X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תפנית בעלילה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המנצח הבלתי צפוי
תחילה, נוה ואולמן קיבלו 15% תמיכה, ובכר קיבל 6%. סויד הצטרפה ולקחה את ההובלה עם 22% תמיכה, אך פרשה עם אולמן ובכר נותר בזירה. התמיכה בו גדלה ל-40% במאי, ובסקר הסופי חצה את רף ה-51%

אנחנו מתנהלים כבר 5 שנים בזירה קשוחה מאוד של פוליטיקאים ועיתונאים שלעולם אינם טועים. לחלקם, אין טקס מהנה יותר משמחה לאיד. נו, אתמול נחשפנו שוב ליכולת התחזיות שלהם.
ניגש לעניינים:
בקרב העקוב מדם על ראשות לשכת עורכי הדין ערכנו מדגמים לחלק מהמועמדים, משני צידי המתרס. האתיקה אוסרת עלינו לספר הרבה ממה שאנחנו יודעים.
הבולט שבהם, אפי נוה, שכר גם הוא את שירותינו. הנתונים שאנחנו חושפים כאן בהסכמתו, יאפשרו לכם הצצה ל"מפעל הנקניקיות" של מערכת בחירות סוערת, יצרית ודרמטית.
הכול מתחיל עוד לפני ההכרזה הרשמית של נוה, אי-שם בחודש פברואר. כולם גיששו את דרכם, גם בכר וגם נוה. היחידה שכבר הצהירה שתתמודד הייתה תמי אולמן שפרשה בהמשך.
לא תאמינו, אבל כבר אז אפי נוה זכה ל-15% בסקרים שלנו, וכך גם תמי אולמן. המתמודד האלמוני יחסית, עמית בכר, זכה אז ל-6% בלבד. רוב עורכי הדין לא התלהבו מאף אחד מהמועמדים והמשיכו להתלבט.
חלפו חודשיים, קפלן כבר גדושה בחסימות, הטייסים מאיימים בסירוב פקודה, שקמה ברסלר מנסה לשכנע את כולם שאנחנו דקת קריאה מדיקטטורה מלא-מלא, גלנט מפוטר, הרחובות בוערים. ועדיין הבחירות ללשכה מנומנמות יחסית. אפי נוה עדיין על 15%, תמי אולמן עולה ל-17% וגם בכר מתחזק ל-15%. מיודענו ארקדי אליגולשווילי עומד באותה נקודת זמן על 3%, ו-49% מעורכי הדין ממשיכים להתלבט. איש מהמועמדים לא ממש עושה להם את זה. מחנה המתלבטים מגיע בנקודות מסוימות גם ל-58%.
ואז, טוויסט בעלילה: למרוץ מצטרפת עוה"ד רויטל סויד, ח"כית מוערכת לשעבר, שמקבלת את ההובלה. 22% רוצים אותה בראשות הלשכה, עמית בכר נשאר על 16%, אפי נוה מטפס קצת ל-20% ותמי אולמן חוזרת ל-15%. גם המתלבטים נוטים לתמוך בסויד שיכלה להיות המנצחת הגדולה, אבל אז מופעלים גם עליה לחצים לפרוש. מי? למה? כמה? נשאיר לכם לנחש.
בסיכומו של דבר, סויד ואולמן פורשות, ונותר המועמד החלש-יחסית מביניהן, עמית בכר.
רק בראשית מאי התמונה מתחילה להתייצב: בכר מזנק ל-36%, אפי נוה עולה גם הוא ל-27%, וארקדי וברזילי עדיין על חד-ספרתי. רק בסוף מאי, כאשר הכנסת חוזרת מפגרת החורף והשיחות בבית הנשיא מקרטעות, מצליח בכר לראשונה לחצות את רף ה- 40% שמבטיחים לו ניצחון כבר בסיבוב הראשון. עד אותו רגע האסטרטגיה של כל מטות המתמודדים עסקה בהעפלה לסיבוב השני.
במטה של נוה מתקבלת החלטה להתחיל בקמפיין נגטיב שמטרתו לגרור את בכר לסיבוב שני. במקביל, מתחילים מאמצים להוריד את המועמדים שקולותיהם עשויים לעבור לנוה. המאמצים נושאים פרי מסוים, ללום מסיר מועמדות ונוה עולה ל-31%, כאשר במקביל בכר נשחק במעט ל-39%. מטה נוה מחליט לפרסם את אותו סקר, מה-6 ביוני, זה שכיכב בזמן אמת אצל ינון מגל, ומככב כעת, שבועיים וחצי אחרי, בציוצים הפתאטיים של הצמד-חמד דרוקר & כספית ועוד כמה צייצנים מטעם עצמם. נראה שלחבורה הזו יש צרה אחרת לטפל בה מאז אתמול. על כל פנים, הפער מול נוה ממשיך להתכווץ ומגיע ב-11 ביוני לכדי 4% בלבד: 39% לבכר מול 35% לנוה.
שבוע לפני יום הבחירות לראשות הלשכה, מתרחשת לה יממה דרמטית בכנסת כאשר ח"כ קארין אלהרר נבחרת כנציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, והקואליציה נתפסת עם המכנסיים למטה. ברור שלדרמה בכנסת הולכת להיות השפעה לכאן או לכאן: היא עשויה להעיר את תומכי הקואליציה או האופוזיציה, או את שניהם יחד.
התעלומה נפתרת 36 שעות לפני פתיחת הקלפיות, כאשר אנחנו מביאים למטה סקר דרמטי שמציג פער דרמטי שנפתח לטובת עמית בכר, שחוצה כבר את רף ה-51%. נוה עצמו יורד בסקר הזה ל-29%.
במאבק על הנרטיב, תומכי בכר והאופוזיציה מרגישים שההשפעה על הוועדה לבחירת שופטים נמצאת ממש בהישג יד והמומנטום עובד לטובתם.
עכשיו, לראשונה, ובהסכמת מטה נוה אנחנו חושפים בפניכם את הטבלות שמספרות את הדרמה של היממות האחרונות. התוצאה הפנומנלית של בכר בסוף יום הבחירות הדרמטי הזה רק השלימה את המהלך.
הטבלה המלאה ותמונת המגמות הכוללת לאורך החודשים האחרונים כאן לפניכם:

