X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אי שוויון [צילום: פלאש 90]
הקו האדום: חוק ההשתמטות
שוויון אמיתי מחייב שירות חובה - או שירות אזרחי - באורך זהה ובשכר זהה לחילוניים, לדתיים ולחרדים, ליהודים ולערבים, לשמאלנים ("סרבני מצפון") ולימנים, לבנים ולבנות, לנח"לאים ולחיילי ישיבות ההסדר
קו אדום
חוק גיוס, שאיננו אלא חוק השתמטות, הוא מקומם, בלתי נסבל ובלתי מוצדק, ואסור שייחקק. זהו הקו האדום שחצייה שלו תשלול את זכות קיומה של הממשלה ותביא אותה לסוף דרכה.

הארץ גועשת כבר חודשים רבים בגלל השינויים המתבקשים ברשות השופטת ובשלוחותיה בתוככי הרשות המבצעת והרשות המחוקקת. רוב השינויים הם מחויבי המציאות, אבל קידומם המגושם היה כרוך בשגיאות רבות שנעשו על-ידי מובילי השינויים, שהביאו כמעט עד כדי כישלונם. נוצר חוסר מתאם בין הרוב הפרלמנטרי שדגל ברפורמה לבין מוביליה מצד אחד, ולבין - מצד שני - המיעוט הפרלמנטרי שנגרר אחרי גורמים כוחניים, אנטי דמוקרטיים, עתירי ממון וחסרי עכבות, שלא הכירו בממשלה הנבחרת, ומטרת-העל שלהם הייתה הפלתה ומימוש עריצות המיעוט. כוחות אלה הצליחו להחדיר לציבור את התחושה השקרית כאילו הדמוקרטיה בסכנה, בשעה שהם עצמם סיכנו ומסכנים את הדמוקרטיה באמצעות ההפיכה המשטרית/המשפטית, אשר במהלך כ-30 שנים יצרה מציאות שבה לרשות השופטת (כולל שלוחותיה ברשויות האחרות) יש כוח עודף, כאילו הייתה רשות-על, ששתי האחרות כפופות לה. מציאות זו מחייבת תיקון, למען הדמוקרטיה.
החטא הקדמון היה חטאם של ראשי האופוזיציה הפרלמנטרית, שבמקום לחבור לממשלת בנימין נתניהו בחרו להטיל עליו חרם, חרם שדחק אותו לזרועות שותפיו, שותפים שהוא לא רצה בהם, וגם יאיר לפיד ובני גנץ לא רצו בהם. אין להם להלין אלא על עצמם בלבד. בצר לו נאלץ נתניהו לשלם מחירים בלתי נסבלים לשותפיו הקואליציוניים. כך קמה ממשלה מנופחת, עם שרים רבים שאינם מתאימים/ראויים לתפקידם, ועם משרדים כפולי-שרים, מצב הפוגע בתפקודם של אותם משרדים. ראה שר נוסף במשרד הביטחון (בצלאל סמוטריץ'), שר נוסף במשרד המשפטים (דוד אמסלם) ועוד. כך קמה ממשלה שחלק ניכר מבוחריה לא שירתו בצה"ל. האופוזיציה (הפרלמנטרית והחוץ-פרלמנטרית) משתמשת בנתון זה כדי לנגח את הרוב הגדול של בוחריה של הממשלה הנבחרת, על-אף שידוע לאופוזיציה כי בוחרים אלה משרתים בצה"ל, מתנדבים למילואים, עובדים ומשלמים מיסים, לא פחות מ"מלח הארץ", אשר כביכול נמצא רק בשמאל. וחשוב להזכיר: בוחרים אלה אינם מאיימים בהפסקת שירותם והתנדבותם.
אבל, ואי אפשר להסתיר מציאות מבישה זו, יש בארץ קבוצה גדולה של מי שאינם משרתים בצה"ל, אינם מתנדבים למילואים, אינם עובדים ואינם משלמים מיסים. החלק הידוע והמדובר בתוך קבוצה זו הוא הציבור החרדי, והשתמטותו לא רק פוגעת בצה"ל אלא אף מושכת אש נגד מלח הארץ באמת, ציבור חובשי הכיפות הסרוגות. רבים אינם מודעים להבדל בין חרדים לבין דתיים. יש להדגיש: הציבור החרדי/ערבי אפילו אינו תורם לחברה שלו עצמה במסגרת שירות אזרחי. הערה: יש לומר שירות אזרחי ולא שירות לאומי, כי לציבור הערבי יש קושי מובן עם המילה לאומי.
שוויון אמיתי מחייב שירות חובה - או שירות אזרחי - באורך זהה ובשכר זהה לחילוניים, לדתיים ולחרדים, ליהודים ולערבים, לשמאלנים ("סרבני מצפון") ולימנים, לבנים ולבנות, לנח"לאים ולחיילי ישיבות ההסדר. פטור משירות צריך להינתן אך ורק בגין אי-התאמה בריאותית. משך השירות צריך להיות זהה, וכך גם שכר החיילים או המשרתים בשירות האזרחי. השכר צריך להינתן בגין שירות במקום ובתפקיד שבו יציב צה"ל את החייל/ת. לימוד תורה אינו מקנה לאברך מעמד שווה לזה של חייל. לימוד תורה, עם כל חשיבותו, ולימודים אחרים, עם כל חשיבותם ימתינו עד לאחר מילוי חובת האדם המשרת למדינה ולחברה. לימוד תורה באותו שלב, ואחרי שירות באורך מלא ושוויוני, יקנה לאברך מעמד דומה לזה של סטודנט, לרבות מבחינת המימון.
אי-השוויון, והפערים בתרומה למדינה ולחברה, מגבירים את הקיטוב בין אזרחי ישראל לרמות מקוממות, בלתי נסבלות ובלתי מוצדקות. על כן, חוק גיוס, שאיננו אלא חוק השתמטות, הוא מקומם, בלתי נסבל ובלתי מוצדק, ואסור שייחקק. זהו הקו האדום שחצייה שלו תשלול את זכות קיומה של הממשלה ותביא אותה לסוף דרכה.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  26/07/2023   |   עודכן:  26/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקו האדום: חוק ההשתמטות
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
בראש ובראשונה יש להעניק
הירונימוס  |  26/07/23 14:56
2
שִוְיון זכויות
ד"ר עדי ירדן  |  26/07/23 16:05
 
