X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין. עוד מאותו דבר [צילום: ולרי שריפולין, סוכנות ספוטניק דרך AP]
נאום פוטין: שיעור היסטוריה עם האשמות כלפי המערב וארה"ב
אמר במפורש שהמערב מעוניין להפוך סכסוך מקומי לעימות גלובלי, ומבטיח ש"רוסיה תגיב בצורה הולמת. מדובר פה על הקיום שלנו כמדינה". שלא במקרה כמובן, פוטין מציין את העובדה שלארה"ב יש בסיסים צבאיים בכל רחבי העולם, ומזכיר את יוגוסלביה, עירק וסוריה ו"מאות שנים של קולוניאליזם ודיקטטורה"

כצפוי, אין ממש הפתעות בנאומו של הנשיא פוטין לפני האסיפה הפדראלית במוסקבה, שהסתיים אחרי 110 דקות. הוא הרבה לכחכך בגרונו במהלך הנאום, אולי בגלל ליחה מרובה, אולי בגלל סיבות רפואיות אחרות. כהרגלו, פוטין שילב שיעור היסטוריה עם האשמות כלפי המערב וארה"ב. הוא תיאר את הדינמיקה במזרח אוקראינה, שגרמה לצורך הרוסי לצאת ל"מבצע הצבאי המיוחד" לפני שנה. לדבריו קייב והמערב קשרו קשר מאחורי הגב שלנו כאשר רוסיה ניסתה לפתור את הסכסוך בדונבאס באמצעים דיפלומטיים. בינתיים, קייב שאפה לנשק גרעיני, ונאט"ו הרחיב את גבולותיו ובסיסיו הצבאיים ברחבי העולם וקרוב יותר לרוסיה".
לדבריו "הם אלה שיזמו את המלחמה הזו, ואנחנו משתמשים בכוח כדי לעצור אותה". פוטין תיאר את התוכנית לכאורה שהכינו קייב והמערב לפתוח ב"מבצע ענישה" בדונבאס רגע לפני התערבותה של רוסיה להצלת תושבי חבל דונבאס. פוטין מאוד עקבי בניסיונו לתקוט טריז בין אזרחי אוקראינה למערב.
כך למשל הוא אומר: "אנחנו לא במלחמה עם תושבי אוקראינה. הם הפכו לבני ערובה של המשטר שלהם ושל אדוניו המערביים. המערב החל להפוך את אוקראינה לאנטי-רוסית כדי "לקרוע את האדמות ההיסטוריות הללו מארצנו". הוא תקף את המנהיגות ה"ניאו-נאצית" של אוקראינה כביכול, שהמערב מתעלם ממנה לדבריו.
לדבריו המערב מנסה להביס את יריבו הרוסי באמצעות כוח אדם אוקראיני. פוטין ממשיך וטוען שהמערב ישתמש בכל אחד - טרוריסטים, נאצים, "אפילו השטן עצמו" - כדי להילחם ברוסיה, משום שהוא מעוניין ב"תבוסה אסטרטגית" של רוסיה. וושינגטון ובעלות בריתה רוצות "לגמור את פוטין, אחת ולתמיד".
הוא אומר במפורש שהמערב מעוניין להפוך סכסוך מקומי לעימות גלובלי, ומבטיח ש"רוסיה תגיב בצורה הולמת. מדובר פה על הקיום שלנו כמדינה". שלא במקרה כמובן, פוטין מציין את העובדה שלארה"ב יש בסיסים צבאיים בכל רחבי העולם, ומזכיר את יוגוסלביה, עירק וסוריה ו"מאות שנים של קולוניאליזם ודיקטטורה". הוא מציין שמדינות המערב הונו את בני עמם ב"שקרים חסרי עקרונות מוחלטים" לגבי מה שקורה בדונבאס, ושב ומדגיש ש"כל כדור-הארץ מנוקד בבסיסים אמריקנים". שיעור ההיסטוריה שלו חוזר לשנות ה 30, אז לדבריו "המערב פתח את הדלת לגרמניה הנאצית" (ואף מילה על הסכם ריבנטרופ-מולוטוב).
