X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מכירה ראשונה [צילום: משה ניסנבוים]
השופר של המגיד מצ'רנוביל מוצע למכירה פומבית
החפץ של מצווה הייתה במשך כל הדורות נכסי צאן ברזל של זרע קודש מדור לדור, והחזיקו זאת בגנזי המלוכה בכבוד הראוי לדבר קדוש כזה

בית המכירות הפומביות Torah Auctions יערוך ביום שלישי, 20.6.23, א' בתמוז תשפ"ג, בשעה 20:00 מכירה פומבית של גדולי הדורות עם מאות פריטים יקרים ומיוחדים: כתבי יד, ספרים, מכתבים, מסמכים, חפצי יודאיקה וקודש ועוד.
הנה 3 פריטים חשובים שעומדים למכירה:
1. שופר הקדוש שתקע בו איש אלקים נורא רביה"ק רבי נחום המגיד מטשערנאביל זי"ע בעל מאור עינים, וצאצאיו לבית סקווירא, וערך בו עבודתו הקדושה לסלק את כל המקטריגים ולעורר רחמים על שארית ישראל.
אם יתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו: מי יתנה גודל הפחד והאימה ששרר בבית מדרשו של הרב הקדוש כשניגש לעבודת התקיעות, לשבור את המחיצות של ברזל מהמקטריגים. ומי יתאר הרעש הגדול שעשה עבודת הצדיק הקדוש בשמים ממעל, להמתיק את הדינים לרחמים וחסדים גמורים, ולעורר השפעות רחמים ורצון לפני מלך שוכן מרומים לקבל תפלת עמו בני ישראל ברחמים.
החפץ של מצווה הייתה במשך כל הדורות נכסי צאן ברזל של זרע קודש מדור לדור, והחזיקו זאת בגנזי המלוכה בכבוד הראוי לדבר קדוש כזה, ובימים הנוראים הביאו אותה לבית הכנסת לתקיעת שופר כדי לעורר זכות הצדיק להכתב ולהחתם לחיים טובים ולכל דבר ישועה ורחמים. יש גם אישור של הבעלים האחרונים, הלא הוא הרה"צ רבי אהרן ז"ל שמעיד שהשופר הזה היה שייך לזקינו המאור עינים זי"ע.
הרה"ק רבי מנחם נחום [טברסקי] מטשערנאביל, מאבות החסידות וראש שושלת הצדיקים לבית טשערנאביל. זכה להסתופף בצל הבעש"ט והיה תלמידו המובהק של המגיד ממזריטש. שימש כמגיד מישרים בנארינסק, פרוהוביטש וטשרנוביל. דורשי רשימות מציינים קשר נשמתו של של המגיד זי"ע למצות שופר, כאשר בסידור של הבעש"ט הקיים בימינו, נרשמו כמה שמות מהחבריא קדישא להזכרה, כל אחד במקום אחר בסידור, ושמו הקדוש של רבינו הקדוש " נחום בן בילא" נרשם בשמונה עשרה אצל " תקע בשופר גדול" (עיין קובץ שפתי צדיקים, גליון ז' עמוד צה). - מי יעמוד בסוד קדושים.
2. כתב יד פירוש על חד גדיא מהרה"ק המגיד מטשערנאביל זי"ע - שנכתב עבור הרה"ק איש האלקים בעל בת עין מאווריטש זי"ע - על-ידי סופרו האישי - נחתם בחותמת קדשו כמה פעמים. מדובר על קונטרס שנתקדש בעשר קדושות - כתב יד של הפירוש הקדוש על פיוט "חד גדיא" של ליל התקדש החג, שציוה הרה"ק בעל בת עין לסופרו האישי להעתיקו לתוך קונטרס, כדי שיהי' לפניו ללמוד ולהגות בתוכו.
יש לציין כי חפצי מצווה שהיו שייכים להרה"ק הבת עין נדירים מאוד וכמעט שאינם בנמצא, אבל יותר מזה הוא, ספר של פירוש שלם שכתב לעצמו - שיש לה חשיבות וערך נשגב מאוד, כל חפצי' לא ישוו בה!
