X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין מנחם [צילום: באדיבות המשפחה]
פרק רווי דמעות בסיפור הנצח של העם היהודי
אין ניחומים במוות, אין מנחם להורים, לאחיות ולאחים, לחברים, למעגלים מעגלים של העם הנפלא שלנו, אך יש לדעת כי אויבנו ומבקשי רעתנו לא יוכלו לנו, אנו בני עם הנצח

מנגינת היגון ושירת הצער החליפו את שמחת החג במדינת ישראל ביום שישי בשעה אחת עשרה ועשרים בדיוק. ביום שישי הן נותרו שתי אחיות בנות 16 ו-20 ללא שם, ללא תמונה, רק גיל ושם היישוב, במוצאי השבת כבר ניבטו פניהן היפות, נודע שמן, רינה ומאיה די, והתפילות לרפואת אימן השכולה, לאה, התעצמו.
מועדים לשמחה, מועדים ושוב מועדים, נופלים ומנערים את האפר, את האבק, מועדים ולמרות שהדמעות מכסות את העיניים, על-אף שהלב רוטט מכאב, גם לאחר שהיגון משתחל לתוך כל נים, גיד, כל מקום, מועדים וקמים בשמחה עטופה בכאב אינסופי על מות עלומים, על אובדן של חפות מפשע, על הארץ הטובה והאהובה, ארץ חמדת אבות, ארץ ישראל הנקנית בייסורים. מועדים לשמחה.
ההכנות לשבת חול המועד נעצרו בדיוק בשעה אחת עשרה ועשרים, שוב פיגוע תופת, שוב רצח יהודים, שוב שתי אחיות תמימות שכל חטאן הוא היותן יהודיות, שוב אימא הנאבקת על חייה, שוב הכאב העולה ומציף את חלל הלב, שוב המחשבות הנוגות על ארץ ישראל הנקנית בייסורים, שוב המחיר האיום, שוב העיניים המוצפות בכאב הקורבן השבועי למולך הטרור, שוב השקט המייסר.
משפחת יהודים אשר מאסו בגולת אנגליה ועלו ליישב את ארץ ישראל באפרת, משפחה חדורת אהבת עם ישראל, ארצו ותורתו. הן היו בדרכן לטיול חול המועד, ליהנות מיפי ארץ האבות, להתענג על מראות הבריאה, לשמוח בשמחת החג, הן נסעו עם אימן ברכב אחד, לפניהם נסע אביהן עם שני בניו ברכב אחר, משפחה יהודית מאושרת, עד לשעה אחת עשרה ועשרים.
סירבתי לשמוע רדיו, סירבתי לצפות בטלוויזיה, קצתי בלהגי השווא, בהפרחת מילים חמות, בפטפוטי הבל ובמחזור אטריות קרות, בהתכנסויות, בפרשנויות, בהבטחות שווא ובהצעות לפתרונות קסם.
הרהרתי ביני לביני על הבית באפרת, על החיים שמשהו בהם ימות לעד מהשעה אחת עשרה ועשרים בבוקרו של יום שישי, הרהרתי בבתים הרבים מידי בהם השכול דפק בחלונן, מותיר כאב בלתי נסבל, זעם אצור, געגוע עברה וזעם. חשבתי על האחיות ונזכרתי באחים, ביחידים, ביהודים הנמוגים מהזיכרון כל כך מהר, מפנים תאי זיכרון לנרצחים החדשים. הלב סער, כאב, חישב להתפקע. נשמתי עמוקות, התרוממתי, תרתי משמע, מנסה להמשיך את ההכנות לבואה של המלכה שעוד שתי אבני חן נשרו מכתרה.
הרוח הלאומית
שמעתי את עצמי בדיבור פנימי, משכנע לא לחפש אשמים, לא להטיל אחריות אלא על המרצחים מבקשי נפשנו, החולמים על השמדתנו, על המסיתים ילדיהם עוד ברחם אימם לשנוא יהודים.
שמעתי את עצמי ממלמל, "ארץ אל תכסי דמם", לא שתי ליבי אל רעייתי האהובה, הפוכרת בחוסר שקט אצבעותיה, ממלמלת פרקי תהילים לרפואתה של האם, לאה בת ציפורה, הנאבקת על חייה.
מבעד למסך ערפל הרגשות הסוערות הבחנתי בפניו המיוסרות אך מלאות האמונה של בן זקוניי, אשר עצר את הכנותיו לשבת המלכה, בוחר בקפידה מילותיו המדודות, מילות הכאב, הצער, האמונה והביטחון. "אבא, על-אף שאין לבצע מלאכה בחול המועד, נראה כי מותר לך, ואולי אף יותר מראוי שתכתוב מאמר שיחזק את הרוח הלאומית, את רוח העם החש כי חלילה, כל רודפיה ושונאיה השיגוה".
