X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדור הצעיר [צילום: דור פזואלו/פלאש 90]
מחלקת השיווק מצנזרת
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית

המדיה בימינו היא שיווק המוצר וברשתות החברתיות - מוצר רעיל
ערב יום הזיכרון לשואה הופעתי בפני קבוצה של חברת הייטק. במוקד השיחה עמדו הלקחים והציוויים של השואה בימינו ובמקומותינו כאן במדינה היהודית. הבעתי צער על שהלקחים לא הופקו והמדינה נמצאת באחד המשברים הערכיים שלה מאז הקמתה.
בחברה הסתפקו באיזו ידיעת כרוניקה ובה כמה פרטים על מה שעבר עלי בשואה. כשביקשו ממני לאשר את פרסום הידיעה באתר של החברה הערתי כי הקטע לפרסום רחוק משלקף את דברי. ראוי לציין כי הסקירה שלי התקבלה לא רק בהבנה מצד אנשי החברה - מאזיניי, רובם אנשים צעירים, אלא בהערכה ואף בהתלהבות. שכן דור זה אינו מסתפק בנראטיב הרשמי של יום הזיכרון שיש בו גם זילות השואה והשימוש בה לצרכים פוליטיים.
אם מדובר בלקחי השואה שקשורים במעשים כדי למנוע לא רק הישנותה אלא אירועים רבים שקדמו לשואה לעם היהודי כמיעוט בפזורה - זה סיפור אחר. בין היתר מדובר בתופעות שהיינו עדים להם ב-7 באוקטובר. אלה דברים שמדברים אל הדור הצעיר, שכן יש בו מעשים שחובה לעשותם כאן וגם בעולם.יש מקומות שבהם מיעוטים נרדפים עד כדי כליאת המונים או אף רצח המוני. שלא לדבר על אנטישמיות שהרימה את ראשה במערב ובראש וראשונה בארה"ב.
דברים אלה שהתייחסתי אליהם במהותם לא נראו למחלקת השיווק ולכן כל האירוע לא מצא ביטוי באתר של החברה. בכך אין כאן כל כוונה להטיל דופי לא באנשי הקשר שלי שהזמינו אותי לאירוע ולא באנשים או המנהלים שלהם, שאני משוכנע שהם ציבור ערכי מאוד ונכון להיות פעיל בזירה הזאת. ואפשר מאוד שגם בעלי החברה הם אנשים ערכיים מאוד.
אבל נראה כי מדיניות השיווק היא אוטונומית, ובין אם הצעד הוא הגיוני או לא - זאת מציאות. הרי בעצם העובדה שאירועים מסוג זה שבדרך כלל שייכים ליחסי ציבור או יחסי מדיה וחברה אינם קשורים בדובר שזה תפקידו אלא במחלקת השיווק - כבר אומרת את הכול. זאת רואה בכל סטייה קלה דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הקונצנזוס השיווקי של החברה. הכל מסחרה. וככה סוחרים גם בנפש שלנו. עבדות של המאה ה-21.
לא הופתעתי כאשר בעקבות מפגש אחר שלי עם חבורה צעירה ומגוונת קבלתי משוב מאדם שהוא יזם בולט, הומניסט גדול ומי שהיה טייס קרב ומפקד עטור אותות ותהילה. וככה הוא כתב לי בין היתר: "צעירים שמתמודדים עם מבול התחושות המבלבל, בתוך אוקינוס סוער של תקשורת הממוקדת להשפיע על המודע ועל תת-המודע. מצב שבו לא ברור איך לקבל החלטות, איך לקבוע עדיפויות, כאשר אפילו המצפן משתגע מחסימות ה-GPS. תודה על ההנחיה הבהירה בדרך הפתלתלה".
לכן אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית. ואם צריך לשווק את המשימה והאתגר הזה - נשווק אותם.

תאריך:  09/05/2024   |   עודכן:  09/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתן קלינסקי
לא יכולתי להסיר עיני ממודעת האבל בעיתון, שהייתה מצורפת לתמונה    חברי שקדו בנמרצות להעלות על הכתב את דברי המרצה, ואני שקדתי באותה נמרצות על כתיבת טיוטה לשיר "סליחה מאוחרת"
דרור גרין
מזאי אינו מתאר את החייל הרוצח את קורבנותיו כמי שמייצג את הרוע המוחלט, אלא כמי שנקלע, מרצון או שלא מרצון, כמו קורבנותיו, לסצינה שבה עליו לשחק תפקיד
אבי נחמני
ברקע יום הזיכרון לשואה והגבורה: ללמוד מסיפור הגבורה של האנס ליטן (Hans Litten) העו"ד היהודי שלנו שכמעט ניצח את היטלר, מה צריכה מערכת המשפט
עידן יוסף
לוחמי אוגדה 99 מציינים את יום השואה ברצועה    צפו בתיעודים
דרור גרין
אנדראש מזאי מאפשר לנו להתרחק מהטראומה, מבלי לשלול או לדחות אותה או להדחיק אותה, ומזכיר לנו שבכל רגע, גם ברגע שלפני מותנו, אנחנו חיים, ובכל רגע אנחנו יכולים למצוא אושר קטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il