X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביטוח לאומי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
עמותת אומ"ץ נגד ממשלת ישראל
עושק כספי הביטוח לאומי
בעתירה נטען כי השימוש של הממשלה בכספי הביטוח הלאומי לכיסוי הגירעונות בתקציב המדינה דילל את קופת המוסד, וכתוצאה מכך נגרם היעדר משאבים להגדלת קצבאות הזקנה

עתירה דחופה למתן צווים על תנאי, הוגשה על-ידי העמותה למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי נגד ממשלת ישראל וכנסת ישראל על כי קצבת האזרח הוותיק (קצבת זקנה) לא הועלתה מזה למעלה מ-20 שנה.
קבוצת ה"מחאה להגדלת קצבת הזקנה" המונה כ-42,000 איש, חברה לעמותת אומ"ץ הודות לסיועו של עו"ד יצחק בורובסקי שהיה בין מנסחי העתירה עם עורכי דין נוספים מתנועת אומ"ץ. בורובסקי, חבר מוביל בקבוצת המחאה משמש גם כחבר בתנועת אומ"ץ.
לדברי ראשי המחאה חתומים על העצומה להגדלת קצבת הזקנה למעלה מ-90,000 איש ומספר החותמים עולה מיום ליום. בעתירה נטען כי השימוש של הממשלה בכספי הביטוח הלאומי לכיסוי הגירעונות בתקציב המדינה דילל את קופת המוסד, וכתוצאה מכך נגרם היעדר משאבים להגדלת קצבאות הזקנה.
בעתירתה טוענת עמותת אומ"ץ כי יש להחזיר את הכספים הללו, 300 מיליארד שקל, שנלקחו על-ידי מממשלות ישראל שלא כדין מאז שנת 2003 ושייכים למעשה לאוכלוסיית המדינה, ולגמלאים הסובלים כיום ממצוקה כלכלית. לדברי העותרת הגדלת הקצבה היא מחויבת המציאות.
בפניה לשופטי בית המשפט העליון כותבת תנועת אומ"ץ בעתירתה: "לפתחכם ניצבים 1,230,000 אזרחים קשישים שהעותרת משמשת להם כפה. הם האמינו שהריבון כנסת ישראל מפקחת ומכבדת את מנגנון התחייבותה לכבודם, ומכבדת את הנאמנות לכספם במוסד לביטוח לאומי - תאגיד סוציאלי ממלכתי שהוקם למען זכויות סוציאליות ורווחתיות של האדם, ומונה כנאמן על-ידי הכנסת (הריבון) לשמור בנאמנות על כספם".
בעתירה לבג"ץ נטען גם כי היו גורמים עלומים ששלחו איומים מרומזים לראשי המחאה לסלק ידם מנושא פרשת העברת הכספים מביטוח לאומי לכיסוי גירעונות הממשלה, וחקירת הנושא על-ידי היועצת המשפטית.
בהחלטה שניתנה ביום 24.5.23 כתבה כבוד שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר, כי על המשיבים: ממשלת ישראל, כנסת ישראל, המוסד לביטוח לאומי והיועצת המשפטית לממשלה להעביר תגובתם עד ליום 30.07.2023.

עתירה 3948/23
תאריך:  02/07/2023   |   עודכן:  02/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשנת 1968 הוציא אלבום סולו ראשון. אחד מהשירים בו היה השיר "שיר לאלמונית" אותו כתב שמשון חלפי והלחינה נורית הירש    השיר הגיע לראש מצעדי הפזמונים וזכה להצלחה    כונה בעיתונות לא פעם בתארים "הגורו של השירה בציבור" ו"הכהן הגדול של השירה בציבור"
דרור אידר
מבט על שלושה גיבורים בשם יונתן משלושת הבתים הלאומיים יכול ללמד אותנו על גבורה יהודית ועל פרק חיצוני משלים לתנ"ך
יוסי אוחיון
קשה שלא להתפעל מהשליטה ללא מיצרים שלו בארגון המורים, מכוח ההתמדה ומהמניעים "האחרים" לעמוד בכל שנה ולנהל מאבק אלים מול ההורים, התלמידים, משרד החינוך, הממשלה, הרשויות המקומיות ואף מחלק לא מבוטל של מורים מסורים המשוועים לשוב להורות ולחנך
יוסף אורן
הבה לא נזנח את השאיפה להישגים בהיקף "מלא-מלא" בנאמנות למדינה ולערכיה הדמוקרטיים, בטיפוח אחדותה של החברה הישראלית לטובת המשך שגשוגה הכלכלי והמשך מאמציה להשיג שלום עם שכנותיה ובחיזוק אהבת העם היהודי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - שליטה בפונקציות, התרפסות, מאכזב, עשן, נוק אאוט וערים ורגישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il