X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אילנה דיין [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
תמיהות על האינטגריטי של אילנה דיין
למרות התקפות אישיות מצד התקשורת, הסכמתי לראיון אצל אילנה דיין. מוטי גילת הזהיר אותי מאמבוש מתוכנן, והגעתי מוכן לקרב. אבל בתום הראיון ביקשה דיין להקליט אותו מחדש

במהלך כהונתי כחשב הכללי בשנים 2007-2003 נאלצתי להתמודד עם שורה ארוכה מאוד של חשדות למעשי שחיתות ולפגיעות חמורות בכללי מינהל תקינים שניסה לבצע במשמרת שלי ראש הממשלה ושר האוצר דאז אהוד אולמרט. זכיתי על פעולותיי הן באות אביר איכות השלטון והן באות המופת של תנועת אומ"ץ למלחמה בשחיתות ולא פחות חשוב ויקר לליבי גם לתמיכתו של אתר News1 מחלקה ראשונה. איני מבקש להזכיר נשכחות או להתגאות, אלא שהופעתה בשבוע החולף של העיתונאית המוערכת ד"ר אילנה דיין העלה בזיכרוני סיפור נחמד שאולי יעמיד את דבריה הנוקבים בפרופורציה.
כבר עם ראשית כהונתי התעמתי עם שורה ארוכה של בעלי הון. עימותים אלה הניבו הפלא ופלא התקפות אישיות קשות ובלתי פוסקות של ערוץ 2, ידיעות אחרונות והעיתון גלובס על המקצועיות, היושרה ואפילו השפיות שלי. לפיכך, הופתעתי שעם התפוצצותה של פרשת השחיתות במכרז להפרטת בנק לאומי פנתה אליי דיין בהצעה לקיים עימי ראיון מיוחד להארת עמדתי בפרשה עגומה זו והכול בעיצומה של חשיפת הפרשה וברקע חקירת המשטרה.
התלבטתי האם להיענות לראיון. מחד-גיסא, חדשות ערוץ 2 הן הפופולריות במדינה וזו במה טובה לנסות ולהאיר את עיני הציבור בשעה שחלקים נרחבים בתקשורת התגייסו להגן על רה"מ אולמרט מפני ומפני מבקר המדינה שעמד לצידי, השופט המנוח מיכה לינדנשטראוס. מאידך-גיסא, ערוץ 2 היה חשוד בעיני עד מאוד והוכיח עצמו כמי שמוכן להגן על אולמרט כמעט בכל מחיר. מצד שלישי, אילנה דיין נחשבה בעיני כאדם ישר אשר שמה הטוב הולך בפניה.
התייעצתי אפוא עם מוטי גילת, כתב ישראל היום דאז, שסמכתי על שיקול דעתו. הוא קבע נחרצות - מכינים לך אמבוש. זה לא יהיה ראיון אלא התקפה אישית בלתי פוסקת מבלי שתצליח להשחיל מילה. יציגו אותך כאדם בלתי מאוזן שאין לתת אמון בדבריו והכול כדי לנסות לשבש את החקירה הפלילית בפרשת בנק לאומי בה אתה עד מרכזי. אין לך סיכוי לעמוד מולה, קבע גילת. מנגד, דיין ליטפה אותי בשיחות ההכנה והבטיחה לתת לי הזדמנות לספר את האמת כפי שאני רואה אותה. האמנתי לה והחלטתי להגיע לראיון בניגוד לעצתו של גילת. אולם, מיד עם הגיעי לאיפור לפני הראיון, ראיתי את שפת הגוף של אילנה דיין והבנתי כי מוטי גילת צדק. אני נכנס לאמבוש. אזרתי עוז ונכנסתי לראיון מוכן להתקפה אשר מיהרה להגיע.
במשך ראיון ארוך של כמחצית השעה תקפה אותי ברמה האישית ד"ר דיין ללא הרף, באלימות ובאכזריות, אך מאחר שהכנתי עצמי נפשית הצלחתי לתקוף אותה ואת ערוץ ההון שלטון שבו היא עובדת בחזרה על ההגנה שהם נותנים לחשוד דאז בפלילים אולמרט ולחבורת ההון שלטון המקיפה אותו. הרגשתי שיצאתי בכבוד מהמאבק, והנה מיד עם סיום הקלטת הראיון אני שומע את המפיק דרך אוזנייתה של דיין אומר לה כי הראיון יצא מחריד. מחריד מנקודת ראותם, כמובן. לשמע הדברים באוזניה, מיהרה דיין להתנצל בפני ולהתחנן כי אסכים לצלם מחדש את הראיון והפעם הוא יתנהל בשלווה ובלי ניסיון לאמבוש המכוער שניסתה לבצע קודם לכן. הסכמתי. צילמנו מחדש. הפעם היא לא הייתה אומנם נופת צופים ובוודאי שלא חיובית כלפי שומר סף שכל חטאו שבלם שחיתות, אך הראיון היה סביר וחשתי כי התאפשר לי להביע את עמדתי בצורה טובה.
כעת, בחלוף 15 שנים ועם פרוץ המחאה על הרפורמה המשפטית, אני נחרד לראות על המסכים את אולמרט, מזוז, לפיד, כספית, דיין ואחרים נאבקים שוב שכם לצד שכם עם גדודי בעלי ההון ובכירי התקשורת בבעלות ההון מבלי שהם עוצרים לשאול את עצמם, הכיצד הם נמצאים שוב עם חבורת ההון שלטון הזו?

הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי של מדינת ישראל
תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  19/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיהות על האינטגריטי של אילנה דיין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישר כח זליכה  ל"ת
ישראל2  |  20/03/23 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
יורם אטינגר
בניגוד לתובנה המקובלת, אין "פצצת זמן דמוגרפית ערבית"; יש תנופה דמוגרפית יהודית חסרת-תקדים
מיכל אגמון
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה    רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
יאיר נבות
זו הפעם הראשונה שפוטין מבקר באופן גלוי בשטחים הכבושים הללו. ע"פ הדיווחים בתקשורת הרוסית פוטין פוטין הגיע למריופול במסוק, וסייר במספר מחוזות בעיר כשהוא נוהג ברכב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לא דובים ולא תרופות, לחצים, בבוכרה היפה, אגרוף קמוץ, איתור, מרידה וצרות בצרורות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il