X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נשים מופלות לרעה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
ישראל השנייה ודלקת פרקים
ללא כל ספק נשים מופלות לרעה בישראל הדבר אינו סותר את הצלחתן של נשים רבות לשבור את תקרת הזכוכית ולעקוף בסיבוב גברים רבים כי המדדים מתייחסים לממוצע

אפליה היא מחלה חברתית, ותחושת הנבגדות ההרסנית היא הסימפטום. בואו נראה את ההבדלים המאד לא מוסברים בין התייחסותנו למחלות השונות של החברה ולמחלות שכל אחד מאתנו מכיר, מחלות מתחום הבריאות.
דלקת פרקים (כמשל)
דלקת פרקים תהיה מלווה בכאבי פרקים. בדרך כלל הכאבים יופיעו לפני האבחון, אך הכאבים עשויים להיגרם ממספר סיבות, כולל סיבות פסיכוסומטיות (מדומיינות). אז נידרש לסדרה של בדיקות, יילקחו מאתנו מדדים שונים ויושוו לסטנדרט, ואז ייקבע הגורם לכאב, תיקבע דרך הטיפול, במקרים רבים יידרש מאתנו, החולים, לשתף פעולה בבדיקות שוטפות, בדיאטה, בלקיחת תרופות בזמן, בפיזיותרפיה.
אך החברה לא מסתמכת על שיתוף הפעולה הזה, החברה משקיעה את כל הדרוש מבחינתה על-מנת להבריא אתנו, על-אף שנוצר כאן עיוות. דווקא הריפוי של אלה שלא משתפים פעולה כיאות, עולה לחברה יותר. בריאותו של הפרט היא אינטרס של הפרט והחברה גם יחד, כאשר שניהם פעילים, סיכויי ההצלחה מרביים, אך בטלנות של צד אחד, לא משחררת את הצד השני מחובותיו.
אפליית נשים
האם נשים מופלות לרעה בישראל? ודאי שכן. ומדוע? כי נשים רבות מאוד חשות נבגדות ברמת השוויון בהזדמנויות מול גברים. האם התחושה היא אמתית? מדומיינת? לשם כך יש לנו מדדים, שכר ממוצע, אחוז נשים ברמות השכר המפנקות, אחוז הנשים בהנהגה, אחוז הנשים מקרב נפגעי עבירות אלימות ועוד ועוד מדדים רבים.
ללא כל ספק נשים מופלות לרעה בישראל. הדבר אינו סותר את הצלחתן של נשים רבות לשבור את תקרת הזכוכית ולעקוף בסיבוב גברים רבים כי המדדים מתייחסים לממוצע.
העובדה שנשים מופלות לרעה, והמודעות של החברה לאפליה זו, גרמה לשינוי חוקים, גורמת לשינוי תודעה, מחלת אפליית הנשים בישראל מטופלת, אולי לא בצורה המיטבית וודאי לא בכל תחום מחיינו, אך היא ודאי מטופלת.
ישראל השנייה
האם ישראלים רבים חשים שהם נבגדים ברמת השוויון בהזדמנויות מול האליטה של החברה? ודאי. האם אותם אזרחים חשים עצמם כ"ישראל שניה"? ודאי! אז אין ספק שקיימת ישראל שניה, אין ספק שיש אוכלוסיות המרגישות מודרות ומופלות על-פי מוצא ואזור מגורים. אך ייתכן שהסימפטומים האלה הם מדומיינים, וייתכן שנגרמים ממספר סיבות. אז מה עושים הלאה? עוברים לבדיקות ולמדדים, וכאשר באים לבדיקות ולמדדים אומרת ישראל הראשונה, "חברים אין ישראל השנייה, אין מה למדוד". ודווקא בגלל שישראל השנייה היא כל כך מופלית, כל כך חלשה, ישראל הראשונה מנצחת אותה בנוקאאוט, וזונחת אותה לדלותה.
מחלה חברתית ממארת מוזנחת על-ידי השכבה השולטת על מרבית המשאבים כי השכבה השלטת יודעת שאם תתייחס למדדים, אזי כולם יעברו את כל הקווים האדומים ולכן השכבה האליטה עוצמת עיניה ואומרת אין בעיה, תראו, בת דודתנו הפולניה התחתנה עם תימני, יו"ר הכנסת ספרדי, השופט עברון ספרדי, ירון זליכה ספרדי, אז אין ישראל שניה.
ומהם המאפיינים של ישראל השנייה? מהם ההיקפים? מהם גבולות הגזרה? האם יסודותיה עדתיים? האם הם גאוגרפיים? האם שניהם גם יחד? והתשובה היא שאיננו יודעים. אלה שאמורים לבדוק את הדברים מפחדים להודות שהמצב באקאקט. הם גם יודעים שאם יבדקו, הם ייאלצו בסופו של דבר לטפל, ואז הם יאבדו את הבכורה, הם יגישו לישראל השנייה את פרי עץ הדעת, ואז ישראל השנייה תעקוף אותם בסיבוב.

תאריך:  02/06/2023   |   עודכן:  02/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
בסך-הכל שוגרו בחודש מאי לעבר אוקראינה 185 טילים (בליסטיים וטילי שיוט) ו-381 כטב"מים    אם אחוזי היירוט שפורסמו נכונים - הם מעידים על יעילות גוברת והולכת של מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה
יעקב ברדוגו
מפגש עם ידיד ותיק הסתיים בנאצות ובקללות והפך לאחד המפגשים הקשים שחוויתי בחיי    המחאה הנוכחית היא המשך לאסטרטגיה פוליטית שהחלה עוד בימי שלטונו של ברק, ואשר נועדה לזרוע שנאה ככל האפשר כלפי הימין ולהעביר אותו תהליך דמוניזציה
רוני מזרחי
מדובר במודל שהינו הפוך לחלוטין ממה שקורה כיום בשוק הדיור, בו מקבלי ההחלטות מתעקשים משום מה זו השנה השמינית ברציפות לקדם תוכניות נפל של דיור מוזל, החל ממחיר למשתכן, דרך מחיר מטרה וכלה בדירה בהנחה
חנינא פורת
יגאל צחור, איש רביבים כותב על יישובי העוטף ועל החיים בצילה של עזה    ערך ניסוי חברתי מעניין: למפות את הרגשות, התחושות והזיכרונות של שלושה דורות בעוטף עזה
יוסף פסח גלסמן
קנביס רפואי הוכח מדעית כמסייע בהקלה על מצבים רפואיים שונים    המצבים הרפואיים כוללים טיפול בכאב כרוני, הקלה בתסמינים במצבים רפואיים ספציפיים והשלמה לטיפולים קונבנציונליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il