נמשיך להנגיש לכם מכאן שיח מקצועי, ענייני, רציני ובגובה העיניים. כבר הבנתם מה שווים ציוצים של עיתונאים ופרשנים מטעם עצמם.

לעדכונים השוטפים בערוץ הטלגרם של דיירקט פולס
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס
תאריך:  23/06/2023   |   עודכן:  23/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנצח הבלתי צפוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מרגע שהמחנה הדמוקרטי התגייס
הירונימוס  |  23/06/23 17:37
2
כי פילבר נכשל
אביקו המנצח  |  23/06/23 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
נראה שהכוונה של האוקראינים פה היא לשבש את היכולת הרוסית להעביר אספקה וציוד צבאי בין חצי האי קרים לדרום מחוז חרסון הכבוש ע"י הרוסים. סביר שנראה עוד תקיפות מהסוג הזה בתקופה הקרובה, במקביל למתקפת הנגד האוקראינית
רן זיו
עליית הריבית הובילה להאטה מסוימת במחירי הדיור    ועם זאת עדיין משפחות לצד זוגות צעירים נתקלים בקשיים ברכישת דירה    הנה כמה נתונים וטיפים חשובים לקראת רכישת דירה
הרצל חקק
בעקבות שני ספריו של יהושע שחר    סקירה זו תהא בבחינת הצצה לסיפורים שפורצים את גבולות עולמנו, שמשוטטים במחוזות של דיסטופיה מטלטלת
יוסף בן-יוסף
ספרו החדש של אב"א אחימאיר שהוציאו לאור ילדיו - זאבה, יוסי ויעקב, הינו פנינה ספרותית-היסטורית מרתקת ומיוחדת שאסור להחמיץ ובעיקר כל אוהבי הספרות וההיסטוריה הציונית
יוני בן-מנחם
ההנהגות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו השבוע בטהרן לתיאום המאבק נגד ישראל עם ההנהגה האירנית ועם "משמרות המהפכה". על-פי גורמים בחמאס, אירן הבטיחה להן להזרים אמצעי לחימה ומימון לקבוצות הטרור החמושות ביהודה ושומרון ודרשה להקים תשתיות לייצור רקטות בצפון השומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il