X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין. מאיים על פולין בשידור לאומה הרוסית [צילום: פאבל בדנייקוב, AP]
פוטין מאיים על פולין ומזהיר את צבאה לא ייכנס לשטח אוקראינה
ראש שירות הביון החיצוני הרוסי (SVR) סרגיי נרישקין, טוען בדיון עם פוטין: פולין מגבירה מוכנותה כדי לשמור על השליטה בשטחים המערביים של אוקראינה פוטין מזהיר מפני אפשרות שיחידות צבא פולניות ייכנסו לשטחי מערב אוקראינה, למשל לביב, ויישארו שם לנצח

הנשיא ולדימיר פוטין תוקף את פולין בחריפות, ומאיים עליה - בשידור לאומה הרוסית. ביום שישי כינס פוטין את "המועצה לביטחון" בשיחת ווידאו, שברוח הימים הללו תועדה ושודרה בהרחבה בתקשורת הרוסית, כדי להוכיח ולשדר לציבור הרוסי, שוב, שהנשיא שולט בעניינים ביד רמה.
בתחילת הפגישה פונה פוטין למשתתפים ומברר האם יש למי מהן שאלות או הערות. ראש שירות הביון החיצוני הרוסי (SVR) סרגיי נרישקין, כמובן בספונטניות וללא שום הכנה מוקדמת, מבקש את רשות הדיבור ומרים לפוטין להנחתה בנושא מעורבותה לכאורה של פולין ושאיפתה לנגוס בשטחי אוקראינה.
נרישקין טוען, בין השאר, שעל-פי מידע מודיעיני ממקורות הארגון, "וורשה הרשמית מגיעה בהדרגה להכרה ששום סיוע מערבי לקייב אינו מסוגל לתמוך באוקראינה למטרות שנקבעו בסיוע זה. יתרה מכך, מגיעה ההבנה שנושא התבוסה של אוקראינה הוא רק עניין של זמן! ההנהגה הפולנית מגבירה את מוכנותה כדי לשמור על השליטה בשטחים המערביים של אוקראינה על-ידי פריסת חייליה שם. צעד כזה, כאחת האפשרויות, מתוכנן להתגבש כמילוי התחייבויות בעלות הברית במסגרת היוזמה הפולנית-ליטאית-אוקראינית בתחום הביטחון - מה שמכונה "משולש לובלין".
נרישקין מסכם ואומר: "נראה שיש לפקח בקפידה על התוכניות המסוכנות למדי של ההנהגה הפולנית".
פוטין מהנהן בהסכמה, ומתאר את האכזבה לכאורה במדינות המערב ממתקפת הנגד האוקראינית, ואת האובדן הגדול לדבריו של מערכות וציוד מערבי. הוא מתאר שחיקה ועייפות לכאורה באירופה מהמלחמה, וכיצד היא נגררת אחרי ארה"ב - עוד מאותה תעמולה רוסית מוכרת לגבי רוסופוביה. ואז מזהיר פוטין מפני אפשרות שיחידות צבא פולניות ייכנסו לשטחי מערב אוקראינה, למשל לביב, ויישארו שם לנצח!! הוא מזהיר גם מפני ההשלכות של תוקפנות פולנית נגד בלארוס, שתהיה לדבריו כמו תקיפה נגד רוסיה עצמה.
בשיעור היסטוריה אופייני ומסולף למדי, אמר פוטין בין השאר: "השטחים המערביים של פולין הנוכחית הם מתנה של סטלין לפולנים. חברנו בוורשה שכחו זאת - נזכיר להם". מן הסתם, פוטין כמובן לא טרח לציין את הסכם "ריבנטרופ-מולוטוב" מאוגוסט 1939 בין סטלין להיטלר, שחילק בחשאי את פולין בין ברית המועצות לגרמניה הנאצית, ולא את טבח קאטין באביב 1940, שבו חוסלו בהוראת סטלין המוני קציני צבא ואנשי אינטליגנציה פולנים.
