X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כרזה אנטי-ישראלית נישאת על משאית במהלך מצעד יום הצבא האירני [צילום: ואחיד סלמי/AP]
אירן מנהלת מלחמת התשה רב זירתית נגד ישראל
חודש רמדאן הסתיים וישראל נמצאת בפני מציאות ביטחונית חדשה שבה אירן מובילה מלחמת התשה רב זירתית נגדה, זהו האתגר הביטחוני החדש של ישראל. סעודיה הצטרפה לציר החדש של אירן, רוסיה וסין, גורל הסכם הנורמליזציה שלה עם ישראל אינו ברור, וישראל מהדקת קשרים עם שתי מדינות מוסלמיות על גבולה הצפוני של אירן

אירן מנהלת נגד ישראל מלחמת התשה רב זירתית, נראה כי פרק העימותים המוגבלים נגד ישראל הסתיים ואנו נמצאים בסוג חדש של מערכה. מערכת הביטחון הישראלית מעריכה כי האירועים הביטחוניים במהלך חודש רמדאן שבמהלכם הותקפה ישראל ברקטות מרצועת עזה, מדרום לבנון ומסוריה מעידים על כך שמעתה ואילך זו תהייה האסטרטגיה של ציר ההתנגדות בראשות אירן וישראל צריכה להיערך לכך בהתאם.
האירנים משקיעים משאבים רבים לצורך המלחמה הזו נגד ישראל, שר הביטחון יואב גלנט אמר ב-20 באפריל כי לפי נתוני מערכת הביטחון אירן מעבירה מדי שנה מיליארדי שקלים לארגוני טרור, ובהם חיזבאללה וחמאס. לדבריו, בשנה החולפת העבירה אירן לחיזבאללה כ-700 מיליון דולר, ואילו לחמאס העבירה אירן כ-100 מיליון דולר. מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה אמר ב-21 באפריל כי אירן מעבירה לחמאס בכל שנה סכום של 150 מיליון דולר.
אירן גם העבירה מאות מיליונים למיליציות בסוריה, מיליארדים לשלטון הסורי, מאות מיליונים לחות'ים בתימן ומאות מיליונים גם למילציות פרו-אירניות בעירק. כך הופכות השלוחות של אירן לתלויות בכסף האירני והן ממלאות אחר ההנחיות שמגיעות מטהרן להגביר את המתיחות בגבולות עם ישראל, לעשות פרובוקציות ולהעז יותר באמצעות התקפות רקטות על ישראל.
אירן פותחת פרק חדש במאבקה נגד ישראל שנקרא התלכדות כל הזירות נגד ישראל במטרה לפצל את כוחה ולהחלישה, כך היא מבססת בהדרגה את המערכה הבאה לשחרור כל "פלשתין". אירן השקיעה משאבים רבים ביצירת טבעת חנק מסביב לישראל באמצעות כלי נשק מתקדמים, רקטות, טילים ומל"טים וישראל צריכה להיערך צבאית מול לבנון, סוריה, עירק, תימן ורצועת עזה.
הסכנה לישראל היא גם משטחי יהודה ושומרון, קבוצות טרור חמושות קמו בצפון הגדה והן מעסיקות את צה"ל, במערכת הביטחון הישראלית מבינים כבר כי צה"ל ייצטרך לפעול באופן נרחב יותר נגד הקבוצות האלה, אירן מנסה ליצור מטריית הגנה אזורית לקבוצות הטרור בגדה ולאיים בפתיחת מערכה רב זירתית אם צה"ל יפעל נגדן.
אכזבה ישראלית מסעודיה
ישראל מאוכזבת ומודאגת מההתקרבות בין סעודיה לאירן וחתימת ההסכם ביניהן על חידוש היחסים הדיפלומטיים. הציר הערבי האנטי אירני בראשות סעודיה התפרק וסעודיה מתקרבת לאירן, לרוסיה ולסין.
ראש הממשלה נתניהו שראה בהסכם נורמליזציה עם סעודיה מהלך אסטרטגי חשוב של מדיניות החוץ של ישראל, בחר להעביר מסר פומבי לסעודיה כי היא עלולה להצטער על החלטתה בקשר לאירן. בראיון לערוץ CNBC האמריקני אמר נתניהו כי "95% מהבעיות במזרח התיכון נובעות מאירן". לדבריו, הראיות ל"אומללות" אותה עשויה סעודיה לחוות כתוצאה מהתקרבות לאירן הן לבנון, תימן, סוריה ועירק.
