X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השגרירה סימונה הלפרין. ראיון נוקב לרגל כניסתה לתפקיד [צילום: דוברות משרד החוץ]
משרד החוץ הרוסי זימן את שגרירת ישראל לשיחת הבהרה
בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר בין השאר שהזימון נעשה "בקשר להצהרות פומביות בלתי מקובלות של שגרירת ישראל, עיוות גישות מדיניות החוץ הרוסית והמציאות ההיסטורית.

משרד החוץ הרוסי זימן היום את שגרירת ישראל במוסקבה, סימונה הלפרין, שנכנסה לתפקידה בסוף דצמבר, לשיחת הבהרה בעקבות ראיון שהעניקה בסוף השבוע לעיתון "קומרסנט". בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר בין השאר שהזימון נעשה "בקשר להצהרות פומביות בלתי מקובלות של שגרירת ישראל, עיוות גישות מדיניות החוץ הרוסית והמציאות ההיסטורית. מספר הצהרות של הדיפלומטית הישראלית "הן התחלה לא מוצלחת ביותר למשימה דיפלומטית, שצריכה להיות מכוונת לפיתוח יחסים דו-צדדיים למען האינטרסים של עמי שתי המדינות". על מה יצא קצפו של משרד החוץ הרוסי? ובכן, השגרירה הלפרין העניקה כאמור ראיון לעיתון "קומרסנט" (בקישור המצורף) לרגל כניסתה לתפקיד, ובו ענתה על שאלות באשר למצב היחסים הנוכחי לאור בטבח של ה-7 באוקטובר והמלחמה בעזה.
הלפרין הבהירה, וזו גם הכותרת של הראיון, שהיא "מאמינה מאוד בדיאלוג פתוח וישיר" - דהיינו בחשיבות הדיאלוג, גם אם לא תמיד מסכימים. היא גם הבהירה שלדעתה על היחסים בין המדינות להישאר "ידידותיים". אלא שהלפרין הייתה גם מספיק כנה למתוח ביקורת, גם אם לא בוטה, על מדיניותה של רוסיה בהקשר ליחסה לחמאס, ודברים שאמר השר לברוב לגבי השואה. וזה הרגיז את משרד החוץ הרוסי.
היא סיפרה ששני סביה לחמו בצבא האדום ב"מלחמה הפטריוטית הגדולה" (כפי שמכונה מלחה"ע ה-2 ברוסיה), ואמרה: "למרבה הצער, יום השואה הבינלאומי עדיין אינו יום רשמי בלוח השנה הממלכתי של הפדרציה הרוסית. אני אדבר על זה עם עמיתיי הרוסים. ואני לא ממש מבינה למה שר החוץ סרגיי לברוב ממעיט בחשיבות האירוע המפלצתי הזה (השואה).כן, אומות רבות ספגו אבידות כבדות. העם הרוסי שילם עבור הניצחון על הנאציזם במיליונים ומיליונים של חיים. ואנחנו זוכרים את זה. אבל מעולם בהיסטוריה לא ידע העולם השמדה כה מסיבית ושיטתית של אנשים רק על-רקע אתני. רק העם היהודי חווה זאת. אחזור על זה ללא לאות".
בכל הקשור לטבח ה 7 באוקטובר, המלחמה בעזה ויחסה של רוסיה כלפי החמאס ולישראל, הבהירה הלפרין: "צריך להפריד בין מדיניות המזה"ת של רוסיה באופן כללי לבין האופן שבו היא באה לידי ביטוי לאחר 7 באוקטובר. ההנהגה הרוסית, כולל ברמה הנשיאותית, הצהירה שוב ושוב, ונאמר שביטחון ישראל הוא אינטרס אסטרטגי של רוסיה. למרבה הצער, אחרי ה-7 באוקטובר ראינו שהעיקרון הזה כבר לא רלוונטי. נדמה לי שההנהגה הרוסית לא הבינה עד הסוף שמצאנו את עצמנו במציאות אחרת, נוראית. חמאס, בגיבוי אירן, ביצע מתקפה אכזרית ובלתי אנושית. הם שרפו בתים יחד עם יושביהם, הרגו נשים, זקנים וילדים. יותר מ-1,200 ישראלים נרצחו ויותר מ-240 נלקחו כבני ערובה, מתוכם 136 עדיין בידי חמאס". והיא הוסיפה: "לקח זמן מה עד שרוסיה גינתה בפומבי את "המתקפה", כינתה אותה מתקפת טרור והזכירה את חמאס. יש לכם רשימה של ארגוני טרור אסורים ברוסיה. זה כולל גם את האחים המוסלמים - אבל חמאס הוא הסניף הפלשתיני של "האחים המוסלמים" - למה הוא לא ברשימה הזו? בינתיים, חמאס מצהיר בגלוי שזה לא ה-7 באוקטובר האחרון, יהיה עוד שבעה באוקטובר, עוד עשרה כאלה. הם לא מסתירים את זה אלא להפך, הם גאים בזה. אז למה רוסיה לא מדברת לא רק נגד הטרור, אלא גם נגד החזרה על ה-7 באוקטובר"?
