X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. קבל אחריות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
עצה לכבוד הנשיא אהרן ברק
תהליכים אלה הובילו את הנשיא ברק לצאת בסדרת ראיונות, בהם רעילים במיוחד, חלקם מוטב היה שלא התקיימו, מנוגדים במהות לדמותו של האיש החכם, ניצול השואה בן ה-86

גילי נאות, במסגרת שנת בר המצווה של בני בכורי, אירח אותנו כבוד הנשיא בתוארו אז, השופט אהרן ברק בלשכתו בבית המשפט העליון. לדברי עוזרו המשפטי, זו הייתה הפעם הראשונה שהנשיא ברק אירח נער שביקש לפוגשו, נער שראה בנשיא ברק דמות מופת ומודל לחיקוי. המפגש היה מרגש, חם ולבבי. הנשיא ברק הקדיש תשומת לב רבה לבני, התעניין בתחביביו, שאל לתוכניותיו, חלומותיו ובתום המפגש ניאות בחביבות רבה להצטלם עימו.
בחודשים האחרונים עומד הנשיא ברק בעין הסערה, לטוב ולמוטב. אבי המהפכה המשפטית ניצב מול המבקשים לערוך תיקון יסודי, עמוק, משמעותי בתוצאות אליהן הובילה המהפכה בראשותו לפני למעלה משלושה עשורים. מפעל חייו של הנשיא ברק עומד על כרעי תרנגולת, אשר עוד רגע קט תובל לשחיטה,.מציאות זו של בחירת העם בבחירות הדמוקרטיות ברוב מובהק, לצד מינוי דמויות בעלות תפיסת עולם, ערכים ועליונות משפטית בתפקידי מפתח כמו שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, אמורה לחולל את השינוי לו מייחל רובו של העם.
תהליכים אלה הובילו את הנשיא ברק לצאת בסדרת ראיונות, בהם רעילים במיוחד, חלקם מוטב היה שלא התקיימו, מנוגדים במהות לדמותו של האיש החכם, ניצול השואה בן ה-86, האיש שכוחו במילותיו, במזגו השיפוטי, האיש שאחריתו מביכה את ראשיתו. באיש אשר לא דבק רבב מתגלים פנים מפתיעים, מבורות בזהות היהודית ועד לספק גזענות. ככל שהנשיא נחשף בפני הציבור, מתגלה בקלונו בהתבטאויות קשות על מציאת שופט ממוצא מרוקאי, מתגלה כי אינו מכיר את העושר העצום של המשפט העברי, שאינו יודע דף גמרא מהו, ש"קריאת שמע" הטקסט היהודי המכונן זר לו.
ראשי ומובילי המחאה זיהו את הפוטנציאל המסוגל לאחד את המאבק נגד הרפורמה המשפטית לכאורה, ונגד בחירת הימין בפועל והציבו את הנשיא ברק בחזית המחאה, הפכו אותו לסמל, לקדוש מעונה. חרותו נכבשה על-ידי אישי פרסום, אנשי תדמית, ומכאן נולדו חרוזי הרעל, מכונות הירייה.
הכל הולך אחר החיתום
ליבי על הנשיא ברק, אשר במקום להותיר בזיכרון ההיסטורי מורשת משפטית מפוארת, מורשת של מוסר, אתיקה, ייזכר הנשיא ברק כמי שהרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת, הייתה תוצאה של הרפורמה שהוביל באופן שיטתי אשר כרסמה בכוחה של הכנסת ויצירת המצב בו הכל שפיט. אהרן ברק, מתמסר ומתאהב, מרצונו או בעצת עדת יועציו, בתפקיד החדש-ישן, אדמו"ר החילוניות. תפקידו החדש גובה לצד מחיאות כפיים ואהבה, התקפות מבעלי מחלוקת, הפגנות סמוך לביתו, המחיר של להיות סמל המחאה.
