X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טימור איבאנוב [צילום: שירות העיתונות של בית המשפט המחוזי בסמני/AP]
מעצר סגן שר ההגנה הרוסי: הצצה למאבקי הכוחות בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית
טימור איבאנוב החזיק בתפקיד בעל עוצמה ושליטה על סכומי עתק - הוא היה האחראי על כל מיזמי התשתיות של משרד ההגנה. כר פורה להתעשרות עצומה בזמן קצר. מה שמאוד בלט מאז המעצר ועד היום זו למשל העובדה ששר ההגנה שחייגו עצמו לא התייחס אליו כלל - ייתכן שהופתע לחלוטין עצמו מהמהלך. המעצר הזה שופך אולי קצת אור על מאבקי הכוחות הפנימיים בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית, ועל מוכנותם של אלה המתנגדים לשר ההגנה שוייגו לעשות מהלך, ולפגוע במחנה שלו.

שחיתות ממאירה איננה דבר חדש כמובן ברוסיה. היא נמצאת בכל מקום, ובכל הרמות. אלא שהמקרה של סגן שר ההגנה הרוסי טימור איבאנוב שונה מכמה סיבות. איבאנוב נעצר ב 23 באפריל, מיד לאחר ישיבת משרד ההגנה שבה השתתף גם שוייגו עצמו.
הוא מואשם בלקיחת שוחד גדול. באופן חריג למדי, איבאנוב הופיע לדיון בביהמ"ש במוסקבה (בתמונה) במדים - בניגוד למפקדים בכירים קודמים בשנים עברו שנעצרו ונשפטו כשהם לבושים בבגדים אזרחיים, כדי לא להכתים את תדמית הצבא הרוסי בדעת הקהל בתוך רוסיה. למעצר לא התלוו שום דיווחים בתקשורת הממלכתית שכללו תיעודים מפשיטות על נכסיו של איבאנוב, כפי שהתרחש במקרים רבים קודמים. חשוב לשים לב לעיתוי של המעצר - שבועות בודדים לפני הבחירות לנשיאות רוסיה, שלאחריהן צפוי הנשיא הרוסי לערוך שינויים פרסונליים בממשלת רוסיה ובמנגנוני השלטון האחרים. וכמובן בזמן המלחמה הנמשכת באוקראינה, והמומנטום הרוסי לקראת מתקפה אפשרית נרחבת על קווי ההגנה האוקראינים. סגן שר ההגנה איבאנוב הוא פקיד הציבור הרוסי הבכיר ביותר שהוגש נגדו כתב אישום פלילי מאז שר הכלכלה לשעבר אלכסיי אוליוקייב, שנעצר ב-2016.
בפועל, איבאנוב החזיק בתפקיד בעל עוצמה ושליטה על סכומי עתק - הוא היה האחראי על כל מיזמי התשתיות של משרד ההגנה. כר פורה להתעשרות עצומה בזמן קצר. מה שמאוד בלט מאז המעצר ועד היום זו למשל העובדה ששר ההגנה שחייגו עצמו לא התייחס אליו כלל - ייתכן שהופתע לחלוטין עצמו מהמהלך. המעצר הזה שופך אולי קצת אור על מאבקי הכוחות הפנימיים בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית, ועל מוכנותם של אלה המתנגדים לשר ההגנה שוייגו לעשות מהלך, ולפגוע במחנה שלו. בין שאר אלה הנחשבים חלק ממחנהו של שוייגו, חוץ מבכירי משרד ההגנה האחרים כמובן, נכללים גם אייל ההון גנאדי טימצ'נקו המקורב לפוטין, סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, "מועצת הפדרציה", יורי וורוביוב ובנו, מושל מחוז מוסקבה אנדריי וורוביוב, ועוד אחרים. ומי עומד מול המחנה הזה? אל תתנו לתמונות של החיוכים להטעות אתכם. מאחורי הקלעים יש מתיחות ובחישות בין המחנות, מאבקים על נכסים והרבה מאוד כסף. מי שנחשב לאויבו של שר ההגנה שוייגו הוא וויקטור זולוטוב, בעבר ראש צוות האבטחה האישי של פוטין, ומאז 2016 ראש "המשמר הלאומי" ("רוסגבארדיה") - כוח סמי צבאי בין 350 אלף איש שסר למרותו הישירה של הנשיא פוטין. בשנים האחרונות עשה זולוטוב מאמץ גדול להביא להחלפת שוייגו באלכסיי דיומין, כיום מושל מחוז טולה ובעבר פקודו ומאבטחו האישי של פוטין.