ביתי המחנכת תבל"א, קרובה לגילן של האחיות התמימות, סגרה את ספר הקריאה, בזווית עינה התיישבה דמעה גדולה, מחשבותיה נשאוה לאפרת, הרחק מהעמק, קרוב לשותפות הגורל הלאומי.
התיישבתי לכתוב, ערב שבת קודש, חול המועד פסח, היום השני לספירת העומר, ואנו סופרים את מתינו, את חללי מלחמת הקוממיות של העם היהודי שטרם תמה.
אין ניחומים במוות, אין מנחם להורים, לאחיות ולאחים, לחברים, למעגלים מעגלים של העם הנפלא שלנו, אך יש לדעת כי אויבנו ומבקשי רעתנו לא יוכלו לנו, אנו בני עם הנצח, חלק מהסיפור היהודי הלאומי, העולמי, חלק משרשרת הדורות שלא תיפסק לעולם. בחג הפסח, חג ה-והגדת, חג בו אנו מספרים את סיפור האומה מיציאתה מעבדות ועד להיותה אומת בני חורין, מופת לאנושות כולה, בחג זה נכרים עוד שני קברים באדמת הארץ הטובה, אדמת ארץ ישראל הזרועה באור יקרות ובשמות חלליה - מקיימה. שתי אחיות שכל "חטאם" היה בעצם היותן שייכות לסיפור היהודי הגדול, הן חלק נוסף, כואב נורא ומייסר, בתהליך תקומת עם הנצח.
לא על בני העוולה, המחבלים וסייעניהם אני מבקש לדבר כי אם על הרוח היהודית העצומה, הרוח שהכניסה ביום שישי, שבת חול המועד, בשעה אחת עשרה ועשרים את האחיות האהובות, להיכל הזיכרון הלאומי, לפנתיאון הגבורה היהודית, להיות חלק מהסיפור היהודי.
אין ניחומים במוות, אין מרפא לכאב, אין תכלה לזיכרון ולגעגוע, אין מי שיכסה על השבר האישי, אין בחיבוק, בדמעה, בלב הרוטט כדי לקחת בדל מהכאב האיום, אך יש ביגון על אובדן האחיות את הרגע בו ייחרטו באותיות של זהב על כותל המזרח בהיכל הזיכרון הלאומי, כחלק מהסיפור היהודי, ממשיכות אבות ואימהות האומה. למאיה ורינה, האחיות היקרות אשר נרצחו על-ידי בני עוולה נבטיח היום כי רוחו של העם, רוח של גבורה, רוח של תחייה, רוח של אמונה, רוח של הסיפור היהודי שלא ייתם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/04/2023   |   עודכן:  10/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרק רווי דמעות בסיפור הנצח של העם היהודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ירדן
במשך חודשים, ראשי האופוזיציה סירבו לכל משא-ומתן עם הקואליציה. בניסיון להרגיע את האווירה הציבורית, הקואליציה הסכימה לפשרות שכמעט מרוקנות את הרפורמה מתוכנה, אבל האופוזיציה לא גילתה כל נכונות לפשרה והמשיכה לעודד את האלימות
דן מרגלית
אם אין "העסקים כרגיל" אלא יש מתיחות ביטחונית כי אז לגיבוש העם ואחדותו על נתניהו להוריד מסדר היום כל נושא נפיץ שנוי במחלוקת, ולהמתין עם חקיקת הדיקטטורה עד לסיום המשבר
איתן קלינסקי
בימים של התמודדות עם מגיפה, שגבתה ברחבי העולם חיי רבבות רבות של בני אדם, יש משמעות מיוחדת לנושאים בפרשת השבוע שלנו - "תזריע" ופרשת "מצורע", המתמקדות בנושא כה חשוב - שמירה על היגיינה
דן מרגלית
מי שיורד לא סתם כך ביום של חול אלא בעיצומו של המאבק על דיוקנה של הארץ היהודית והדמוקרטית הזאת; ומי שמשאיר כאן אחריו משפחה למעמסה על הנותרים בעוד מיטב האומה מכתתת רגליה מהפגנה להפגנה, מנשיאת דגל כחול-לבן למשנהו - אינו רק חוטא בירידה אלא הוא ארכיטיפוס של התופעה הפסולה
יאיר נבות
למי יש אינטרס לפגוע קשות בארה"ב ולחשוף אותה כמי שאי אפשר לסמוך עליה ועל חשאיות השת"פ עמה? לתקוע טריז בינה ובין טובי ידידותיה, כולל ישראל? למוסקבה כמובן. לכן צריך בהחלט לקחת בחשבון שיש פה מבצע תודעה רוסי, ש"רוכב" על חשיפה מכוונת של חומר מודיעיני מקורי ומהימן, שחלקו "שופץ" ע"י הרוסים לצרכיהם, ואז פורסם, ופרסומו גורם לוושינגטון נזק גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il