X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: מוחמד זעתרי/AP]
אירן מגבשת עם בנות בריתה אסטרטגיה חדשה נגד ישראל
אירן פתחה בקמפיין יזום של לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל בעקבות חקיקת החוק הראשון של הרפורמה המשפטית ואיננה מסתירה את שמחתה מהמשבר הפנימי בישראל. האסטרטגיה החדשה של אירן היא מסוכנת והיא ממתינה לרגע המתאים מבחינתה כדי לנצל את המשבר בישראל כדי להכות בה

הפגנות הענק בישראל בעקבות חקיקת החוק הראשון של הרפורמה המשפטית מעודדות את אויבי ישראל ובראשן אירן. הם סבורים שישראל שוקעת לכאוס ביטחוני ומתקרבת למלחמת אזרחים או ל"מלחמת שבטים" כפי שהם קוראים לה כדי להדגיש את העובדה שישראל מפוצלת.
אמצעי התקשורת הערביים עוסקים בהרחבה בנושא הזה ומדגישים כי לעומת המחלוקות הפנימיות הקשות בישראל, הרש"פ וחמאס עושות מאמצים להגיע לפיוס לאומי ולהתאחד נגד ישראל, ב-30 בחודש יתכנסו בקהיר נציגי הפלגים הפלשתינים לדון בנושא.
אירן, שעברה הפגנות קשות במשך תקופה ארוכה על-רקע הניסיון לאכוף על נשים לחבוש את החיג'אב, מרוצה מאוד מההתפתחויות בתוך ישראל ופתחה בלוחמה פסיכולוגית נגד ישראל כדי לערער את ביטחונה העצמי.
דיפלומט אירני אמר ב-25 ביולי לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי השפעת המשבר הפנימי בישראל נדונה במפגש שבו השתתפו בכירים מאירן ומתנועת חמאס, לדבריו, הוחלט בפגישה להימנע בינתיים מפעולה. לטענתו, בפגישה בת שלוש שעות בשבוע שעבר השתתפו מפקד בכיר בכוח "קודס" האירני, ייתכן שמדובר בגנרל אסמעיל קאא'ני, שני גורמי ביטחון אירנים ובכירים מחמאס.
גורמים אירניים טענו כי בפגישה הייתה הסכמה כי המשבר כבר גרם להיחלשותה של ישראל ולכן אירן ובנות בריתה צריכות להימנע מ"התערבות ישירה" במצב בישראל כדי לתת לראש הממשלה נתניהו לשקוע בכאוס הביטחוני ולא לאפשר לו להסיט את האשמה לעבר אויביה של ישראל מבחוץ.
גורמים בחמאס סירבו לאשר או להכחיש את הידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות "רויטרס", אולם עצם העובדה שאירן יזמה את הפרסום הזה מעידה על כמה אפשרויות:
  • אירן ובנות בריתה מתכננות פעולה צבאית מפתיעה כלשהי נגד ישראל, ללא טביעת אצבע שלהן, והן מכינות לעצמן אליבי כלפי הקהילה הבינלאומית כדי שהאשמה לא תוטל עליהן.
  • אכן מדובר באמת בגיבוש אסטרטגיה חדשה ביחס לישראל, כלומר לאפשר לישראל לשקוע בביצה הפוליטית,הביטחונית והחברתית שנוצרה בה בעקבות הרפורמה המשפטית ולהמתין בסבלנות לרגע המתאים מבחינת אירן כדי לקטוף את הפירות.
  • חשש שממשלת הימין בישראל תיזום פעולה צבאית מפתיעה נגד אירן או חיזבאללה כדי להסיט את דעת הקהל בישראל מהמצב הפנימי ולנסות ולאחד את החברה הישראלית באמצעות פעולה צבאית נגד אויביה.
לכן, אירן מאותתת שפניה אינם לעימות צבאי עם ישראל ואם עימות כזה יתרחש, האשמה תוטל על ישראל. כזכור, חיזבאללה עסוק בשבועות האחרונים בשורה של פרובוקציות על גבול לבנון עם ישראל, בעידודה של אירן, כדי לנסות לערער את הביטחון של ישראל ואת תחושת הביטחון של תושבי גבול הצפון.
מזכ"ל הארגון חסן נסראללה אמר בנאום שנשא שלשום כי "פעם נהוג היה לחשוב שאי-אפשר לנצח את ישראל ושהצבא שלה הוא בלתי מובס. היום הזה באופן ספציפי הוא היום הגרוע ביותר בתולדות ישראל, הוא מציב את המדינה במסלול להיעלמות". גם בחמאס טוענים כי קיים חשש גדול שממשלת הימין תנסה לייצא את המשבר הפנימי שלה לזירה הפלשתינית ותיזום "פרובוקציות" בגבול רצועת עזה או פעולות צבאיות גדולות במחנות הפליטים ביהודה ושומרון כדי להסיט את תשומת הלב מבעיותיה הפנימיות.
המזרח התיכון כולו עוקב בעניין רב אחרי מה שקורה בישראל ובתוך צה"ל עצמו, שנחשב מאז הקמת מדינת ישראל לצבא שאי אפשר לנצח אותו, יש תחשוה גדולה של שמחה לעד וגם לגלוג על ממשלת הימין אשר מתנהלת, להערכת הערבים, באופן כוחני ולא הגיוני שפוגע בחוסנה של ישראל.
מערכת המודיעין של ישראל עוקבת בעניין רב אחרי ההתפתחויות באירן, במדינות ערב ובזירה הפלשתינית, היא מעבירה את תמונת המצב לדרג המדיני, בסופו של דבר הדרג המדיני הוא שקובע את המדיניות כלפי אירן ובנות בריתה.

תאריך:  26/07/2023   |   עודכן:  26/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מגבשת עם בנות בריתה אסטרטגיה חדשה נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
דיווח ברויטרס: בפגישה של גורמים אירניים בכירים ושל בכירים בתנועת חמאס, הצדדים הסכימו שהמשבר כבר מחליש את ישראל וכי בשלב זה עליהם להימנע מעימות ומהתגרות, מתוך הבנה שצעד כזה עשוי לחזק את רה"מ נתניהו
איציק וולף
שר הביטחון טען כי חלק גדול מן הפיגועים שסוכלו - נגד יעדים ישראלים ויהודיים בעולם - הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון
עידן יוסף
ראש המל"ל אומר כי נידונה האפשרות לנורמליזציה עם סעודיה וכי הדיאלוג עם ארה"ב בנוגע לשמירה על היתרון הצבאי האיכותי של ישראל נמשך    בנושא הפלשתיני התייחס הנגבי לחשיבות נושא השבויים והנעדרים ולמדיניות הנגזרת כתוצאה מהנושא מול רצועת עזה    עוד אמר כי הוא מקווה לכינוס השלישי של פורום חמש המדינות לטובת הנושא
עידן יוסף
אליזבת צורקוב, חוקרת בעלת אזרחות ישראלית ורוסית, נעדרת מזה מספר חודשים בעירק ומוחזקת על-ידי המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה    משרד ראש הממשלה: רואים בממשלת עירק אחראים לשלומה
יוני בן-מנחם
המנהיג העליון של אירן עלי ח'מינאי הנחה את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה להקים גדודי טרור בכל הערים הפלשתיניות ביהודה ושומרון ולחמש אותן בכלי נשק. ח'מינאי נחוש להפוך את שטחי יהודה ושומרון לחזית חדשה נגד ישראל במימון ובנשק אירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il