X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נעמי לויצקי
רק בלי התלהמות
באהבת האדם שלה גילמה את הכורח לשמור על ידידות המגשרת על חילוקי דעות עם אנשים מ"המחנה האחר"

התייצבות האו"ם נגד ישראל במהלכיה ברצועת עזה איננה דבר חדש. בדצמבר 2017, במהלך הפגנות דמים של פורעים עזתיים על הגדר, נורה, כנראה בשוגג, מפגין קטוע רגליים בכסא גלגלים. "זה מעשה מזעזע", גינה את ישראל נציב זכויות האדם של האו"ם. כמה ימים לאחר מכן קיבלתי טלפון מידידה: "חייבת לשאול אותך, יוסי, אם אתה מרגיש נוח עם התמונה הזאת". השבתי: התמונה אכן קשה. אבל אילו הייתי ערבי-פלשתיני לא הייתי מרגיש נוח שמנצלים את נכותי, ומשגרים אותי להצטלם ולספוג כדור". המשך הדו-שיח התנהל בערך כך:
הידידה: זה שהחמאס טרוריסטים מצחינים זה ידוע, אבל איש כזה קטוע רגליים בכיסא גלגלים עם רוגטקה מול העוצמה של צה"ל, זה מביך אותי עד דמעות.
אני: הנה הצלחה גדולה של הטרור החמאסי. הרי זו מטרתו - להחליש את רוחנו הרגישה, ולהסית את כל העולם נגדנו. מזל שלהם יש רוגטקה ולנו נשק עוצמתי. סוף-סוף העם היהודי חזק והמצב אינו הפוך!
הידידה: כן אתה צודק, מזל גדול שאנחנו כאלה חזקים, ללא ספק! אבל יש דבר שנקרא חמלה של חזקים. הייתי שמחה אם היינו מוצאים דרך אחרת להיאבק ברוגטקה.
אני: אנחנו נאבקים באויב לא רציונלי. שם איש אינו מרחם על אותו נכה.
הידידה: מיום ליום אנחנו יותר דומים להם, מיום ליום ממש כמוהם, אנחנו מאבדים את היכולת לראות סבל של אחר.
אני: במאבק הזה אנחנו מאולצים לעתים לנקוט מעשים שאיננו חפצים בהם. זה לא אומר שאנחנו מתחילים להיות דומים להם.
הידידה: הנסיגה מעזה היא סוג של בלוף. אסרנו עליהם להכניס פסטה, כוסברה. אין חשמל, אין מים נורמליים. הם בכלא, אין נמל, אין שדה תעופה. זו נסיגה לנוחותנו, זה לא נתן להם מרחב מחיה נורמלי. בגלל זה הם כאלה.
אני: את אינך מוכנה להיפנות לשכל הישר, היהודי, הצודק. גם שריפת המתקן על ידם, שמעביר להם גאז ונפט במעבר כרם שלום, כנראה לא תשכנע אותך. גם לא מאות המשאיות שמעבירות להם מדי יום מזון (איני אחראי על כוסברה) ובטון (למנהרות תופת נגדנו). בכל הקשור אלייך ולשכמותך - החמאס מנצח.
הידידה: החמאס לא מנצח, אבל גם אנחנו לא. אי-אפשר לנצח את זה.
אותה ידידה היא העיתונאית והסופרת נעמי לויצקי, אשר בשבוע שעבר הלכה לעולמה, בגיל 77. ידידות רבת שנים הייתה בינינו מעבר לחילוקי הדעות הפוליטיים-אידאולוגיים המוקצנים. היא עצמה כתבה בפייסבוק, לאחר שהחמאתי לה בחום על ספרה האישי "ילדה רעה": "יוסי ואני מכירים זה את זו הרבה שנים, בעיקר משני עברי המתרס. אני אשת שמאל, עיתונאית נשכנית ופרובוקטיבית, הוא איש הממסד הליכודי מהפלג היותר ימני, דוברו הפוליטי ואיש אמונו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר. לא אחת זעם על דברים שכתבתי, לא פעם רבנו, תמיד, אבל תמיד בדרך ארץ וללא התלהמות. הסגנון של היום רחוק ממנו כמזרח ממערב! יש לנו גם היסטוריה משותפת, מעין זכות אבות. אביו, אב"א אחימאיר, מנהיג 'ברית-הבריונים', היה מוחרם ומוקצה בישוב וישב בכלא. היחיד מבין ראשי הישוב ששמר אתו על קשר היה אבא שלי, עורך דין אשר לויצקי. כאשר מצאתי את הארכיון של אבי בגנזך המדינה, גיליתי בין השאר, גם את חילופי המכתבים בין שניהם."
והנה פוסט שלה מלפני שנתיים: "מדהים איך שהגורל מתעתע. היום ה-13 ביוני (2022) הוא יום מותה של אימא שלי, מרי, והערב יתקיים טקס חלוקת פרסי ז׳בוטינסקי כשאחד הזוכים כתב עבודה סמינריונית על אבא שלי, עורך דין אשר לויצקי - 'בשירות האזרח.' עצב עמוק ושמחה שזורים היום זה בזה, דמעה וחיוך רחב חברו להם יחדיו כמו בחזון אחרית הימים. וכולי נרגשת עד רעד. אני לא נמנית עם האנשים שהולכים לבית הקברות כדי לזכור. אני תמיד חושבת שהזיכרון והנשמה מרחפים במקום אחר. קרוב יותר וחם יותר. והערב אלך לטקס במכון ז׳בוטינסקי לזכר אימי ולכבוד אבי. מי שקראו את ספרי ׳ילדה רעה׳ יודעים שהוא לא אבי הביולוגי, שמת מול עיני כשהייתי ילדה קטנה. הוא האיש שהשפיע עלי ועל חיי יותר מכל אחד אחר."
אלה הן מעט טעימות משיחות ומפוסטים של נעמי לויצקי ז"ל. באהבת האדם שלה גילמה את הכורח לשמור על ידידות המגשרת על חילוקי דעות עם אנשים מ"המחנה האחר". ויכוחים ללא התלהמות. כשאפרה פוזר בים, כצוואתה, הותירה אחריה מסר: גם בימי לחימה קשים, לקראת הכרעות פוליטיות מטלטלות בשבוע זה, ולחצים בינלאומיים גוברים, עלינו לשמור על איפוק במחלוקות. אחדות פנימית בנפשנו היא!