- אתה כמובן צודק בכל מילה
הירונימוס  |  26/07/23 19:34
 
- אתה כמובן צודק בכל מילה
הירונימוס  |  26/07/23 19:34
 
- אתה כמובן צודק בכל מילה
הירונימוס  |  26/07/23 19:35
 
- "בעיות לפתור קודם" , נוסח ירדן
שלמה המגיב  |  27/07/23 18:23
 
- התייחסות לעדי
ד''ר קטיה גומברוף  |  27/07/23 18:25
 
- ובכלל למה ההשואה היא קודם
ד''ר קטיה גומברוף  |  27/07/23 18:30
3
מסכימה עם כל מילה שלך
ד"ר קטיה גוצברוף  |  27/07/23 09:29
 
- ד"ר גומברוף, תודה ובקשה
ד"ר רון בריימן  |  27/07/23 12:41
4
שרות אזרחי /לאומי לכולם
גאולה פארן  |  27/07/23 17:10
5
זכויות פרט לעומת לאום
פרופ' אלישע האס  |  27/07/23 22:22
 
- "זכויות הלאום" , נוסח אלישע
שלמה המגיב  |  28/07/23 08:19
6
תגובה לד"ר קטיה גומברהוף
ד"ר עדי ירדן  |  28/07/23 03:12
 
- וירדן ממשיך לעשות צחוק מעצמו
שלמה המגיב  |  28/07/23 10:35
7
ה"מה" צודק והכרחי, ה"איך" ...
ד'ר גדי אשל  |  28/07/23 09:05
 
- והצעה "לאיך רק מתוכו " , אשל
שלמה המגיב  |  28/07/23 11:59
8
שלילי! ציוניזציה היא הפתרון ל"ת
ד'ר גדי אשל  |  28/07/23 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
איתמר לוין
קובע: התנועה לאיכות השלטון לא מיצתה הליכים כנדרש עם פקיעת דחיית הגיוס    מבהיר: "לא ניתן אף לצפות להתמשכות בלתי מוגבלת של הטיפול בנושא"
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון טוענת שהחלטת הממשלה שלא לכפות על החרדים את חובת הגיוס, עומדת בסתירה לפסיקה, פוגעת בצורה חמורה בשוויון ולוקה בחוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוניים
אפרים הלפרין
בואו נראה מדוע חובה עלינו להתפשר בעניין גיוס החרדים    בואו נראה מדוע הפשרה בעניין גיוס החרדים תועיל לנו הרבה יותר ממה שתזיק
עידן יוסף
במקביל דרש מהחרדים לוותר על פסקת התגברות כללית    שס ואגודת ישראל הסכימו להצעה, אך דגל התורה והציונות הדתית דרשו לקיים את ההסכם הקואליציוני כלשונו    הקואליציה צפויה לקדם חוק יסוד שיקשה על בג"ץ לפסול את חוק הגיוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il