בהמשך הראיון הלפרין ביקרה גם את העובדה שרוסיה, כחברת מועצת הביטחון, לא גינתה את האופן שבו פגעו החות׳ים בחופש השיט בים סוף ובתעלת סואץ ובסחר העולמי, מה שגרם לעליות מחירים (ואני מוסיף שמוסקבה דממה גם מול שיגור טילים בליסטים ע"י החות׳ים לעבר אילת). הלפרין הוסיפה שלא רק שרוסיה לא גינתה את החות׳ים, היא עומדת בסולידריות עם הרפובליקה של דרום אפריקה, שהגישה תביעה אבסורדית נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי, והאשימה אותה ברצח עם. אני שמחה שבית המשפט לא תמך בהאשמה זו, אלא רק הורה לישראל "להימנע מרצח עם" ולהבטיח אספקת סיוע הומניטרי לעזה. ובכן, כמו שאומרים, בוקר טוב! ישראל כבר מהיום הראשון. יותר מ-6,000 משאיות כבר סיפקו סיוע הומניטרי לעזה. עמדתה של רוסיה מדאיגה ומדכאת אותי כי בגללה המדינה שלכם מאבדת את אהדת הישראלים, כולל דוברי הרוסית".
השגרירה הלפרין התייחסה גם למלחמה באוקראינה ואמרה בקצרה: "עמדה זו ידועה. ישראל תמכה ותמשיך לתמוך בעיקרון של שלמותה הטריטוריאלית וריבונות אוקראינה. אנו מספקים סיוע הומניטרי לאוקראינה ופתחנו שם בית חולים שדה. עמדה זו נותרה ללא שינוי מאז תחילת הלחימה". אין ספק שדברי הביקורת של השגרירה הלפרין על מדיניותה של רוסיה מאוד ברורים ונחרצים, ודי בצדק, וייתכן שהרוסים לא ממש מוכנים לקבל ביקורת כזו משגרירה ישראלית. אלא שכל דבריה פה מדויקים לחלוטין, וחושפים את הבעייתיות של המדיניות הרוסית כלפי ישראל, וגם לא נאמרו בבוטות אלא בצורה מנומסת מאוד. בנוסף הלפרין כן מדגישה את החשיבות של יחסים טובים בין המדינות. לרוסים זה לא משנה.

תאריך:  05/02/2024   |   עודכן:  05/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החוץ הרוסי זימן את שגרירת ישראל לשיחת הבהרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
נמלאתי חשד כי ביבי דווקא מרוצה מצעדו של השר לביטחון פנים כי גם הוא מעוניין לסייע לדונלד טראמפ להיבחר מחדש לנשיאות
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" היא סבב נוסף במלחמה על א"י ושימור העצמאות והריבונות היהודית בה    השגיאות האסטרטגיות והדוקטרינריות שהביאו למלחמה זו, מחזקות את ההכרה שגבולות ביטחון ויכולות הגנה עצמית רב-ממדית ומתמדת חיוניים לשימור הקיים    מכאן חייבים לגזור תורת ביטחון לאומי עדכנית, ובכלל זה דוקטרינת יישום לרבות שיקולי דמוגרפיה וגבולות
רבקה שפק-ליסק
נתניהו, אתה רק מסתבך יותר כל יום - די, לך הביתה    אתה טועה לחשוב שתוכל להימלט מאחריות    העם הזה לא ייתן לך להימלט מאחריות    זכור מה קרה לגולדה אחרי מלחמת יום כיפור
תרצה הכטר
הרושם הראשוני הוא של רומן רווי פרטים היסטורים מרתקים ומעוררי הערצה אודות הישגיו של גלובר ביפן במשך 52 שנים    למרות שקורותיו של גלובר מצויים בוויקיפדיה, אין כמו רומן היסטורי איכותי להגיש לקורא תמונה צבעונית איכותית על האיש והתקופה
חניתה רוזן
סקירת הספר "שירים מכר ההיתוך"    המשוררת מציירת במילים את חייה, מילדותה ועד הלום, שוטחת לפני הקורא את קורות משפחתה ב-137 עמודים המתפרסים על פני שלושה שערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il