ליבי על אהרן ברק, אדם עתיר זכויות, שליח מדינת ישראל והעם היהודי במשך שנות דור, יוצר הלכות משפטיות ייחודיות לטובת עם ישראל, חורש בקרקע הבתולית של מדינת ישראל הצעירה, ועתה? ועתה, רוחות רעות מאוד מנשבות על מפעל חייו אשר היה בעיני למעלה ממחצית אזרחי ישראל למפעל של הרס הדמוקרטיה.
בכניעה, בענווה, ובצניעות אני מבקש להשיא עצה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, הרואה כמו כל העם בישראל את תהליכי ההתפרקות של החברה הישראלית, את השבר הגדול, את התופעות הנוראיות אשר נחשפו על-ידי חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, השומע את הקריאות למרי אזרחי, למלחמת אחים, לחרם על הכלכלה הישראלית, לנרמול הסרבנות, להבאשת ריחה של המדינה בעולם, לפיגוע האסטרטגי שביצעו חלק ממובילי המחאה המופקרים.
אדוני הנשיא, מדינת ישראל חשובה לך מאוד, החוסן הלאומי הוא ערבות להישרדותה, ממרום גילך, מרום הבנתך, הזמן את אחד מהכתבים אשר היו לבני בית אצלך בחודשים האחרונים, קבל אחריות וקרא למעריצך, לשוב לבתיהם, לשוב לשפיות הלאומית, לאחריות הלאומית. היה נכון להצטרף לצוות המנהל את מתווה הנשיא לתיקון מערכת המשפט, ויבוא שלום על ישראל.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  12/05/2023   |   עודכן:  12/05/2023
+מה עוד צריך לקרות?
09:06 12/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גם דברים שהם ברורים לכל בר-דעת, לא בהכרח גורמים לפוליטיקאים לפעול בצורה הגיונית והגונה. הנה כמה דוגמאות אקטואליות מארצנו הקטנטונת ומידידתנו הענקית

זירת הטבח בטקסס השבוע [צילום: טוני גוטיירז, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצה לכבוד הנשיא אהרן ברק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שליח מדינת ישראל והעם היהודי?
עובד 1  |  12/05/23 15:16
2
ברק ניתק את ישראל מערכי מגילת
שיח  |  15/05/23 06:49
3
למה כבוד הנשיא
אמונחטאפ III  |  15/05/23 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
דן מרגלית
זה נגמר    היפרדו מן המתעתע הלאומי הזה, ושובו לשדה הקרב הדמוקרטי למלחמה גורלית באמצעים לא אלימים
אורי מילשטיין
המשבר הפוליטי חברתי היום בישראל מנקודת מבט הצדק הקוסמי שנוסח על יָדִי ב"הפילוסופיה של הביטחון - עקרון השרידות"
עידן יוסף
דבקיות נגד הממשלה והרפורמה הודבקו על דלתות וחלונות של המקום, לאחר שנודע כי הערב מתוכנן להתקיים דיבייט על הרפורמה המשפטית בהשתתפות יו"ר ועדת החוקה רוטמן    יום השיחות שתוכנן להתקיים היום בבית הנשיא בוטל בנימוק של המצב הביטחוני
עמנואל בן-סבו
איני יכול שלא לבוז בכל ישותי לטרמפיסטים אנרכיסטים, רדיקליים, פרוגרסיביים החולמים על שתי מדינות, או על מדינה אחת לצד שחיינים יהודיים ללא מצופים וחגורות הצלה
מרדכי ליפמן
מכל ההצהרות וההודעות לעיתונות, מכל אותם פשקווילים מטעם, המופצים בנדיבות, אנו למדים כי הצדדים המצויים במפגשים בבית הנשיא, קרובים לפרידה, זה או-טו-טו מגיע    מסתבר שתהייה זו פרידה רועמת, כאשר כל צד יטיל את האחריות לפיצוץ על הצד השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il