X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גוטליב. שחקנית קבוצתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
קול הכבוד של שליחת ציבור
טלי היא עורב לבן בכנסת ישראל, קולה ברור, חף מהתייפייפות, מהתחנחנות, לעיתים בוטה, לרוב אינו עושה הנחות, קול שלא נשמע שנים רבות בכנסת ישראל, קול הציבור ששלח אותה לשרת אותו

במסגרת ביקור בכנסת להשקת ספר ילדים חדש בסדרת ספרי האיכות, סדרת ספרים מעצבי זהות, נפגשתי באקראי עם ח"כ טלי גוטליב. אדם נוסף שהיה עימי ביקש לפגוש את ח"כ גוטליב, ותוך דקתיים הגיעה ח"כ גוטליב לפגישה עם אדם שאת שמו אינה יודעת, שלא ראתה מעולם, זר.
כשנכנסה ללשכה התרגש האיש מאוד. ח"כ גוטליב עטפה אותו בחמימות אימהית, אדם שיכול על-פי גילו להיות סבה, חיבקה והרגיעה אותו. שני אנשים זרים זה לזה עמדו באמצע אחת הלשכות של סמל שלטון והתייפחו זה על כתפה של זו. לאחר רגעים של לטיפה והרגעה, הגיע שלב האמבטיה של האמפתיה והחמלה. התיישבה ח"כ גוטליב ליד האיש הזר ושמעה את כל אשר על ליבו באורך רוח ובסבלנות מופלגת.
עמדתי מן הצד, משתאה ומחריש, תוהה ביני לביני, הזוהי טלי גוטליב, דמות הדמון הנלעגת בתוכנית הסאטירה? הזוהי טלי גוטליב, המושמת ללעג בפי מתנגדיה? הזוהי טלי גוטליב המושמצת? פגשתי טלי גוטליב שכולה רוך, חמלה ואהבת אדם.
טלי גוטליב היא דמות מרתקת בדרכה, להביור של מילים, סוערת במצב קבע, דוברת אמת בלבבה ומעל לכל שליחת ציבור במלוא מובנה של המילה. טלי היא גיבורה אמיתית, דמות ייחודית בנוף הפוליטי בו שולטת תרבות "המה יוצא לי מזה", תרבות הכניעה לרצון ראש המפלגה בה ממנים נבחרי ציבור בהבל פה אחד. נבחרת ציבור שפיה וליבה שווים, הפועלת ללא מורא וללא משוא פנים, נבחרת ציבור שאינה מתייראת ואינה חשה מחויבת כי אם לציבור ששלח אותה לכנסת.
טלי היא עורב לבן בכנסת ישראל, קולה ברור, חף מהתייפייפות, מהתחנחנות, לעיתים בוטה, לרוב אינו עושה הנחות, קול שלא נשמע שנים רבות בכנסת ישראל, קול הציבור ששלח אותה לשרת אותו. אכן, טלי כעורב לבן בציבוריות הישראלית מדברת בשפה חריפה, לעיתים חריפה מדי, אינה מאפשרת למראיינים לשתול בפיה את ערכיהם, מעמידה את מראייניה במקום ואינה מאפשרת לקרקס התקשורתי להתקיים בד' אמותיה.
אכן, טלי חברה במפלגה והינה שחקנית קבוצתית המכירה בערך חשיבות השפה האחידה הסיעתית, ברם טלי היא גם אשת עקרונות, אידאולוגית המפגינה עמוד שדרה וחוסן מוסרי, בעיקר כלפי הבוחרים ששלחו אותה לשליחות חייה בכנסת ישראל.
דווקא בימים אלה בהם תנועת הליכוד מתפצלת וחלק מנבחריה מסתתרים כפחדנים מאחרי פרגוד, דווקא בימים אלה שיש המוותרים על הערכים וההבטחות לבוחריהם בקלות ראש כדי לרצות את ראש הממשלה, כדי לברוח מאימת המחיר שהם עלולים לשלם אם יעמדו על עקרונותיהם, דווקא בימים בהם יש מי שקברו את הרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת עוד טרם שהגיחה לאוויר העולם, קולה של טלי גוטליב הוא קול אמיץ, קול של כבוד לתנועת הליכוד ולימין הערכי האידאולוגי, קול שרואה אך ורק את טובת הציבור שבחר בו.
בתנועת הליכוד בחרו באיוולתם ובכסילותם להעניש את קול הכבוד, ובמקום להעמיד לדין התנועה את החבורה הפחדנית המסתתרת מאחרי פרגוד ויורקת בפניה של התנועה הלאומית, עטו על ח"כ גוטליב בענישה מופרכת וחסרת פרופורציה.
ח"כ טלי גוטליב היא קול אמין ואמיץ, קול החסר כל כך בפוליטיקה הישראלית, קול המוכן לשלם מחיר אישי על ערכים ואידאולוגיה, קול הכבוד שאינו מתיירא מבעלי שררה גם אם הם ראש ממשלה, שרים או ראשי סיעות. קול אמיץ שאינו מונע מאינטרסים, קול שהוא קול הכבוד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/06/2023   |   עודכן:  17/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול הכבוד של שליחת ציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"קול הכבוד" בנוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  18/06/23 18:34
 
- "והציבור ששלח אותה לשרת אותו"
שלמה המגיב  |  19/06/23 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן-ציון יהושע
על שירתם של הרצל ובלפור חקק    שירתם של הרצל ובלפור חקק מאתגרת את הדור החדש של המשוררים הישראלים, שהעברית לדורותיה נפקדה ביצירתם
ארנה גולן
על שירי הרצל חקק    השירה כ"התנבאות" למען "תיקון" עולמו של המשורר    שירתם של שני האחים, הרצל ובלפור, "אלדד ומידד", היא תופעה ייחודית ומשמעותית בשירה הישראלית בעשרות השנים האחרונות
דרור אידר
אלוהים נתן לך כישרון הנהגה, ובמקום לרתום זאת לטובת האומה, להצטרף לנתניהו כפי שעשית בממשלתו השנייה, הפכת לחוד החנית במלחמת אחים שמתמקדת במנהיג המחנה השני, מתוך תקווה להפילו או לכל הפחות ללכלך את שמו ולהרבות שנאה כלפיו
יורם אטינגר
לפי Deloitte, ישראל היא המובילה בעולם במספר חברות הזנק לנפש    ישראל גם המובילה בעולם במספר עובדי הייטק לנפש: 140 ל-10,000 איש
אפרים הלפרין
ויתור של הקואליציה הוא כניעה ללחץ טרוריסטי    ויתור של הקואליציה הוא סממן לשלטון הרחוב    ובכל זאת חובה לוותר, בשום שכל אך לותר    זאת אני אומר כבוחר ששם בחפץ לב את הפתק מח"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il