פירושו על החד גדיא מאת המגיד מטשערנאביל, נדפסו בכמה וכמה מקומות, ובנסחאות שונות זה מזה, בין כל הנוסחאות יש שינויים וחילופים גדולים בכמות ובאיכות. סביר לנקוט שכתב יד הזה שהיה בידו האמונים של הרה"ק מאווריטש, יש לו חשיבות יתרה וממקור קודש קדשים יהלך, והנוסחא שבה מוסמך ביותר. הוא נכתב על-ידי סופר המלך, סופרו האישי של הרה"ק בעל בת עין, כן נתאשר בבטח על-ידי השוואת הכתב יד למכתבים שיצאו מידי הרה"ק בעת בת עין, לדוגמה ראה צילום מכתבו של הרה"ק ששלח אל הרה"ק מרוזין זי"ע אחר הרעש הגדול בעיר הקודש צפת, נעתק בספר אגרות הרה"ק מרוזין ח"ב עמוד ס"ב.
הרה"ק רבי אברהם דוב מאווריטש [תק"ך-תר"א, 1760-1840], הידוע בכינויו ה'בת עין' על שם ספרו שלפנינו. מגדולי מאורי החסידות, תלמידם של רבי מנחם נחום מטשרנוביל, רבי זוסיא מאניפאלי ורבי לוי יצחק מברדיטשוב. כיהן כרב בערים זיטאמיר ואווריטש ובסוף ימיו בצפת.
3. פעם ראשונה במכירות! תגלית! ספר עם חתימת הגאון רבי שרגא פייבוש פרענקיל מב"ח אביו של הרה"ק ר' שמואל פרענקיל בעל אמרי שפר, עם עוד חתימות של גדולים
הגאון רבי שרגא פייביש פרענקיל [נפטר תקפ"א], אב"ד גינז-רוסקא. בן לאביו רבי אורי ליפמן, חתן הגאון רבי יצחק איציק כהנא רפפורט אב"ד לייפניק. נשא לאשה את בתו של רבי שמואל שפירא, מצאצאי מהר"ן שפירא בעל 'מגלה עמוקות'. תלמיד מובהק להגאון רבי מיכאל שמעון מייא. חיבר ספר 'תלת גוונין דשרגא', מוזכר פעמים רבות אצל בנו הגה"ק בעל ה'אמרי שפר'. שושלת פרנקל היא רבת היחס, מאות מבניה כיהנו במהלך השנים במשרות רבניות רבות מעלה באירופה בכלל ובהונגריה בפרט.
מצאצאיו: בנו הגה"ק רבי שמואל פרנקל מדאראג, המכונה "רבי שמואל קאמאדער", אשר כבר בעת חתונתו היה בקי בכל ארבעת חלקי השו"ע עם נושאי הכלים העל פה. בתו מרת סלאווה אשת חתנו רבי זאב וואלף טננבוים בעל 'רחובות הנהר' ועוד.
[לצפייה בקטלוג המרתק]

[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
תאריך:  11/06/2023   |   עודכן:  11/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופר של המגיד מצ'רנוביל מוצע למכירה פומבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
מורך לב ורפיסות, בעיקר מצד בנימין נתניהו אך גם בצירוף גורמים פוליטיים נוספים, הפכו את הניצחון בבחירות ואת תחושת האופוריה שהתחזקה מאוד לאחר ההכרזה על רפורמת לוין לנחלת העבר
יוסי אוחיון
המציאות הקשה בה אנו מצויים, היא ההצדקה למחאה הציבורית הנרחבת, החובה להמשיך בה היא התקווה והדרך היחידה שתביא לפריצת דרך בשינוי המציאות שנכפתה עלינו
יוני בן-מנחם
ירדן מודאגת מאפשרות קריסתה של הרש"פ ומירידה אפשרית ומפתיעה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית. ירדן חוששת כי ממשלת הימין בישראל תנצל את קריסת הרש"פ כדי לעודד הגירת פלשתינים מיהודה ושומרון לשטח ירדן ותכריז כי בירדן תקום המדינה הפלשתינית
גדי חיטמן
לא הכל קשור בממסד. אני שומע מלא מעט ערבים שמשהו "בתרבות שלנו מקולקל". אולי. ואולי לא. אבל בדק בית בכל הנוגע לפתרון סכסוכים בין משפחות בכלל ובין משפחות פשע בפרט, מתחייב גם במגזר. עד עכשיו המגזר מקבל ציון נכשל. להפיל את כל התיק על הממסד (המשטרה והשר) זה לא נכון
יוסף אליעז
אין ספק שצה"ל הינו צבא מפואר אך הוא סובל ממספר כשלים מתמשכים למרות הרמטכ"לים המעולים שניצבו וניצבים בראשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il