|
תאריך:
|
13/05/2024
|
|
|
עודכן:
|
13/05/2024
|
פרשת "אמור" בסימן אירועי הימים האלו
|
|
1 |
|
|
העיקר של פרשת אמור: כב,לג הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לִהְיוֹת לָכֶם לֵאלֹהִים: אֲנִי, יְהוָה, ואיתן כרגיל מחרטט ומשמיט את עיקר העיקרים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
אך מדוע לעיקר הכה יפה והחשוב, כפי שכבוד ה.א ניסח, מתלוה אליו נידוי הפיסח והחיגר. המום הגופני מעיק על אותו אדם, מדוע לגזול ממנו את החוויה הדתית המרגשת מאדם מאמין מלבוא אל משכן הקודש. פרשת השבוע היא פרשה עם עוצמות רוח מוסריות וערכיות, אך מתוך כבוד לספר, אני מצטרפת לכאב שהספר היקר שגה בפסלו בעלי מום גופני מלעלות למקום הקדוש וגם לא לעסוק בתפקידי הנהגה. |
|
כתובת IP: |
162.158.254.142 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נורית מהשוה:צ |
|
|
2 |
|
|
מר איתן מי שמך לפרש את התורה זה לא מוצא כן בעינך?עם ישראל בבעיה זה לא מוצא חן קלינסקי.אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים ופרשנות חז"ל. |
|
כתובת IP: |
2a01:6500:a039:e6e6:6ab:9295:2d0:a5f8 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה |
|
|
|
|
|
שלמה , אם חס וחלילה היית פיסח או גיבן, חס וחלילה אם היה לך שבר יד או שבר רגל, איך היית מרגיש, אם היה נמנע ממך לחוות את החוויה הדתית של כניסה למקום הקדוש, בו מקריבים קורבנות. מותר לשאול שאלות מתוך כבוד לספר היקר והוא תורת ישראל. במאמר ניכר שהשאלות הן מתוך הערכה רבה לספר התורה. |
|
כתובת IP: |
162.158.254.137 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מותר לשאול שאלות |
|
|
3 |
|
|
מי ייתן והשיח בחברה שלנו , בה יש חילוקי דעות, יתנהל מתוך כבוד למי , שאתה חולק על דעתו, כפי שבא לידי ביטוי כאן במאמר. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:4cab:4cbf:fc70:5f9e |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שיח מכבד ומכובד |
|
|
4 |
|
|
מר שלמה שלום. זכותו של איתן להבהיר שמתוך כבוד לספר הספרים של העם היהודי, הוא מביע כאב שבעל מום גופני כמו גיבן או פיסח הוא פסול לשרת בקודש, ואסור לו לבוא ולחוות את החוויה הדתית במשכן הקודש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נורית. |
|
|
5 |
|
|
איתן, תתעסק בדברים שאתה מבין בהם, אתה יודע מה, לו היית מתעסק רק בדברים שאתה מבין בהם לא היית מתעסק בכלום. מה לך ולעבודת המקדש?, מה לך ולעבודת הקורבנות שאתה פוסל אותם מכל וכל?. איתן, בינינו, אין קשר ממשי בינך ובין יהדות, פרט לעובדה שנולדת לאם יהודיה, אתה הרי כופר בעיקר העיקרים, היותנו עם נבחר מכל העמים, ולכן כל השאר ברררררררררררררררררררר טרחני ופלצני אחד ארוך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
6 |
|
|
