X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הצגה מרתקת [צילום: יוסי צבקר]
סודות אסורים
בהשראת הסרט הסודות - עולמן של חרדיות במדרשה - הצגה נוקבת ובועטת - בית צבי העלילה עוסקת בנעמי הס, בתו של דיין חרדי, המצליחה לשכנע את אביה לדחות את חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה לבנות בצפת

"הסודות" העולה בבית צבי היא הצגה כובשת ונוקבת, המסירה את הלוט מעל חייהן של בחורות חרדיות במדרשה בצפת. הדר גלרון כתבה את המחזה בהשראת תסריט הסרט שלה ושל אבי נשר. המחזה עוסק בצעירות חרדיות הכבולות לחוקי הדת השמרנים, נתונות למרות הדין והגברים, אהבותיהן הכמוסות יצריהן וסיפור התבגרותן בעולם שבו אסור לחלום מחוץ לחוקי הדת והמסורת. הבמאית אלמה דישי פלאוט הצליחה ללהטט עם להקת שחקנים מוכשרת והתוצאה היא הצגה מרתקת, קולחת ומפתיעה.
העלילה עוסקת בנעמי הס, בתו של דיין חרדי, המצליחה לשכנע את אביה לדחות את חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה לבנות בצפת. חלומה החתרני הוא ללמוד בפרויקט סודי שיזמה בסתר ראש המדרשה ולהיות רב-אישה אורתודוקסית. נעמי היא עילוי תורני ומנהלת המדרשה, הרבנית דבורי, מסכימה לצרפה לתוכנית. היא מפרה את הבטחתה לאביה של נעמי, הדיין הס, להכין את הבת לחיי נישואיןם לאחר פטירת אימה. היא מתנה זאת בכך שנעמי תהיה החונכת (החברותא) של מישל, נערה סוררת מצרפת שנכשלת בכול ומאחוריה סוד אפל שגרם לה להגיע למדרשה. הקשר בין הבנות מוביל אותן למחוזות אסורים, עיסוק בתורת הנסתר ואפילו ליחסים ביניהן.

משחק מכובד [צילום: יוסי צבקר]

ההצגה שונה מן הסרט הנודע. דמותה של הצרפתייה המסתורית נמוגה וגם הסיום אינו זהה. כל זאת נוכח האופי התיאטרלי השונה מהסיפור הקולנועי. עם זאת, מדובר במחזה החושף את חיי הנשים הצעירות ואת עולמן הכמוס והגלוי.
גל מדמוני המוצלחת מגלמת את נעמי הס, בתו של הדיין, עילוי בתורה ובגמרא, פיקחית וסקרנית. גל מגישה לצופים דמות נפלאה ומרגשת. אופיר סול שבבו מגלמת נפלא את מישל הנערה המרדנית הגוררת את נעמי למחוזות אסורים. אופיר גונבת את ההצגה ומשחקה הוא מהפנט ומוצלח במיוחד.
יובל רייס מצוינת בתפקיד הרבנית דבורי הלברשטט ומשחקה מכובד ומדוד, מקצועי ותואם את התפקיד. שגיא פומרנץ מגלם את ינקי מייזליש, זמר וגם עוזר רוקח המתאהב במישל. משחקו של יניב הוא קולח ומשובח, בהחלט ראוי לתשבחות. יובל פישפלד נוסן מגלם להפליא את הדיין הס ומשחקו משכנע וגם מרגש.
נועה באיער נהדרת בתפקיד שיינה, תלמידה במדרשה, הבולסת חטיפים, תוססת, מארגנת ועוזרת ומייחלת לאביר לבבה. הביצוע שלה לתפקיד מוצלח מאוד. בר בנימין מגלם את מיכאל, ארוסה של נעמי ומשחקו הוא יפה מאוד, מגלם באורח מעולה את הארוס הדחוי והקטע בו הוא תוקף את ארוסתו תואם לחלוטין את מהות התפקיד, שבו דעת הגברים היא השלטת.
לי בלישה טובה מאוד כמירי כהן, הנערה שחוזרת בתשובה ומגיעה למדרשה לספוג אורח חיים חרדי. משחקה הוא יפה מאוד ומרטיט במיוחד בקטע שבו היא פוגעת בעצמה. ניצן ליבוביץ' מגלמת היטב את ברכה הלמדנית ומגישה משחק ראוי ומשובח.
הבמאית אלמה דישי פלאוט הצליחה לארוג הצגה מרשימה, שזורה בקטעים מקוריים ומיוחדים. כל השחקנים נמצאים כל הזמן על הבמה ולצידה, ממתינים לתורם להציג וגם מתערבים בברכות הקולקטיביות הנאמרות לפי הצורך.
רועי ואטורי עיצב את התפאורה הפרקטית והמקסימה והמאופיינת בארון ספרי קודש ענק ובו טמונים מעברים ודלתות. זהר אלמליח עיצבה את התלבושות המסורתיות והיפות. אפי שושני אחראי למוזיקה הקסומה. דניה זמר עיצבה את התאורה הראויה. גילי גבל אחראית לתנועה היפהפייה.

[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  02/06/2024   |   עודכן:  02/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור גרין
כל תיאור של פרידה, כמו מבטה של האם בבת המתרחקת, או של יד מנפנפת מול קרון רכבת המתרחק היוצא מן התחנה או ספינה העוזבת את הרציף, מעורר את חרדת-המוות הבסיסית
רון בריימן
אחרי שמונה חודשי מלחמה חזרה ישראל לסורה, ושבה להיות מדינת הגמדים    אחרי שמונה חודשי מלחמה אין לאיים בפרישה מהממשלה ובפירוקה
צבי גיל
אם אנו זקוקים לסימן בכוחו של הפרט - בא 7 באוקטובר והוכיח לנו כי באין שלטון מרכזי להתמודד עם הטרגדיה ומה שבא אחריה
רפאל בוכניק
הנשיא האמריקני מודע היטב לנסיבות הפוליטיות המורכבות והרגישות בישראל, ובפרט לאילוצים הרובצים על ראש הממשלה בהתייחס לסוגיית המשך המלחמה מול חמאס ברצועת עזה
דרור אידר
המלחמה רחוקה מסיום, וחשוב לחזור ולשנן על מה המלחמה    השבת נקרא על קללת הארץ שהפכה לברכה    הארץ השוממה המתינה לבניה    אלתרמן, רמב"ן, רבנו בחיי, מרק טווין ופרויד    ומילות חיזוק של המשורר יעקב אורלנד לחיילינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il