X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בזוי ושנוא [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
אפרטהייד בלב העיר העברית הראשונה
התוודענו לשונאי יהדות ולמחללי הקודש השונים והמשונים - יהודים נדרשו להפסיק לרקוד ברחובה של העיר העברית בחג שמחת תורה, נמנע מזמרות ויוצרות דתיות להופיע על-פי אמונתן בהפרדה, וגיבורי הליברליות נאבקו בהרחבת ישיבה שכולה אור

בתדירות של פעמיים בשנה מתעורר הליברל התורן משנת היופי שלו, לוחם צדק ושיווין העשוי ללא חת היוצא להיאבק על חרות האדם החופשי ורומח בידו. האביר בעל דמות היגון, המיוסר הקדוש, הצודק תמיד, יוצא למלחמת דת בפונדמנטליסטים הקנאים המבקשים לחלל את המרחב הציבורי ולהמיט אסון על הפרהסיה המשוחררת.
בשנת בחירות בלוטות הצדק מתגברות, עטיני השוויון עולים על גדותיהם, ורידי המוסר מתנפחים, נחירי הבוז לאמונות של שוכני המערות נשמעים למרחוק, אבירי החרות והצדק יוצאים לציד עונתי, הכה באמונות ובערכים היהודים ותגביר את סיכוייך.
כך התוודענו לשונאי יהדות ולמחללי הקודש השונים והמשונים, כך נמנע מזמרות ויוצרות דתיות להופיע על-פי אמונתן בהפרדה, כך נאבקו גיבורי הליברליות בהרחבת ישיבה שכולה אור.
הפונדמנטליסטים, הקנאים, נושאי לפיד הקדמה והפלורליזם, יצאו למלחמה נוספת כנגד יהודי העיר העברית הראשונה בסרבם לאפשר ליהודים להתפלל ברחובה של עיר בימי חגי תשרי עם מחיצה המפרידה בין המינים. לאותם נאורים, שוחרי הקדמה והשוויון לא הפריע לאפשר מתוך כבוד לדתם ולאמונתם לאפשר לציבור מאמינים מוסלמים לקיים תפילה בהפרדה מוחלטת ברחובות תל אביב, כן אותה תל אביב, העיר העברית הראשונה.
מגיני הדמוקרטיה לא עתרו, מגיני המבצר לא הזדעזעו, לובשי הגלימות לא נחרדו, עובדי ההייטק לא התפלצו, האחים ל"אין לי חשק" לא צעדו, השפחות לא עטו את גלימתן, מיצגים לא הוצגו, רחובות לא נחסמו, דרכים ראשיות לא בערו.
נשיא המדינה לא הוציא הודעה מיוחדת נגד התופעה האוטו אנטישמית המתפשטת, טייסים לא איימו בסרבנות, עיתונאים לא הגיעו לדווח מהשטח, מגישות בטלוויזיה לא הרימו גבות והפליטו אנחה מיוסרת, פרשנים בפאנלים מיוחדים לא הצביעו על המחלה היהודית חשוכת המרפא של אלה עליהם אמר יעקב חזן מנהיג השמאל החילוני: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של ועמי ארצות".
עולם כמנהגו נהג, כבוד יקר והערכה לנוצרים עובדי האלילים, למוסלמים, לבודהיסטים, כן, ליהודים? בשום פנים ואופן, כאלה אנחנו, או כמו שהיטיב לתאר זאת מנהיג נוסף, ברל כצנלסון: "היש בעמים אשר מבניו הגעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי שכל מה שעושה עמם כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם כל שוד, כל רצח, כל אונס, ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות".
האם לא הגיעה שיקומו ישראלים חילוניים אשר טרם נדבקו במחלה חשוכת המרפא של שנאה עצמית ויעמדו חוצץ מול רדיפת היהדות במדינת ישראל בעיר העברית הראשונה?
האם טרם נמצאו מי שייצאו חוצץ, בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם, כנגד האפליה המקוממת, כנגד הדיכוי? האם לא הגיעה העת לעצור את האוטו אנטישמיים הנלחמים ביהדות, נגד התפילין, נגד הטלית, נגד "שמע ישראל", נגד כיפה, נגד שבת, נגד ארבעת המינים, נגד סוכה, נגד, נגד, נגד? העיר העברית הראשונה, עיר ואם במדינת ישראל ראויה להישאר עיר בעלת צביון יהודי, צביונה של מדינת היהודים הדמוקרטית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/09/2023   |   עודכן:  19/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפרטהייד בלב העיר העברית הראשונה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השוואות והוכחות נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  19/09/23 16:14
2
ועל "אפרטהייד" , נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  19/09/23 16:35
 
- כנראה נכשלת בהבנת הנקרא
אמונחטאפ III  |  22/09/23 22:19
 
- ואתה נכשל בהבנת המושג אפרטהייד
שלמה המגיב  |  23/09/23 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון נריה בר-און
אנו עלולים לראות בתקופה זו, תקופה של מריבות, תסכולים וחוסר אימון מהותי בין הצדדים הניצים    לכן, עלינו לשים לב ביתר שאת לאנרגיות המשפיעות
דן מרגלית
נתניהו המסודר והמתוכנן והפרטן נכשל פה ושם בלשונו, אך לא ככלל    כי כשלי הלשון שלו מתוכננים
אבי זרקי
כיום, עולם המשפט מכיר יותר ויותר בגישור. מי שלא מבין חושב כי גישור הוא ויתור הדדי. גישור הוא לא רק פתרון של בעיות. יש בו דגש על מערכות יחסים והעדפת קשרים על פני יתרונות כלכליים. בגישור, נשים לב גם על "התהליך" ולא רק על "התוצאה". כשאנו נגשים לעבודת "התשובה" בתקופת "הימים הנוראים" אנו "הופכים אותם" מימים נוראים "לחודש הרחמים והסליחות"
אסף הרדוף
הציבור והפוליטיקאים אינם מתקוממים מהחריגה השיפוטית מהחוק כשלעצמה    התקוממות על חריגה מהחוק מגיעה בהקשרים צרים ביותר, לא בגין החריגה מהחוק, אלא בגין תמיכתו של המתקומם באותו חוק
איתן קלינסקי
לזכותו של דוד בן-גוריון אני זוקף את גילויי נחרצותו למחרת ההחלטה, כי יש להתחיל להשקיע את כל המאמצים לכינון החוקה לא רק עקב נאמנות להחלטת עצרת האו"ם, אלא מתוך נימות אידאיות טהורות שליוו את דוד בן-גוריון בכל דרכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il