בעצם 2 תשובות. האחת אמונית והשניה לא, וזאת על מנת לכסות את כל הקהל היקר 1) אמונית: נפלאות הן דרכי השכינה, אלוהים הוא בורא עולם, הוא מבין את מה שאיננו מבינים, יש לו הזכות לבחור בפינצטה את משרתיו, ולנו אין הסמכות לערער ולהרהר על החלטותיו, בייחוד כאשר מדובר בנושא אישי שלו, ומי שאיננו מאמין, לא צריך להכנס לזה בכלל 2) לא אמוני: את הכללים האלה קבעו אנשים, שרלטנים מחד, ומנהיגים מאידך' בימים שונים מאד מימינו, עתיקים מאד, רב המנהגים והשיטות הועתקו מעבודת האלילים , ואז העם היהודי בא עם STARTUP של אלהים נשגב שלא נשבר אף פעם, שלא מת, אי אפשר להוכיח שהוא קיים, אך ודאי אי אפשר להוכיח שאינו קיים, אין לו גוף ואין לו דמות הגוף, והדביקו לו פולחן מכל הבא ליד, משם בדיוק באים הקורבנות. משם בדיוק באים הכללים המוזרים. מאז העולם הסתובב מאות אלפי מעלות, חלפו אלפי שנים, הדברים האלה נראים מוזרים, לא מתאימים לתקופתנו, אך כיצד נמתח עליהם ביקורת? הם גם הלכו יחפים בימים ההם, אז נמתח עליהם ביקורת?, גם מכוניות לא היו להם, וטלפונים, אז נשאל מדוע הלכו במדבר 40 שנה? האמת הצרופה בביקורת הזו היא המאבק המטופש אצל כל שמוצניק בבטן שמוצניק הוא כופר בעיקר ובמסורת ישראל סבא הוא סוגד אך ורק לאלילים באמצעות תורה חולה ומאד מסוכנת לעצמו ולסביבתו. הוא מיטלטל כל הזמן ובין הרצון והצורך להיות שייך לחוויה הלאומית ובין האג'נדה המזיקה שלו. ולכן השמוצניק קורא בתנך ובוכה קורא וקורע דפים. וזה לא הולך, זה נראה פתטי, זה מוכיח את עגלתו הריקה, זה מוכיח את מה שאמר יעקב חזן פעם, "רצינו לגדל אפיקורסים וגידלנו חבורה ריקה של עמי ארצות" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
7 |
|
|
אני אוהבת את ספר הספרים, אך אני מעריכה את השאלות ששואל איתן.מדוע כל איש אשר בו מום לא יקריב קורבן- (פר' כ"א פס'י"ח) וכן בהמשך הפרק מדובר על שלילת המפגש עם החוויה הדתית ממי שיש לו גיבנת, או שהוא פסח ואף שבר יד או שבר רגל. אני סבורה שאיתן העלה את הנושא במורה מכובדת ומכבדת את הספר היקר, ולך ה.א שמורה הזכות ללעוג . |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:4ca:a67a:f6b0:6ba6 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א תמשיך ללעוג |
|
|
8 |
|
|
גברתי, נכון יש גם לעג, כי אני מתקשה שלא ללעוג, אך המהות היא אמיתית ויסודית. אם את מאמינה ביסודות האיתנים של הספר, את רשאית לשאול שאלות, אך את גם חייבת להציע תשובות, ברגע שאת מעלה ספק שאין לך כל תשובה עליו, את מערערת את יסודות הספר, ואז האהבה לספר שאת מדברת עליה היא שקר גס. הספרים שלך של מארקס ואנגלס אינני מסכים עם היסוד שלהם, ולכן אני לא מדלג בין אוהב, אויב, הם פשוט בשבילי חתיכת זבל. ואת אשר שוללת מהיסוד חלקים מרכזיים מהספר שלי, לא עוזבת כמצופה ממך, אלא את פוסחת בין הסעיפים ואז את הופכת לבדיחה. אם הספר הזה הוא נכס אלוהי. אזי הוא מוצר מושלם, אין בו ולו הפגם הקטן ביותר. ומה עם אותם דברים שאיננו מבינים? מה שאיננו מבינים הוא בעיה שלנו, מותר לנו לשוחח על זה, מותר לכתוב על זה אך מחובתנו לתת את ההסברים ואין זו חובת הבוס הגדול שיודע מה הוא עושה גם כאשר אנו לא מבינים מה הוא עושה. חלופין אין בוס גדול, הספר הוא ככל הספרים עם משנה כוח בי הוא מבטא היסוריה וכללי חיים, חלקם מתאמים לימינו חלקם לא מתאימים, ואז את מי מעניין בכלל החלק שאינו מעניין, מדוע לעסוק במוסריות של עולם פאגאני פולחני של לפני אלפי שנים אשר פס מן העולם לפני אלפי שנים ולבוא בטענות לבוס שאיננו מאמינים כלל בקיומו, למעט אם הביקורת נועדה לניגוח פשוטו כמשמעו של אנשים שהספר הזה באמת יקר להם? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
