול להשתנות גם בהתאם למיקום הרטיבות או הכשל ורמת הקושי בגישה למקום, למשל אם מדובר באיטום שלילי של קירות מרתף בהזרקה באמצעות ג'ל. כאשר מדובר ברטיבות בחדרה לשכבות עמוקות יותר בקיר יהיה צורך בעבודה מורכבת יותר והמחיר בדרך כלל יהיה גבוה יותר.
יש אחריות?
חברות איטום מעניקות ברוב המקרים אחריות של כשנה עד חמש שנים, אם מדובר על עבודת איטום כללית של מעטפת הבניין. במקרה של איטום נקודתי לרוב לא ניתנת אחריות כיוון שעדיין קיים החשש להיווצרות רטיבויות במיקומים נוספים על פני הקיר.
מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים חברת איטום?
כדאי להתחיל מהתייעצות עם מכרים או אנשים ברשת שהזמינו עבודת איטום לבניין שלהם. לקבל את חוות הדעת, לבדוק את מצב הקיר לאחר העבודה ואת התוצאות. לאחר מכן ליצור קשר עם חברות מומלצות ולבדוק את הצעת המחיר - האם היא כוללת אם העבודה, החומרים וכל הפינות הנוספות בעבודה מסוג זה? אם כן, מומלץ לבדוק את האחריות שתקבלו בתום העבודה ולהחליט בהתאם. בהצלחה!

[צילום: freepik]
תאריך:  16/02/2023   |   עודכן:  16/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רותמים, גולשים ואוטמים: איטום בסנפלינג בקירות חיצוניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
במזרח ירושלים התעוררה מחדש תופעת הילדים והנערים הפלשתינים המבצעים פיגועי טרור נגד אזרחים ונגד אנשי כוחות הביטחון של ישראל. במערכת הביטחון גובר החשש שהתופעה, שמקבלת תמיכה חברתית רחבה ולגיטימציה דתית, תתרחב לקראת חודש רמאדאן
עמנואל בן-סבו
הזעזוע העמוק אותו את מבטאת בדרכך הייחודית על הגנרלים וההנהגה לשעבר ובהם אלו ששלחו את בנך אהובך לקרב במלחמה הכושלת, הינו זעזוע אמיתי, כואב ומטריד
איתן קלינסקי
אני כואב את המציאות, הגודעת עלומים יפים ונקיים בארצי    אנא, שימו קץ לטרגדיה, שעלומים גודעים חיי עלומים
אפרים הלפרין
השיחה המרתקת של רוני קובן עם אהרן ברק גילתה לנו אדם פשוט, נעים הליכות, איש שיחה מאוד מעניין    למדנו פרק בהיסטוריה מרתקת ומטלטלת, לקחנו חלק בטראומת השואה    מהשיחה גם למדנו שאהרן ברק מונה לנשיאות בית המשפט העליון כאשר אדן מאוד מרכזי לכהונה הזו חסר לו ולכן כהונתו לקתה לטעמי בחוסר סבירות קיצוני
אפרים הלפרין
בקדימון ששודר מראיון בערוץ 11 עם הפרופסור אהרן ברק טוען ברק שיש לו חצי דירה, יש לו רק פנסיה ואין לו חסכונות    מה ברק עושה עם כל הכסף, גורס אותו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il