תאריך:  04/06/2024   |   עודכן:  04/06/2024
+חוסלו שני מחבלים בטרם ביצעו פיגוע ירי בקו התפר
10:14 04/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שני המחבלים הגיעו מטול כרם וחוסלו על ידי לוחמי יחידה 636 שביצעו מארב במקום  ▪  הלוחמים החרימו את הנשק שבאמצעותו תכננו המחבלים לירות לעבר יישובים ישראליים

הנשק שנתפס על גופות המחבלים שחוסלו הלילה [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מאיר רבינוביץ
לפני 12 שנים נסגר לתנועת רכבים ישראלים כביש 10 בדרום הארץ    הכביש נפתח לתנועה רק בימי החגים    השנה, גם בימי החגים, הכביש, העובר כולו בשטח מדינת ישראל הריבונית, נשאר סגור    סיפור סגירתו של הכביש הוא סיפור על-כניעתה של ממשלת ישראל והנהגת לטרור    עוד התקפלות לאיומי הטרור, שהביאה לאסון ה-7.10.23
אביעד ויסולי
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל    אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
מחלקה ראשונה
הכנס השנתי השני של מכון ון ליר בירושלים 8.5.24
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את רוב ערעוריהם של שני הצדדים וקבע: הרשות תשלם 7.7 מיליון שקל לשלושה מאזרחיה שכלאה ועינתה    פסקי הדין של ביהמ"ש המחוזי פורסמו לאחר פניית News1
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il