X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במהירות הבזק [צילום: ארמנדו פרנקה/AP]
מרדף אחר טלפון סלולרי
אחת הדרכים לבלום, לפחות חלקית את מכת גניבת טלפונים היא חסימת השימוש בהם, ובטלפונים החכמים ניתן לעשות כן

מילה טובה על זוג שוטרים מתל אביב שנחלצו לעזרה
העולם התחתון תמיד היה מאורגן במקביל לעולם הממסדי העילי. הפעם כאשר השלטון הוא אסון מהלך בכשליו ובמחדליו ופוגע ביסודות המשטר הדמוקרטי, העולם התחתון לעומתו הוא מערכת משומנת פעילה ויעילה. ככה למשל ענף הטלפונים הסלולריים הגנובים, המכניס בין 200-150 מיליון שקל בשנה מיבול שנע בין 70-50 אלף טלפונים גנובים בשנה. בעולם התחתון זה נחשב להכנסה קלה יחסית, החל בגניבה וכלה בקולת העונש. כמו בתחומים אחרים גם בתחום זה זאת התמחות. וגם זה חשוב לדעת - בענף הגניבות ישנן התמחויות בתחומים השונים. פעם שאלתי את חתני קובי שמתגורר ביישוב קדימה בשרון וגנבו מביתו כל מה שהיה בעל ערך אבל במכונית בחוץ לא נגעו - מה הסיבה. הוא הסביר לי שזה שייך ליחידה אחרת.
כמו בסוגיות אחרות, גם זאת אינה חדשה, והמדיה עסקה לא רק בדיווחים אלא גם בכתבות תחקיר בנושא. במהלך הצילומים הכתבים השאירו טלפונים במקומות מסוימים אבל רק החובבים התגלו, והם לא גנבו אלא מצאו, בעוד המקצוענים לעתים רחוקות נתפסו, שכן זאת מיומנות מיוחדת במינה שכוללת שלבים שונים, כמו תצפיתנות, הטעיה ושליפת בזק, ואופס... האימא שהשאירה את הטלפון רק לרגע בעגלת התינוק והתכופפה להרים בקבוק שנפל - והטלפון נעלם. אלמלא מדובר היה בפשע, הרי היינו מתפעלים מן הפעלולים של הקוסמים הגנבים הללו.
משטרת ישראל שמודעת היטב למכת גניבות זאת מדי פעם עורכת מבצעים שכוללים כמובן שימוש באמצעים אלקטרוניים, וגם אלה בהם הצליחה להחזיר את הטלפונים היו רק חלק קטן מהיקף הגניבות. המשטרה טוענת ובמידה רבה של צדק כי העונשים שמערכת המשפט מטילה במקרים אלה הם קלים ולכן ההימור משתלם.
חסימה ואיתור
אחת הדרכים לבלום, לפחות חלקית את מכת גניבת טלפונים היא חסימת השימוש בהם, ובטלפונים החכמים ניתן לעשות כן. אבל התברר כי בשעה שהדבר מונע שימוש במאגר המידע הגדול שנמצא בכול טלפון סלולרי, עובדה ללא ספק בעלת חשיבות עצומה, הגנבים למדו לתפעל אותם מחדש. גם להם יש מומחים לדבר.
נשאר אפוא האיתור. וזה מה שקרה לחתני יורם כאשר בשבת אחד בשעת טיול הוא גילה שהטלפון שלו נעלם. בעזרת הטלפון של בתי נתי, רעייתו, הם הצליחו לאתר את המקום והחל מרדף במכונית אחר הטלפון אשר מי שהחזיק בו רכב ככול הנראה על אופניים. כל אימת שהגיעו למקום מסוים התברר כי המכשיר נמצא במקום אחר עד שהגיעו למבוי סתום. האיתורון הראה על איזו סמטה עלומה בדרום העיר ואליה לא הצליחו להגיע. למזלם הם נתקלו בזוג שוטרים, שוטרת ושוטר, שהיו בסביבה במשימה מסוימת ואלה הראו להם כי הסמטה ממש לידם, אך האיש עם הטלפון כבר לא היה שם. האזור ידוע בכול מיני דיירים, הומלסים, מכורים לסמים ועוד תופעות של החברת-בת זמננו בעיר תל אביב.
לאחר שזוג השוטרים התפנה מן המשימה שלשמה באו, הם הורו לבתי וחתני לעקוב אחריהם. זה הפך למבצע משולש, כאשר גם המשטרה עוקבת אחר תנועת נושא הטלפון. לבסוף השוטרים הצליחו להגיע אל האיש שאכן רכב על אופניים, לעצור אותו ולקחת את הטלפון. כשהוא הוחזר למשפחתי השוטרים שאלו אם הם מתכוונים להגיש תלונה. בתי וחתני ויתרו על זה. הנימוק המרכזי שלהם היה כי האיש אומנם לא סמל של יושרה, ולא היחידי בכך בקהילתנו, אבל הוא לא גנב אלא מצא ולא עשה מאמץ להחזיר. הנימוק המשני היה כי האיש נראה די מסכן ולא צריך להוסיף לצרותיו. אך השוטרים זכו להכרת תודה בעל-פה ובמכתב אל משטרת המחוז.
אני מביא את הסיפור כי המשטרה שלנו, בכלל, ובנסיבות המציאות שלנו בפרט, אינה זוכה לשבחים. במקום כמו לונדון זה התפקיד המרכזי של ה"בּוֹבּיס", משטרת לונדון, לסייע לזולת וזה מובן מאליו. אצלנו אין "בוביס" ולכן אם זוג שוטרים מסייעים לאזרח בעזרה - תבוא עליהם ברכה. מה גם שיש פוסט.

תאריך:  07/09/2023   |   עודכן:  07/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אחימאיר
ומי יעביר מוושינגטון לירושלים את המסרים שיכילו גם הסתייגויות מצעד זה או אחר, שתנקוט בירושלים הממשלה הנוכחית? הרי השגריר לו ישמש שליח למסרים טעוני ביקורת, כמו גם מחוות ידידות. אפשר לצפות שצעד כלשהו, ביקורתי על ישראל, יגרום אצלינו להסתייגות מן השגריר לו. זאת, למרות שהשגריר החדש, כנהוג בממשל האמריקני, יציית לכל מדיניות שתעוצב בוושינגטון. אולי יוסיף נופך משלו
איתן קלינסקי
מצער, שאנחנו חיים בתקופה שערבות הדדית, אותה ערבות חברתית של המדינה כלפי אזרחיה, עוברת היום תהליכי הפרטה המתעלמים מזכויות החלש
חנינא פורת
פרקים בהנצחת מלחמת העצמאות    בעקבות ספרו החדש של מעוז עזריהו    "...ספר זה מתחקה אחר הליכי הנצחה במרחב שהיו מעורבים ביצירת הנופים הזוכרים את מלחמת העצמאות"
עפר דרורי
הוצאת כתר בחרה להוציא את הספר במהדורה חדשה כי המהדורה הקודמת אזלה ומי שלא קרא את הספר, ניתנה בידו ההזדמנות נוספות לקוראו
דן מרגלית
בן 14 עלה לבדו לארץ    על דעת עצמו, ההחלטה שלו    אף שספק אם היה אמון על אהבת ארץ-ישראל שבמקורות היהודיים המילוליים הוא מימש אותה במעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il