X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תאונת רכבת (אילוסטרציה) [צילום: הנס פין/לע"מ]
אסון הרכבת ליד עתלית [1961]
אחת מתאונות הרכבת הפחות ידועות התרחשה בספטמבר 1961 צפונית לעתלית כאשר רכבת התנגשה במשאית צבאית שניסתה לחצות את המסילה ובה נהרגו 5 צעירים בבני 19-22

לאורך השנים מאז קום המדינה ואף בתקופת טרום הקמתה התרחשו במסילות הרכבת בארצנו תאונות רכבות רבות שגבו חיי עשרות רבות של אנשים. אחת מתאונות הרכבת הפחות ידועות התרחשה בספטמבר 1961 צפונית לעתלית כאשר רכבת התנגשה במשאית צבאית שניסתה לחצות את המסילה ובה נהרגו 5 צעירים בבני 19-22.
התאונה התרחשה ביום שלישי 5 בספטמבר 1961 בשעה 9:45 בערב במפגש הצטלבות מסילת הברזל והכביש צפונית לעתלית. משאית צבאית נהוגה בידי שלמה נחמני מחיפה ובה 7 נוסעים, שלושה ישבו בתא הנהג וארבעה בארגז המשאית, נסעה צפונה במקביל למסילת הרכבת ופנתה ימינה כדי לעבור לחצות בהצטלבות את פסי הרכבת. בו בעת הגיעה רכבת נוסעים האחרונה מחיפה שיצאה מחיפה בשעה 21:34 ועמדה להגיע לתל אביב בשעה 23:05.
ניצל בקופצו מהרכב שניות אחדות לפני ההתנגשות
אחד הנוסעים במשאית ישעיהו הירש, חייל בצנחנים, שישב בארגז המשאית יחד עם עוד שלושה נוסעים, סיפר בעדותו כי הבחין ברכבת המתקרבת, שמע את צפירתה וראה מרחוק את אור זרקורו של הקטר. הוא דפק על תא הנהג מאחור וצעק "רכבת רכבת". כשנוכח כי הנהג אינו שומע ואינו עוצר את המשאית קפץ ממנה ממש ברגע האחרון - שניות אחדות לפני שהרכבת התנגשה בעוצמה ברכב וכך ניצל. הוא ראה את הרכבת מתנגשת בעוצמה במשאית גוררת את המשאית כמה עשרות מטרים לפני שנעצרה תוך חריקת בלמים.
המשאית התרסקה כליל
מעוצמת החבטה התרסקה המשאית כליל. תא הנהג הועף למרחק כ-20 מטרים אל מעבר למסילה מצד הים, ארגז המשאית הועף למרחק כ-10 מטרים ושלד המשאית על גלגליה הועף אף הוא למרחק מספר מטרים. נוסעי הרכבת ירדו מהרכבת הוציאו את הנפגעים מבין שברי המכונית וניסו לסייע לנפגעים. מסיבה כלשהי מכשיר האלחוט של הרכבת לא פעל ולא ניתן להזעיק באמצעותו עזרה מחיפה והסיוע הרפואי התעכב.
מקום התאונה מסומן בתמרורי אזהרה אך לא היה מותקן במקום מחסום אוטומטי. לרכבת נגרם נזק קל בלבד והיה המשיכה בדרכה לאחר עיכוב של כשעה.
בתאונה נהרגו חמישה מתוך שבעה נוסעי המשאית כולם בבני 22-19. מאיר ורקר מירושלים, איילה קליין מקרית שמואל, מזל מרציאנו מבנימינה, מרים קנט מזכרון יעקב ואברהם טפירו מניר עציון. קנט וטפירו נפצעו קשה בתאונה ומתו מפצעם זמן קצר לאחר התאונה בבית החולים רמב"ם בחיפה. נהג המשאית שלמה נחמני נפצע קל עד בינוני והנוסע השביעי ישעיהו הירש, כאמור, ניצל כשהצליח להימלט מהמשאית שניות אחדות לפני ההתנגשות.
הלוויות ההרוגים
הלוויתו של מאיר ורקר נערכה בירושלים. אביו של מאיר, יחיאל ורקר, איש תנועת "הפועל המזרחי" היה מבעלי "דפוס העברי" בירושלים. מאיר למד בישיבת "עץ חיים" וכפר חסידים. היה מדריך חברתי בבית ההבראה בניר עציון. בן 22 במותו. מאיר הוא אחיה של אשת החינוך המורה והמנהלת הירושלמית מינה כהן יקירת העיר ירושלים.
איילה קליין בת 18 תכננה להתחיל לימודיה באוניברסיטה העברית. את חופשתה ניצלה לעבודה זמנית בבית ההבראה (בית מרגוע) בניר עציון בו עבדה כחודש ימים.
מזל מרציאנו עבדה אף היא בבית המרגוע בניר עציון התגוררה עם משפחתה בבנימינה. הובאה למנוחות בבית העלמין המקומי. אביה עבד במחצבות "אבן סיד" בבנימינה.
מרים קנט הובאה למנוחות בזכרון יעקב. היא נרשמה ללשכת העבודה שלושה ימים לפני מותה ויום התאונה בה מצאה את מותה היה יומה הראשון בעבודתה בניר עציון.
אברהם טפירו עבד כשכיר בניר עציון הובא למנוחות בבית הקברות האזורי בחיפה. היה יתום מאב ומאם.
רכבת ישראל מינתה ועדת חקירה לבירור נסיבות התאונה.

תאריך:  11/04/2023   |   עודכן:  11/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הנביא ישעיהו הבהיר לנו, שבימים שהנדבכים המוסריים של החברה שלנו עולים על שרטון של הסתאבות מוסרית אין כל משמעות לפולחן הזבחים והקורבנות
עמנואל בן-סבו
הגיעה העת כי לשכת העיתונות הממשלתית תפשיל שרוולים, תאוורר את ספרי האתיקה, ותחל במהלך מקיף ויסודי של בחינת הענקת תעודות עיתונאי מחדש לאלפי מתחזים לעיתונאים שנחשפו בשנים האחרונות
עמנואל בן-סבו
ממשלת ישראל החדשה, כמו מדינת ישראל, נמצאת תחת מתקפה רב זירתית בביטחון הלאומי, בחוסן המתערער באופן שיטתי על-ידי סוכני כאוס ברמות שונות ובארגונים מגוונים
אפרים הלפרין
המדינה רועשת    מסמך בעל סיווג סודי ביותר מעיד על קליטת סיגינט הטוענת לשת"פ בין המוסד למחאות    המסמכים האמריקנים לא גילו לנו את אמריקה
יוני בן-מנחם
ההתקפה על ישראל ברקטות מכמה חזיתות בשילוב עם גל הטרור היא חזרה כללית לקראת מתקפה אירנית שתביא למלחמה אזורית. אירן מתרגלת את התיאום עם שלוחותיה לקראת המתקפה ומפיקה לקחים מתגובות ישראל, המטרה והעיתוי אינם ידועים כרגע אך ישראל צריכה להיערך למכת מנע מקדימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il