9 |
|
|
בואו נמריא שניה מפרשת השבוע, ונחזור לפרשת חיינו. פלוני משוחח עם חברו ואומר לו "אמא שלי היתה מכה אותי, לא היה חולף יום בלי שהייתי חוטף איזה סטירה, אין לי מושג מה עבר לה בראש, המכות האלה היו כל כך קשות שהיו אפילו בניגוד לחוק" זו אפשרות אחת, אפשרות שניה היא "אמא שלי הייתה מכה אותי לא היה חולף יום בלי שהייתי חוטף איזה סטירה, ייתכן שהיתה פשוט סדיסטית, אך תראה היכן אני עומד היום, ולכן היא היתה אמא מאד טובה, ומה הסיפור עם המכות? היו אלה זמנים אחרים, כולם היו חוטפים מכות מההורים, דווקא אלה שלא קיבלו וגדלו בצמר גפן היו חריגים, ואני הייתי ילד שובב, חיינו בפועל ברחוב שעות רבות, לא הייתה טלויזיה לא היה מחשב, היינו עושים מעשי קונדס, היינו מכים ילדים אחרים, וההתמודדות של ההורים היתה הרבה פעמים גופנית. גם חוקים לא היו, אמנות זכויות הילד והחוקים הם מאוחרים יותר. אני מקבל את האמא האוהבת שלי כמות שהיא, לתקופתה היא פעלה נכון. היום אני נוהג אחרת לילדי ולנכדי, ברור שאני נוהג אחרת ואין כל פער בין הדברים" זה ההבל בין אדם המקיים את "כבד את אביך ואת אימיך" ובין אדם הדורך על "כבד את אביך ואת אימיך" בשתי רגליו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
10 |
|
|
ה.א, אתה בא בטענות, שלא הוצע פיתרון, אם כן הפיתרון הוא, שכל מי שנולד, למרבה הכאב, עיוור, פיסח, חיגר, עם גיבנת, יש לו שבר יד או שבר רגל, שיתאפשר לו לעלות למקום הקדוש ולספוג לנשמתו את האווירה המיוחדת, ששורה במקום. הקדוש. חבל שהמגיב אינו קרא את מסכת נזיקין, בה ניתן לחוש את הכאב של התנאים במשנה ןשל האמוראים בתלמוד הבבלי ובמיוחד בתלמוד הירושלמי לנוכח הגזרה הקשה שאסור לבעל מום לבוא אל המקום הקדוש. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:4ca:a67a:f6b0:6ba6 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה.א |
|
|
11 |
|
|
ה.א, כנראה נישאר חלוקים בדעותינו גם הפעם. אני הייתי ילד שובב, אך זכיתי לאמא ולאבא שמעולם לא הרימו עלי יד. נותר לי רק להצטער, שהוריך הכו אותך. הורי היו קשי יום. עבדו קשה לפרנסתם, אך כלפי נהגו בדרך חינוכית מופתית, למרות היותי ילד שובב, שלא פעם חרג מהמקובל והמותר. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:4ca:a67a:f6b0:6ba6 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א, לי היה מזל |
|
|
12 |
|
|
ה.א, כנראה נישאר חלוקים בדעותינו גם הפעם. אני הייתי ילד שובב, אך זכיתי לאמא ולאבא שמעולם לא הרימו עלי יד. נותר לי רק להצטער, שהוריך הכו אותך. הורי היו קשי יום. עבדו קשה לפרנסתם, אך כלפי נהגו בדרך חינוכית מופתית, למרות היותי ילד שובב, שלא פעם חרג מהמקובל והמותר. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:4ca:a67a:f6b0:6ba6 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א, לי היה מזל |
|
|
13 |
|
|
אגב, מאמר הבלותי. |
|
כתובת IP: |
162.158.254.142 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