פוטין מדבר גם על הסנקציות המערביות נגד רוסיה, ואומר שהמערב מאתגר את רוסיה " גם בחזית הכלכלית": "המערב, הומניטריים שכאלה, רוצה שהרוסים יסבלו, אבל הכלכלה הרוסית התבררה כחזקה יותר ממה שחשבו". הוא מציין שהממשלה הפדרלית הזרימה טריליון רובל (13.3 מיליארד דולר) לעסקים ברחבי המדינה.
פוטין טוען: "נכנסנו למעגל חדש של צמיחה כלכלית. המשימה האסטרטגית של רוסיה היא להביא את הכלכלה שלנו לגבולות חדשים". הוא אומר שהודות למאזן תשלומים חזק, רוסיה לא נדרשת ללוות כסף מחו"ל, ומערכת הבנקאות הרוסית לא דשדשה. הוא מציין ששיעור האינפלציה של רוסיה מתקרב לרמת יעד של 4%, בעוד שבחלק ממדינות האיחוד האירופי רמת היעד הזו היא כעת בין 17%-20%. פוטין מותח ביקורת על אלה (דהיינו איילי ההון) שבזבזו את הונם במערב במקום להשקיעו ברוסיה, ומציין שהוא הזהיר אותם. בנוסף הוא מאשים את רוסיה הפוסט-סובייטית בניסיון "להעתיק" את הקפיטליזם המערבי, מה שלדבריו רק הפך את המדינה למקור חומרי גלם. כתוצאה מכך, תעשיות מתקדמות יותר התפתחו לאט. על רוסיה להסתמך על עצמה, הוא אומר. הוא מדגיש כי הבחירות המתוכננות ב 2023 (איזוריות ועירוניות) ייערכו כמתוכנן. לקול תשואות הקהל הוא אמר: "הזכות של רוסיה היא הזכות להיות חזקה".
לקראת סיום נאומו, שנמשך כמעט שעה וחמישים דקות, אמר פוטין: "רוסיה תגיב לכל אתגרים. כי כולנו מדינה אחת. אנחנו עם אחד גדול מאוחד. אנו בטוחים בכוחנו. האמת איתנו.תודה". בעוד שעות בודדות יישא הנשיא ביידן את נאומו בוורשה, שם מתארחים כמה ממנהיגי מדינות הקואליציה התומכים באוקראינה.
נאומו של הנשיא פוטין לא חידש הרבה צריך לומר. עוד מאותו דבר.

תאריך:  21/02/2023   |   עודכן:  21/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום פוטין: שיעור היסטוריה עם האשמות כלפי המערב וארה"ב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רוסיה מרגישה שהעולם כולו נגדה
אמונחטאפ  |  21/02/23 16:51
2
פוטין צודק במאה אחוז. המערב
חשדנית  |  21/02/23 16:51
3
כולם אותו הדבר, רק הסקלה שונה
רפי לאופרט  |  22/02/23 10:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
אורי מילשטיין
שיחת עומק 53 עם ראש ענף שטח באמ"ן, סגן אלוף בדימוס אלי דקל, המסכם שלוש שיחות עומק על תפקוד לקוי של אמ"ן אחרי מלחמת יום הכיפורים
אורי מילשטיין
איש הסוכנות לביטחון לאומי, רס"ר מקצועי בכיר ברוס בריל, חושף בספר חדש את התרמית/קונספירציה של ארה"ב ומצרים על פרוץ מלחמת יום הכיפורים
אורי מילשטיין
שיחת עומק 50 עם ראש ענף שטח באמ"ן, סגן אלוף בדימוס אלי דקל, המספר על תוכנית "סוריה לבדה": אחרי מלחמת יום הכיפורים סוריה החליטה להגדיל את צבאה פי שלושה כדי להשמיד את ישראל, ואמ"ן לא שם לב לכך
אורי מילשטיין
שיחת עומק ראשונה עם רס"ן בדימוס, הממציא שמוליק פרלמן, המספר בין היתר על מרד בחיל-הים אחרי מלחמת יום הכיפורים נגד הענקת צל"שים והעלאה בדרגה בעקבות מחדל
אורי מילשטיין
ההיסטוריון המדיני ד"ר יגאל קיפניס טוען בשיחה חמישית אִתי - לקראת פרסום מהדורה שניה מורחבת של ספרו "הדרך למלחמה" - שהסוכן הסודי של "המוסד" היה סוכן כפול שמסר את המידע "הסודי" גם לבריטניה, שהעבירה אותו לארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il