X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. יאוש גובר [צילום: רונן זבולון]
פרשנות אמריקנית על מצבו של נתניהו
ב"פוליטיקו" מצוטט מקור אמריקני, הבקי ביחסי ישראל-ארה"ב, ולפיו מעריך המקור כי "לא תמיד ברור מי נוהג את הרכבת" בישראל

בל נהיה אנו הישראלים מופתעים כי בארה"ב עוקבים מקרוב על מצבו הציבורי, החמור מאד, של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אבל חובתו של עיתונאי לידע את לקוחותיו על "הדבש ועל העוקץ", כלומר על מעמדו הציבורי והפוליטי של נתניהו. כי אנו קוראים זה עתה מאמר-פרשנות, באתר החדשות הנודע "פוליטיקו" המתפרסם בארה"ב, המדווח על מצבו הפוליטי הקשה של נתניהו. ב"פוליטיקו" מצוטט מקור אמריקני, הבקי ביחסי ישראל-ארה"ב, ולפיו מעריך המקור כי "לא תמיד ברור מי נוהג את הרכבת" בישראל. המקור מגלה ל"פוליטיקו" כיצד נתניהו עצמו, לפי גילויו של המקור המצטט, מעריך כך בשיחה אינטימית את מצבו הפוליטי ואומר: "ידי קשורות, אתה יודע זו הקואליציה. זה לא אני, זו הקואליציה". כאמור, שיחה פרטית עם נתניהו.
פרשן 'פוליטיקו' האמריקני כותב עוד כי "בשאיפתו של נתניהו להוסיף ולהישאר בשלטון, הוא נאלץ לעשות פשרות כה רבות עם הסיעות הקיצוניות ביותר שהוא קשור עימן". זאת ועוד: הפרשן של "פוליטיקו" מעריך כי תוך כדי מאמציו של נתניהו לרצות את הסמוטריצ'ים והבן-גבירים (כך במקור, י.א.) נחלשת יכולתו לקבל החלטות קשות דווקא ברגע של סכנה לא רגילה לישראל. מי שהיה פקיד בכיר במחלקת המדינה של ארה"ב, אהרון מילר, מעריך כי נתניהו שרוי ביאוש גובר והולך. סיכוייו להוסיף ולהאריך את תקופת שלטונו רק משתפרים ככל שמתארכת המלחמה.
בחוגי הממשל יש הסבורים כי משך 'חיי המדף' של נתניהו - מוגבלים. במהלך הדברים, מתבקשת אדריאן ווטסון, דוברת המועצה הלאומית לביטחון של הבית הלבן, להגיב על הנאמר באתר "פוליטיקו" אבל היא מסרבת למסור תגובה כי מדובר בעניינים פנימיים של מדינה אחרת. היא מציינת כי הנשיא ג'ו ביידן ונתניהו קשורים ביחסי ידידות זה שנים רבות. עוד ועוד מתארכים דברי הפרשנות המובאים בנימה זו ב"פוליטיקו". אתר חדשות זה מצליח למסור להמון עוקביו ידיעות בלעדיות רבות. למשל, באחרונה דיווח כי שלושה בכירים לשעבר בממשל האמריקני טענו כי ישראל מעורבת באמצעי המעקב שנתגלו בבית הלבן ובאתרים נוספים בבירה וושינגטון.
רק באחרונה דיווח "פוליטיקו" כי ב-1 בנובמבר 2023, במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', הנשיא ביידן אמר לנתניהו כי ימיו בתפקיד ספורים והציע לו לשתף את יורשו המיועד - שמו לא נמסר - בלקחי המלחמה. דיווח זה הוכחש. את אחת החשיפות של "פוליטיקו" הגדיר 'ניו-יורק טיימס' כ"סקופ היסטורי". לפי אנשי האתר, יותר משני מיליון עוקבים מתעניינים בתכני "פוליטיקו" באתר האמריקני ומיליון וחצי עוקבים יש לאתר במהדורתו האירופית.

תאריך:  09/01/2024   |   עודכן:  09/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשנות אמריקנית על מצבו של נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תלוי את מי שואלים
באום  |  9/01/24 19:21
2
מקור ישראלי
מ. עמיר  |  11/01/24 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
סוגיית העקורים והטיפול השוטף בבעיותיהם מייצגת את אחד המחדלים הגדולים של מלחמה זו, הן בעת המלחמה והן במהלכים המכוונים לשיקום האישי, לתיקון נזקים ולהחזרת החיים שנפגעו לתיקנם
יוסי אחימאיר
"העדה הדרוזית משלמת מחיר יקר על הגנת המדינה וביטחונה, נטל שאנו נושאים בו מאז הקמת המדינה    זוהי שותפות בשדה הקרב, במוות ובשכול, ואני תוהה כאן מעל ארונו של סופיאו: אם השותפות כה איתנה בשדה הקרב, עד כדי חירוף נפש - מדוע שותפות זו לא תהיה בחיים עצמם?"
חנינא פורת
למלאות שנה לפטירתו של אלון גלילי ז"ל    על גלגולי השמות בנגב והסיפורים הנלווים - חלק ב
דן מרגלית
אהרן ברק הוא מגדלור משפטי ברמה הבינלאומית    בשנותיו בבית המשפט העליון הפך את בג"ץ למה שדוד בן-גוריון ייחל לו - ל"אור לגויים"
איתן קלינסקי
ההתרחשויות הכאובות של ה-7 באוקטובר 2023 הוכיחו את האיוולת במדיניות של ממשלת נתניהו, שבמשך שנים רבות חיזקה את החמאס במיוחד במישוריות הפיננסית ובעוד מישורים חומריים ובנקיטת כל האמצעים רק כדי לפגוע ולהחליש דווקא את הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il