פוטין אמר בין השאר: "באשר למנהיגי פולין, הם כנראה מצפים להקים איזושהי קואליציה מתחת למטריית נאט"ו ולהתערב ישירות בסכסוך באוקראינה כדי לקרוע לעצמם חתיכה גדולה יותר, כדי להחזיר, כפי שהם מאמינים, את השטחים ההיסטוריים שלהם - מערב אוקראינה של היום. ידוע שהם חולמים גם על בלארוס. היא חלק ממדינת האיחוד. ביצוע תוקפנות נגד בלארוס פירושו תוקפנות נגד הפדרציה הרוסית. נגיב על כך בכל האמצעים העומדים לרשותנו".
הדברים הללו נאמרו על-רקע הדיווחים שצבא פולין מתגבר את כוחותיו בגבול עם בלארוס במזרח המדינה, בעקבות כוונת כוח וגנר של פריגוז׳ין להתמקם בבלארוס.
בפולין זעמו כמובן על דברי פוטין, ומשרד החוץ הפולני זימן את השגריר הרוסי בוורשה לשיחת הבהרה. נזכיר - פולין חברת נאט"ו, וסביר שדבריו של פוטין מיועדים קודם כל לקהל הרוסי בבית, ולכן תועדו ושודרו לאומה. רוסיה לא תתקוף את פולין, אבל לאיים ולהפחיד תמיד אפשר.
למעשה, דבריו של פוטין נאמרים מתוך מצוקה. הצטרפותה של פינלנד לנאט"ו, וזו הקרובה של שבדיה, מהוות מכה אסטרטגית לפוטין, ומציבות את רוסיה בעמדת נחיתות צבאית ואסטרטגית בכל אזור הים הבלטי ומפרץ פינלנד. זה לא ממש מה שהוא תיכנן כשיצא לפלישה בפברואר שעבר, ולא כך הוא חשב שהדברים יתפתחו. כך לדעתי שי לראות את הדברים.
תאריך:  22/07/2023   |   עודכן:  22/07/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פוטין מאיים על פולין ומזהיר את צבאה לא ייכנס לשטח אוקראינה
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
את רצף התקיפות על אודסה ומיקולאייב בדרום אוקראינה צריך לראות בהקשר של סירובה של רוסיה לחתום על הארכת ההסכם לייצוא תבואה, עד שדרישותיה תתקבלנה. התקיפות, שפוגעות גם במסופי תבואה בנמל אודסה ומשבשות את היכולת האוקראינית להמשיך ולייצא תבואה, מהוות מסר כוחני ומאיים של הרוסים
יאיר נבות
דובר פיקוד הדרום של צבא אוקראינה אמר בין השאר: "במהלך המתקפה הלילית על אזור אודסה פגעו טילים במסוף התבואה והנפט, גרמו נזק למיכלים ולציוד להעמסה ולשריפה"    העובדה שרוסיה תוקפת זה הלילה השני ברציפות את מחוז אודסה, כולל פגיעה במסוף התבואה, איננה מקרית. זה קורה יומיים לאחר מועד פקיעתו של ההסכם לייצוא תבואה
איציק וולף
טענה כי תקפה מפעל לייצור כטב"מים ומתקן דלק באודסה    ראש הסגל של נשיא אוקראינה: פושע המלחמה רוצה לסכן חייהם של 400 מיליון בני אדם שתלויים בייצוא המזון האוקראיני
איתמר לוין
שר ההגנה לשעבר מבהיר את דרישות המינימום של ארצו במו"מ אפשרי עם רוסיה    מומחה אמריקני: לכל היותר תהיה הפסקת אש ואולי יידרשו לכך שנים
יאיר נבות
ההתמקדות הרוסית דווקא באודסה ומיקולאייב איננה מקרית בעיתוי הנוכחי, יום לאחר שרוסיה הודיעה שאינה מתכוונת להסכים להארכת תוקפו של ההסכם לייצוא תבואה שנחתם ביולי שעבר בתיווך טורקיה והאו"ם. אנדריי ירמק, ראש הסגל של הנשיא זלנסקי: רוסיה רוצה לסכן את חייהם של 400 מיליון בני אדם במדינות שונות התלויים באוכל אוקראיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il