X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעקבות השמש [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
המהפכה הצרפתית
בדומה לחלק נכבד מהעולים שהגיעו מצרפת לישראל במהלך העשורים האחרונים, גם העולים הפוטנציאלים מגלים חיבה יתרה לערי חוף דוגמת בת ים, אשדוד תל אביב, הרצליה ונתניה

ב-14 ביולי הקרוב תחגוג צרפת 235 שנה לחגה הלאומי, היום בו שוחרר מבצר הבסטיליה הידוע לשמצה. לא תהיה זו הפתעה אם עד ליום זה יארזו אלפי יהודים צרפתים את המזוודות ויעלו ארצה, זאת בעקבות גל האנטישמיות שפקד את אירופה בכלל וצרפת בפרט.
נתוני הסוכנות היהודית והקהילות היהודיות בפריז, ליון, מרסיי, טולוז ויתר הקהילות היהודיות בצרפת מצביעים על נהירה חסרת תקדים של רבבות עולים פוטנציאליים, שרבים מהם כבר מימשו את חלום העלייה ארצה.
בצרפת חיים כיום קרוב לחצי מיליון יהודים ובפועל זו הקהילה היהודית הגדולה ביותר לאחר ארצות הברית ולאחר שרוב יהודי רוסיה, אוקראינה ויתר מדינות חבר העמים עלו לישראל או היגרו למדינות אחרות.
מדובר, בעת הזאת של מלחמה מתמשכת ומשבר כלכלי לא פשוט שמשפיע גם על ענף הבנייה, בבשורה שעשויה בהחלט להוות שובר שוויון במהלך השנה הקרובה ובאלה שיבואו בעקבותיה.
חלק הארי של יהדות צרפת משתייך למעמד הבינוני, כולל אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים רבים שיהוו ללא ספק נדבך חשוב נוסף לחברה הישראלית, כולל ערך מוסף משמעותי לשוק הדיור.
מבדיקה שערכנו בקבוצת מזרחי, מול נתוני הירידים שנערכו לאחרונה בצרפת, כולל יריד ענק בו נכחו למעלה מ-3,000 יהודים, מתברר כי בדומה לחלק נכבד מהעולים שהגיעו מצרפת לישראל במהלך העשורים האחרונים, גם העולים הפוטנציאלים מגלים חיבה יתרה לערי חוף דוגמת בת ים, אשדוד תל אביב, הרצליה ונתניה.
מתברר, לא במפתיע, שהעובדה שמדינת ישראל התברכה ביותר מ-300 ימי שמש לשנה, הייתה עודנה ותמשיך להוות פקטור מרכזי בהחלטה של חלק נכבד מהעולים. חיבה יתרה גילו עולים רבים לבת ים, עיר חוף הצמודה לתל אביב בנסיעה נוחה ברכבת הקלה ועודנה נהנית ממחירים סבירים ביחס לאלה של העיר העברית הראשונה.
נתון חשוב לא פחות, שבא לידי ביטוי מובהק בכל הירידים שהיו במהלך החודשים האחרונים בצרפת, היה בדיקה מדוקדקת של העולים היכן יהיו להם מקומות תעסוקה זמינים. ועל כן, ביקוש לא מבטל היה גם לערים דוגמת חולון, רעננה ופתח תקוה, שמתאפיינות באזורי הייטק ותעסוקה בכלל.
ומכיוון שממוצע הצאצאים למשפחה בקרב יהודי צרפת (שחלקם הגדול שומרי מסורת ודתיים) הינו 4-3 ובמקרים רבים אף יותר, המגמה הבולטת הינה התעניינות בעיקר בדירות גדולות בנות 5 חדרים ואף יותר.
עובדה זו מחייבת את מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל, כולל משרד הקליטה והמשרדים הכלכליים, להעניק עדיפות לעלייה זו, כולל הרחבת סל הקליטה ואפשרות למענקים מוגדלים, זאת כדי לאפשר לרבות מהמשפחות להשלים את הסכומים הנדרשים לרכישת דירות גדולות במרכז הארץ.
אין לי צל של ספק כי מדובר בבשורה שתעשה טוב לכולנו, ובמיוחד בעת הקשה הזאת ובאופן סימלי גם תביא לכך שאוכלוסיית מדינת ישראל תחצה בשעה טובה את רף ה-10 מיליון עוד לפני תום שנת 2023. אמן ואמן!

*כותב המאמר הוא יו"ר ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  13/06/2024   |   עודכן:  13/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הצרפתית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רוני כל הכבוד על הבנייה
פגאסוס  |  13/06/24 15:58
2
עלייה נהדרת
מורה באולפן  |  15/06/24 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
הזעם הציבורי על רה"מ פשיניאן מתודלק בחלקו ע"י גורמי אופוזיציה, גורמים לאומנים שזועמים על מה שהם רואים כהשפלה איומה, וכמובן גם אינטרס רוסי, והשפעה רוסית ללא ספק
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", רבבות המשתמטים מן השירות, ובראשם הציבור החרדי
עומר מואב
ממשלת נתניהו מחריבה את כלכלת ישראל, את הביטחון, את יחסי החוץ ואת החברה    רבים מאוד כבר מוציאים כסף מישראל ורוכשים נכסים בחו"ל
דרור גרין
הפוסט שלי עורר עניין רב אבל ברגע מסוים הוא הוצף בתגובות אלימות, מכפישות ומאיימות של דניאל עוז וחבריו, נגדי ונגד גליה עוז, בתו של עמוס עוז
איתן קלינסקי
בעוצמתה המוסרית משתיתה רות בת העם המואבי דפוס חיים, המורה לחברה הישראלית את החובה לפתוח את הלב כלפי בני עמים אחרים, שהגורל התאכזר אליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il