14 |
|
|
הטעות הגדולה ביותר של אלוהים לא נמצאת בפרשת השבוע אלא ברמת ההבנה ויכולת החשיבה שתוצאתה תגובות 10, 11, 12 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
15 |
|
|
למגיב הותיק אני מאחל לך שלא תפקוד אותך מכת הפיסח והחיגר או בעל שבר רגל ושבר יד כדי שתוכל להנות מהחוויה הדתית של צופה בהקרבת קורבנות. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:15a2:3900:69b7:53f9:cb2:105c |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאחל למגיב הותיק |
|
|
16 |
|
|
|
|
17 |
|
|
ה.א , בסך הכל היתה בכתבה ובתגובות התרעמות, שלאדם פיסח אות גיבן, אדם שיש לו שבר יד או שבר רגל אסור לבוא למקום הקדוש. כולם הביעו את התמיהה בצורה הוגנת ומכובדת. לשם מה , כבודו מייחס להם אי הבנה. אם חס וחלילה כבודו יהיה עיוור, מדוע לגזול ממנו את החווייה הדתית הנעלה לשהות במשכן |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:6400:859a:e0c3:78e9:8e1 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן ציון |
|
|
18 |
|
|
איתן יקר, אני מאחל למדינת ישראל היקרה לנו, שרק הטוב יתנחל בתומיה, שרק השלום יחבק חזק את מדינתנו, ושכל חיילינו יחזרו בשלום לביתם, ונזכה לראות מהר את החטופים שבים לביתם |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:359f:d00:7c3e:738a:a750:267f |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. שמואל |
|
|
19 |
|
|
ראש ממשלת ישראל כיום הוא איתמר בן גביר. הדחליל בגינה של בן גביר בעיר חברון הוא בנימין נתניהו. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:359f:d00:7c3e:738a:a750:267f |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראש הממשלה |
|
|
20 |
|
|
אני אנסה שוב: אם אתה אדם אמוני, אתה לא שואל שאלות, זה הMANUAL ואתה פועל על פיו, יש בוס, הוא קובע, וזהו. יש שאלות קשות של אדם לבוראו, שאלות שעלו בשואה, שאלות שעלו ב 7 באוקטובר, ולפחות רבים שנכנסו לשואה מאמינים, יצאו ממנה לא מאמינים, כי מנקודת מבט אמונית אין מקום לשאלות האלה, וכאשר זרקו את האמונה ודאי שלא היה מקום לשאול כי לא היה בלבם את מי לשאול מנגד אם אינך אדם אמוני, אז למה אתה מתעסק עם השטויות האלה, איזה מוישה אחד או אארון העתיקו פולחן פאגאני, הם עשו זאת כחלק מתוכנית שטנית להשתלט פוליטית על קבוצת בדואינים, שנקראו עבריים הם מרחו אותם בבלופים לרוב ובמקרה הצליח להם, אז למה ביקורת? ביקורת על בלופים פאגאניים?. מכל בחינה הביקורת הזו לא ראויה. אז מה היא באה לשרת? היא באה לשרת את הצורך של אנשי שמאל רבים להעליב את בעלי האמונה, להראות להם עד כמה הם מפגרים, ותך כדי שהרשעים האלה מהשמאל אומרי "אנחנו טהורים, אנחנו טובלים ושרץ בידינו אך את השרץ אנו שורפים, יחד עם דפי התנך עליהם מודפס השרץ" בן -ציון אני מקווה שכעת תבין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
21 |
|
|
מגיע למדינה היקרה יום של שמחה. נקווה שיהיה לה יום של שמחה ביום העצמאות ה-77 . |
|
כתובת IP: |
162.158.254.144 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי.. |
|
|
22 |
|
|
