X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בחינה מחודשת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
חזרת המשקיעים בסימן האביב
המצרף של המלחמה עם האירועים האנטישמים, שחרגו מעל ומעבר לכל מה שידענו, כולל במדינות שבהן לא ניכרו בעבר סממנים שכאלה באופן אינטנסיבי, דוגמת ארה"ב, בריטניה וצרפת, הינה לדידי קריאת השכמה למי שעדיין לא הבין את הפוטנציאל הגלום במשקיעים

עונת האביב מסמלת פריחה מחודשת ואכן אין מועד טוב מזה לבחון מחדש את החידה - מדוע מקבלי ההחלטות שמטו לחלוטין מהאג'נדה את נגזרת משקיעי הנדל"ן, ישראלים ובמיוחד משקיעי חו"ל.
בפועל נטישת המשקיעים החלה זמן רב לפני אירועי ה-7 באוקטובר, כאשר אביגדור ליברמן, כשר אוצר, השית מס רכישה בגובה של 13 אחוזים על דירות יוקרה. אומנם רוב רובם של המשקיעים יכלו בהחלט לעמוד בגזירה זו מהבחינה הכלכלית, אולם מהבחינה התודעתית הוא שידר למשקיעים שהם אינם רצויים.
היה זה, אכן, משגה קשה שהבריח כבר במהלך 2023 את המשקיעים ובפועל מדינת ישראל הייתה זו שהפסידה כפל כפליים כתוצאה מכך שהיו הרבה פחות עסקות בדירות יוקרה, כך שהרווח כביכול בהעלאת מס הרכישה, יצא בהפסדה.
במחצית השנה שחלפה מאז פרוץ המלחמה נעלמו מעט המשקיעים שנותרו, להוציא אי-אילו משקיעים ישראלים. לטעמי הייתה זו טעות נוספת של מקבלי ההחלטות בכך שבמסגרת הפעולות לשיקום ענף הנדל"ן לא הייתה כלל התייחסות, לא מניה ולא מקצתה, למשקיעים.
הצעתי למקבלי ההחלטות בממשלה ובכלל: תתכוננו לקראת בואם. חלקם, לא במפתיע, אף שוקלים לבוא ולעלות לישראל או לרכוש אי-אילו נכסים עבור ילדיהם על כל צרה שלא תבוא.
המצרף של המלחמה עם האירועים האנטישמים, שחרגו מעל ומעבר לכל מה שידענו, כולל במדינות שבהן לא ניכרו בעבר סממנים שכאלה באופן אינטנסיבי, דוגמת ארה"ב, בריטניה וצרפת, הינה לדידי קריאת השכמה למי שעדיין לא הבין את הפוטנציאל הגלום במשקיעים.
הצפי, על-פי נתוני הסוכנות היהודית והקהילות בתפוצות, הוא לבואם של רבבות יהודים. ובמילים אחרות, גלומה כאן אפשרות פז לעוד מאות עסקות, חלקו הגדול נדל"ן יוקרה למגורים ומקצתן בנגזרות נוספות דוגמת נדל"ן מניב של משרדים ומסחר.
הערך הסגולי של נגזרת המשקיעים היה מאז ומתמיד "סמן ימני" למצב שוק הנדל"ן. כעת, בעת המלחמה, קל וחומר קיימת לו חשיבות משנה, גם תודעתית וגם כלכלית. זהו גם איתות לעולם הרחב שלמרות כל תלאות המלחמה ולמרות כל הקשיים ולמרות כל היגון באלפי בתים, למרות כל זאת אנחנו לא לבד ואנחנו איננו מסתגרים בפני העולם הרחב.
אולם, וזה אולם גדול, כדי להגשים את היעד הזה של חזרת המשקיעים כבר עם בוא האביב, אסור למקבלי ההחלטות לקפוא על השמרים ולהמתין שהדברים ינועו מאליהם. מוטלת עליהם חובה לסייע בהתנעת המהלך ובראש וראשונה באמצעות יצירת "סל הטבות" למשקיעים, כפי שמקובל בכל מדינות העולם הקפיטליסטי הנאור.
כמו-כן הייתי מצפה מעמיתי, אנשי קהילת הנדל"ן, שישקלו, על-אף ולמרות צוק העיתים, לקדם ירידי דירות ופעולות נוספות למען המשקיעים אצלנו כאן, כולל בפריפריה, זאת כדי לחזק אותה ובייחוד אחרי המלחמה.
פעולות כאלה בוצעו במהלך החודשים האחרונים בקרב קהילות יהודיות בחו"ל ונחלו, על-פי כל הנתונים, הצלחה מרובה והן חשובות להעלאת המורל הלאומי ומבשרות את בוא פריחת האביב שאליו כולנו זקוקים נואשות לאחר ימי הסתיו והחורף האפרוריים ברוח המלחמה.

הכותבת היא ממתגת ערים ונדל"ן.
תאריך:  20/05/2024   |   עודכן:  20/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף גערליצקי
כאשר יהודי מרגיש שחסר לו משהו בענייני תורה ומצוות, אינו סומך על-אף אחד ולא מחכה שיצוו אותו, אלא תובע וצועק מעומק נפשו למה נגרע
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
איתן קלינסקי
אני פוחד מהיהירות המשיחית, שהגביהה לשחקים משכרים, כשראש הממשלה הולך לעבר עימות עם ארה"ב, הנכס הביטחוני הגדול ביותר שלנו, שעצם הישרדותנו כמדינת עולם ראשון תליה בו
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
עובדיה אביצור
בחצי השנה האחרונה, מילואימניקים רבים נקראו לדגל ורבים מהם התייצבו מיוזמתם עם פרוץ הקרבות מתוך תחושת שליחות והגנה על הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il