דיומין, שמוזכר לעיתים כיורש אפשרי של פוטין בבוא היום, כיהן גם תקופה מסוימת כסגן שר ההגנה של שוייגו. ניסיון המרד של ייבגני פריגוז׳ין ביוני שעבר תרם במידה רבה לעיצוב המחנות וחידוד הסכינים. זולוטוב תמך בפריגוז׳ין בקמפיין הפומבי והתקיף שלו נגד משרד ההגנה ושוייגו עצמו. זולוטוב עצמו קידם מהלך להחלפת שוייגו בדיומין או בגנרל סרגיי סורוביקין, ששמר גם הוא על קשר קרוב עם פריגוז׳ין. אלא שכזכור, שוייגו יצא מהסיטואציה כשידו על העליונה, וחודשיים לאחר המרד נהרג פריגוז׳ין בהתרסקות מטוסו הפרטי. ההנחה הייתה ששוייגו הצליח להבטיח את תמיכתו של הנשיא פוטין בקרב מול פריגוז׳ין.
כעת, עם מעצרו של סגן שר ההגנה איבאנוב, ייתכן שאנו צופים שפרק נוסף במלחמת האליטות ברוסיה, כשהפעם שוייגו הופתע ככל שנראה ממעצרו של סגנו, וצריך כעת לשקול את מהלכיו. כל זה בעת של מלחמה באוקראינה וסנקציות מערביות מכבידות, שמקשות על האליטות ופוטנציאל הרווח שלהן. וכמובן שהנשיא פוטין, לפחות לעת עתה, הצליח לייצב את מעמדו לאחר דיכוי המרד ונותן למוקדי הכוח להיאבק אלה באלה, לפחות עד גבול מסוים, תוך יישום הכלל הבסיסי של הפרד ומשול, כך שאף מוקד כוח לא יצבור כוח גדול מידי.
תאריך:  28/04/2024   |   עודכן:  28/04/2024
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מעצר סגן שר ההגנה הרוסי: הצצה למאבקי הכוחות בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמלחמת רוסיה באוקראינה
יואב יצחק
הנשיא זלנסקי קורא להחיש את העברת הסיוע לאוקראינה - הסיוע "יכול וצריך להציל חיים ברגע זה"    רוסיה תקפה בשבת באמצעות טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר S-300 וטילים בליסטיים של איסקנדר וגרמה להשבתת שלוש תחנות כוח
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מהלך התקפי משמעותי, בין השאר בשל מחסור בכוח אדם
איציק וולף
נשיא אוקראינה הודה לפוליטיקאים האמריקניים שאישרו בבית הנבחרים את חבילת הסיוע בסך 60.8 מיליארד דולר והפציר לאשר אותה במהרה גם בסנאט    "אני מתפלל שנקבל הזדמנות לניצחון אם אוקראינה באמת תקבל את מערכות הנשק"
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצנו המאוחדת בעבר והגדלת מספר הקורבנות של מלחמה זו"
איתמר לוין
366 צירים תמכו בסיוע לישראל ורק 58 התנגדו, רובם דמוקרטים    הסיוע לאוקראינה עבר ברוב של 311 מול 112    הסנאט יתבקש לאשר את החבילה המתוקנת בהמשך השבוע ולאחר מכן היא תישלח לחתימתו של ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il