בן גביר ואנשיו הם סכנה לביטחון של ישראל. משטרת ישראל מביטה מהצד על שריפת מכוניות מזון לפליטים ברצועת עזה. זה מעשה פלילי , המציג את ישראל בצורה הכי מכוערת . משטרת ישראל מתגמדת לנוכח משאלותיו של הבוס - בן גביר - שהוא למעשה ראש ממשלת ישראל, ובנימין נתניהו מבקש להשביע את רצונו של איתמר המנווט את ממשלת ישראל |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:6400:24e4:b13d:b4fa:dba9 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא לבן גביר ! |
|
|
23 |
|
|
גם חסימת כבישים היא פלילית, ושריפת צמיגים היא פלילית, ולא שמעתי כל קריאה מצד שמאל לפעול נגד עברינות הזו ביד קשה, אפשר להסביר לי מדוע?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
24 |
|
|
WE SHALL OVER COME/ באנו חושך לגרש ובידינו אור ונר. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:6400:1ca3:c6a2:961d:7094 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באנו חושך לגרש |
|
|
25 |
|
|
את חוסמי הכבישים המשטרה מפזרת . את שורפי מכוניות המזון המיועדות לפלשתינים, המשטרה משום מה לא עצרה, אלא היתה בחזקת משקיפה מהצד . |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:6400:1ca3:c6a2:961d:7094 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לידיעת ה.א |
|
|
|
|
|
המשטרה לא מפזרת בד"כ את חוסמי הכבישים, אלא מפנה את התנועה בעדיפות הראשונה לנתיבים חליפיים, רק לאחר שכלים כל הקיצין יש פינויים בכוח סביר יתרה מכך משטרת ת"א משופעת בכוח אדם, ולכן כמות השוטרים על כל הפגנה היא רבה. אין הדבר בא להצדיק הפרות סדר מן הצד השני. אך גם הכבישים בת"א וגם משאיות המזון אלה מחאות אשר הדמוקרטיה כמעט לא נוגעת בהם, בתי המשפט ודאי לא נוקטים פעולות נגד מפגינים, ודווקא מפגיני השמאל אשר מפגינים ללא הרף, בד בבד עם עבירות רבות על החוק, יעדיפו להפגין בשקט ושיתנו גם לצד השני להפגין בשקט, כי הליכה לפי דין תפגע בשמאל הרבה יותר מאשר בימין, השמאל מפגין הרבה יותר ועובר על החוק הרבה יותר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
26 |
|
|
שבת של שלום, שבת מבורכת לכל עם ישראל. |
|
כתובת IP: |
2a00:a041:35a5:8500:60d0:50b:5fd5:58ae |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שבת של שלום |
|
|
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
|
|
|
|
|
|
עומר מואב
זה נכון שהימין המתנחלי הביא את ההתקרבנות לשיאים מדהימים, אבל יכול להיות שהם רק קיצוניים במדינה של מתקרבנים? אולי נוח לנו להתקרבן בשביל להתעלם מהעוולות שאנחנו אחראים להן?
|
|
|
|
|
|
דרור גרין
הזרות והבדידות נבעו מתפישת-העולם הלאומנית הקיצונית שלו, עליה לא היה מוכן לוותר בשום מחיר, והיה מוכן לשאת בכל ביקורת או השפלה
|
|
|
|
|
|
רוני מזרחי
בפועל ימשיכו לקבל פטור משרות צבאי על מדים ויעבדו בתעשיות הביטחוניות בשונה מחיילי חובה שמקבלים שכר זעום ביותר עד כדי כ-1,900 שקלים בלבד לחיילים קרביים, יקבלו אותם מתגייסים חרדים החל מהיום הראשון שכר שווה ערך לשכר המינימום במשק, קרי כ-6,000 שקלים ברוטו ל-3 שנים
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
|
|
|