X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
להעמיק שורשים לבצר הזהות היהודית
אל מול גלי הבורות והבערות המטרידים, חובה להגביר את תודעת הזהות היהודית, לחזק את השורשים הרופפים, לבנות את בית הבחירה בלבבות האומה, לא כשייך למגזר כזה או אחר כי אם כליבו הפועם של כל העם היהודי לגווניו

"רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות", התבטא הקיבוצניק, מנהיג מפא"י המחנך, יעקב חזן אשר נפטר בדיוק לפני 31 שנים. חזן המנוח לא היה קוטל קנים הוא נמנה על מייסדי השומר הצעיר, על מייסדי מפ"ם ועל מייסדי הקיבוץ הארצי, איש הגות וספר, אידאולוג ערכי. דבריו של יעקב חזן מקבלים משנה תוקף בימנו אלה אל מול גילויי הבורות והבערות בזהות היהודית השורשית והנמנה.
גידולי המים הצומחים לנגד עינינו, מטרידים מאוד, אלו גידולי מים חסרי השורשים, חסרי חוליות העומק ההיסטוריות של עם הנצח, חסרי הקשר הלאומי היסטורי של העם היהודי לארצו.
די היה לראות את הבורות של חברי התאגדות הטבחים שזכו למעמד אייקוני כמובילי תרבות בעידן הריקנות שהתרגש עלינו, המודיעי כי יום החורבן הלאומי, יום ט' באב אינו יום אבל עבורם והם מזמינים את לקוחותיהם ליהנות ממאכלי הגורמה בשמחה רבה ביום חורבן העם היהודי.
די היה להביט בצער אמיתי וגדול, על אחד ממעצבי דעת הקהל אשר לעיני כל מתבררת עומק ריקנותו בחשיבות יום החורבן הלאומי, היום בו נשרף בית הבחירה, היום בו הוגלו היהודים ממולדתם.
די להיות נבוך עד כדי התכווצות ורצון להיבלע בבטן האדמה בשומעך נבחרי ציבור שאינם יודעים, מבינים מהי חשיבותו של הר-הבית הלב הפועם בכל יהודי בכל מקום בו נמצא וסבורים ואף מצהירים על בורותם לעין כל בהצהירם באופן נחרץ כברי סמכא כי שריד מקדשנו, הכותל המערבי הוא המקום הקדוש לעם הנבחר.
שלוש דוגמאות מחורבן אחד, כדי שחלילה לא נתקף את הבורות חובה להתמודד עימה, בכל האמצעים החינוכיים העומדים לרשותנו.
כל זמן שיישאו מיעוט יהודים, עיניהם בציפייה ובגעגוע אל הר הבחירה ההר יישאר מחוץ לתודעה, יישאר כמשהו המזוהה עם חבורת הוזים, משיחיים, פונדמנטליסטים, קנאים שאין חלקו הגדול של הציבור רוצה להיות עימם.
ההר שייך ליהודי כל העולם, לכל יהודי, לזה הבוחר לעלות אליו בקדושה ובטהרה לזה הנושא ראשו ועיניו אליו בתפילתו שלוש פעמים ביום, לזה שבתודעה שלנו חקוק באותיות של זהב הר-הבית כלב האומה הפועם.
יהודי בעמדו תחת החופה נשבע את שבועת זכירת ירושלים: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני", יהודי הבונה בית חדש משאיר חלק ללא טיח, חשוף להראות את הגעגוע והכמיה לבניית ירושלים השלימה.
הר-הבית אינו מקום של שנאה, אינו מקום של מחלוקת, ריב ומדון, "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", הר-הבית הוא המקום העושה את כל בני האל, בני האדם חברים. אם רק ירצו, אם רק נרצצה.
אל מול גלי הבורות והבערות המטרידים, חובה להגביר את תודעת הזהות היהודית, לחזק את השורשים הרופפים, לבנות את בית הבחירה בלבבות האומה, לא כשייך למגזר כזה או אחר כי אם כליבו הפועם של כל העם היהודי לגווניו. הגיעה העת שבכל בתי הספר, ללא הבדל, ילמדו שיעורי ממורשת ישראל בעמקות, ביסודיות, מתוך חדווה ותשוקה לחזק את השורשים.
כמה נורא יהיה זה אם לא נתאמץ כולנו לבסס מחדש את הקשר והברית של חלק לא מבוטל מהיושבים בציון על אדני ההיסטוריה היהודית ולא רק על היותנו מעצמה צבאית חשובה ועוצמתית. ראוי להדהד את דבריו של ראש הממשלה המנוח, מנחם הגין: "לא בזכות הכח אלא בכח הזכות אנו נמצאים בארץ-ישראל ובירושלים."

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/08/2023   |   עודכן:  06/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להעמיק שורשים לבצר הזהות היהודית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברי טירוף מסוכנים
הירונימוס  |  6/08/23 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
המאבק בין רשויות השלטון הוא ממש כמו מאבק שין שתי קבוצות בפעוטון, יש בהבדל אחד מרכזי, הגננת, היועצת המשפטית לממשלה, עושה צחוק מהעבודה
איתן קלינסקי
האם השמעת דברי נאצה מצד ראש ממשלה ושרים מכובדים בממשלת ישראל הנוכחית כלפי הרשות השופטת שלנו עשויה להביא ברכה, או שהיא עלולה להביא עמה את כל המטענים הכאובים הטמונים בקללה
אפרים הלפרין
יש האומרים כי על בית המשפט לבטל את התיקון בחוק יסוד השפיטה לעניין עילת הסבירות    יש כאלה הסוברים כי אסור לבית המשפט לבטל את התיקון    אני מציע לבית המשפט העליון לומר לכנסת: כן, אבל! ובכך לצאת לדרך חדשה/ישנה
רבקה שפק ליסק
התוצאות של מדיניות הממשלה הנוכחית: ישראל תהפוך לדיקטטורה. ישראל תהפוך בהדרגה למדינה למדינת הלכה ויבוא הקץ על החזון הציוני. הגדה המערבית תסופח לישראל וישראל תהפוך למצורעת בעולם כולו
החילונים שבזכותם הייתה לישראל כלכלה משגשגת, אקדמיה נערצת, רפואה יוקרתית, צבא מעולה וחברה ליברלית יעזבו את הארץ למדינות דמוקרטיות. מדינת ההלכה תהפוך למדינת עולם שלישי
יוסי אוחיון
תעלה בפני ההיסטוריון השאלה - למה הוא נכנע לפלג הקיצוני שדחף וגרם לקרע ולמשבר?, התשובה תהיה: הוא חשש לכבודו ומעמדו. הוא לא אזר את האומץ להעמיד על המאזניים את מעמדו וכבודו בעיני שותפיו, מול גורלה של המדינה. ולמרבה הטרגדיה הוא הכריע נגד החברה והמדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il