X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוכה בתיק הוצאה לפועל גילה שלחייב יש רכב שרשום על שם אחיו המתגורר בחו"ל ושנרכש בידי אביו. הרשם קבע: בפועל הרכב שייך לחייב וניתן לעקל אותו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

זוכה בתיק הוצאה לפועל עקב אחרי החייב וגילה שהוא נוהג ברכב שלא רשום על שמו. הזוכה שכר חוקר פרטי שליווה את החייב מספר ימים וראה שהשימוש העיקרי ברכב נעשה באמצעות החייב. הוגשה בקשה לתיק ההוצאה לפועל להטיל עיקול על הרכב ולאשר תפיסה שלו, בטענה שהחייב עושה שימוש ברכב "כמנהג בעלים".
רשם ההוצאה לפועל בתל אביב, עמית גולן, אישר את העיקול, ובטרם יאשר את התפיסה, קיים דיון בנוכחות הצדדים. בדיון עלתה תמונה תמוהה בנוגע לבעלות ברכב. הרכב רשום על שם אחיו של החייב שמרכז חייו הם בחוץ לארץ, רכישת הרכב בוצעה באמצעות אביו של החייב, לא הוצגה פוליסת הביטוח של הרכב לשם בדיקה על שם מי היא, אבי החייב אף לא הוזמן להעיד על הרכישה, ולשאלת הרשם טען החייב שהוא שכח מה מספר הקוד של הקודן ברכב.
מנגד טען בעל הרכב, אשר הגיע במיוחד מחו"ל לדיון שנקבע אצל הרשם, שהרכב משמש אותו לנסיעות בארץ בזמן ביקוריו בה, ובינתיים הוא מחנה את הרכב אצל אחיו שגר אצל הוריו.
הרשם דחה על הסף את טענות בעל הרכב, ואמר שאין סבירות שצד ג' יחזיק ברכב עם כל העלויות הנלוות רק לשם ביקוריו בארץ. הרשם ציין, כי הוצאות אחזקת הרכב (כממוצע חודשי) עולות על אלו של שכירת רכב לתקופות קצרות.
כלל ידוע הוא, כותב הרשם בהחלטתו, כי הרישום במשרד הרישוי אינו יוצר בעלות והשינוי ברישום אינו משנה את הבעלות. זכות הבעלות לפי דיני הקניין היא אשר קובעת ולא הרישום הפורמלי במשרד הרישוי. הרישום במשרד הרישוי הוא דקלרטיבי ולא קונסטיטוטיבי, ולכן מוטל על החייב או על הבעלים הרשום להוכיח את מהות הזכות ברכב.
בשעה שהרישום ברכב לא יוצר בעלות, ולעומת זאת השימוש ברכב מוכיח שהבעלים הוא החייב, ניתן לעקל ואף לתפוס את הרכב שנמצא בחצרו של החייב. לצורך עניין זה, חצרו של החייב היא החניה מתחת לביתו, שם נמצא הרכב.
לסיכום החליט הרשם: "לא מן הנמנע כי הרכב נרשם על שם צד ג' אך בפועל ייעודו הינו לשימוש החייב. אשר על כן סבורני, כי אין מניעה לעקל את הרכב ואף לממשו".
מדובר בהחלטה אמיצה ומקצועית, ובבדיקה מעמיקה של הרשם בנוכחות הצדדים את התמונה המלאה. סביר להניח שהנושא יגיע לערעור בפני בית המשפט, שם כנראה יעלו שאלות בעניין הבעלות ברכב וסמכות הרשם.

הכותב הוא בעלי משרד יוסף ויצמן וראש ועדת הוצאה לפועל במחוז ת"א של לשכת עורכי הדין.
תאריך:  25/02/2015   |   עודכן:  25/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכב משפחתי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רשם מפגר ,,,,
כלב מוכה ,  |  25/02/15 12:22
2
החלטה אמיצה ומקצועית
שמרית  |  25/02/15 14:56
3
מערכת העיקול
אהרון שחר  |  25/02/15 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
השוק הישראלי מוצף בחיקויים מכל הבא ליד: ממטבעות, דרך תרופות, ועד למוצרי-מזון, כשהטכנולוגיה המשוכללת מסייעת לזייפנים להוציא מתחת לידיהם עבודה שהיא ממש מושלמת
רועי אורן
כדי למנוע מצב אבסורדי חייבת המדינה להתערב ולתקן את הסדרי השיתוף כך שכל המגזרים החיים במדינה יוכלו לקנות דירה באזור זה בפרט ובאזורים אחרים בכלל. עד שלא תתוקן בעיה זו לא ייפתר משבר הדיור במדינת-ישראל
אסתר שניאורסון גרי
מי מפעיל את מני נפתלי? איך קרה שעובד במעון רה"מ הסתובב שם ואסף מידע והקלטות? הוא לא חתום על מסמך סודיות? האין ידיו הארוכות של מו"ל הבוז'יתון בדבר? איך לא ידעו לפני שהפכו את המני נפתלי ליקיר האומה, שהוא גנב לכאורה מבית ראש הממשלה וניפח את ההוצאות?
עו"ד ענת כהן
למרות הכסף הרב שיזרום באופן חד-פעמי לקופת המדינה כתוצאה ממהלך של הפרטת תע"א ורפאל, לא ניתן להתעלם מחסרונותיו ומכך שהמדינה מפריטה דבר שמעצם טבעו, לא נועד להפרטה. הממשלה כרשות המבצעת של המדינה היא האחראית הבלעדית לספק ביטחון לתושבי המדינה
ד"ר רון בריימן
מה שהמבקר לא יכתוב: שיווק קרקעות מדינה במערב השומרון ובשטח החולש על נמל התעופה בן-גוריון הוא ככל הנראה הפתרון היחיד האפשרי למצוקת הדיור וליוקר הדירות בשטח שממערב לו, בואכה קו החוף. מי שמתנגד לפתרון זה אינו מתכוון באמת להוזיל את הדירות, אלא להשאירן יקרות, ובלבד שלא תהיה בנייה יהודית במרחק כחצי שעה נסיעה מת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il