ישראל מתאוששת מסיבוב הפרסה שעשתה סעודיה וראש הממשלה נתניהו החליט על הידוק היחסים עם אייזרביג'אן וטורקמניסטן ששוכנות קרוב לגבול עם אירן ושיגר לשם את שר החוץ אלי כהן. המתיחות בין אירן לאייזרביג'אן היא גדולה בגלל קשריה הביטחוניים ההדוקים של איזרביג'אן עם ישראל ועל-רקע ההתקרבות של ארמניה לאירן. למרות זאת, ישראל עדיין לא איבדה את התקווה לקדם את הנורמליזציה עם סעודים, ההערכה בישראל היא שההסכם בין סעודיה לאירן לא ייארך זמן רב והוא יקרוס.
הפקת לקחים מאירועי רמדאן
האירנים כיוונו את המאמצים שלהם ליישם את האסטרטגיה החדשה שלהם נגד ישראל לחודש רמדאן ובמיוחד לאירועים במהלך החודש הזה במתחם הקדוש בהר-הבית.
למרבה הצער, ישראל שוב נפלה השנה במלכודת שטמן לה חמאס בהר-הבית והיא נגררה לפעולה אלימה נגד פלשתינים שהתבצרו במסגד אל-אקצה, ששירתה את האינטרסים של אויביה שניצלו את הרגישות הדתית בכל מה שקשור למסגד אל-אקצה כדי להצית אש בחזיתות נוספות נגד ישראל.
שוב הוכח כי מסגד אל-אקצה הינו חבית הנפץ של המזרח התיכון שבאמצעותו אפשר ליצור הסלמה גדולה בכמה חזיתות, לכן ישראל חייבת לשנות לאלתר את מדיניותה בכל הקשור להר-הבית, במיוחד בתקופות שבהן חגים יהודים חלים בסמוך לחודש רמדאן. ישראל חייבת לבחון מחדש את מדיניות הפעלת הכוח בתוך מסגד אל-אקצה ואת סידורי הביטחון במתחם הר-הבית כדי למנוע הברחת אמצעי לחימה ומטעני חבלה אל תוך המתחם.
יש לבחון מחדש, ביחד עם ירדן את משימות כוח השמירה של הווקף האיסלאמי בתוך מתחם הר-הבית אשר לא פעל למנוע התפרעויות והנפת דגלים במתחם במהלך חודש רמדאן. ישראל חייבת לנטרל את הרגישות במתחם הר-הבית שגוברת בכל שנה בחודש רמדאן ולקבוע נהלים חדשים שיצמצמו את סכנת פרוץ אירועים אלימים בגלל ההשלכות שלהם על המצב הביטחוני.

תאריך:  25/04/2023   |   עודכן:  25/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מנהלת מלחמת התשה רב זירתית נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה כי עימאד אל עדוואן, חבר הפרלמנט ברבת עמון, נעצר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת מאות כלי נשק וזהב מירדן לשטחי הרשות הפלשתינית
אודי דקל
אירועי החודש האחרון מלמדים על תיאום יוצא דופן בין חמאס וחיזבאללה, בין היתר לנוכח האירועים הפנימיים בישראל    המציאות הביטחונית מחייבת להפחית את המתחים והקיטוב, כדי להתמודד עם האיומים החיצוניים
אלדד יניב
אלדד יניב משוחח עם אלוף במילואים יצחק בריק - על הסכנות הצבאיות והחברתיות הנשקפות למדינת ישראל    "ראשי ממשלה ואלופים לשעבר חצו קווים שחורים. מרוב שנאה לביבי שכחו את עם ישראל"
עידן יוסף
קיומו השנה של קונגרס "איגוד הדואר העולמי" בסעודיה מעמיד בספק את השתתפות ישראל בו    שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה פועלת בדרכים דיפלומטיות    בכיר לשעבר במשרד התקשורת: "אין לאפשר הדרה של ישראל"
עידן יוסף
מזכ"ל חיזבאללה בנאום לרגל יום ירושלים הבינ"ל של אירן: "ההתפתחויות האחרונות סגרו את הדלת לאפשרות של ציר ישראלי-סוני או ישראלי-ערבי נגד אירן או ציר ההתנגדות"    "המטרות שתקפה ישראל בלבנון הן מטעי בננות ומאגרי מים שאינם קשורים לחיזבאללה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il