X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעשים מטורפים של טייסים הם לא נדירים ביותר די אם נזכור את הספר "מלכוד 22" שהיה בעצם על טירוף הטייס הקרבי, שנמצא במלכוד מצד אחד הוא לא רצה לטוס, על כן התחזה למטורף כדי לקבל פטור אבל מצד שני רק אדם שפוי לא ירצה להטיס מטוס קרב באמצע מלחמה...
▪  ▪  ▪
זעזוע [צילום: AP]

זה היה בטיסה 565 מניו-יורק לפריס, כשקברניט המטוס נראה יוצא מתא הטייס ופונה לעבר פתח החרום ונעלם דרכו.
רגע אחד הייתה דומיית מבוכה במטוס הענק, מאתיים וחמישים הנוסעים הפנו את תשומת לבם מהאוכל שלפניהם לחלון פתח החרום. הדייל של המטוס, שהיה באמצע חלוקת האוכל, נשאר גם הוא עומד, מביט במבוכה בחלון פתח החרום, בו עמד לפני רגע קברניט המטוס, האחראי על כל הטיסה... איש צוות מבוהל אץ לעבר הדייל: "האם הוא באמת קפץ?", שאל בלחש.
"כיצד זה קרה?" ענה לו הדייל בשאלה, מבטו מרוכז רק חלקית באיש הצוות, מביט עדיין כמהופנט לעבר חלון פתח החרום, דרכו קפץ לפני רגע הקברניט.
"הוא איבד את סבלנותו, אמר שזה ייקח שעות עד שינחית את המטוס ויעבור את כל הליכי השחרור, כדי שיוכל לנסוע לביתו. לפני כשבועיים התחתן בפריס עם חתיכה לא רגילה, מאז גילה כל טיסה פחות סבלנות... הפעם כשראה את ביתו מהמטוס איבד את סבלנותו ו..."
"הוא נעלם"
"אה!!!" היית זאת צעקתה המבוהלת של נוסעת שישבה בסמוך להם ושמעה את השיחה. מאתיים וחמישים קולות הצטרפו אליה מיד, מי בלחש ומי בקול רם. היה ברור שכל הנוסעים איבדו את תאבונם.
איש גבוה בעל סבר פנים חמורות, קם ממקומו וניגש לחלון של פתח החרום, ממנו קפץ הטייס. הוא הסיט את ראשו, מביט למטה. "מה אתה רואה פטר?" אישה בעלת שיער שיבה, שלצידה ישב האיש, זקפה את ראשה, מחכה לתשובה.
"הוא נעלם", ענה האיש ונאנח. אחר פנה אחורה לעבר איש הצוות והדייל. "זוהי שערורייה, אני הייתי פעם בעצמי טייס ומכיר את תקנות הטיסה וזה בניגוד לכל הכללים והתקנות הבינלאומיות והבינאוויריות כאחת! לא ייתכן שהוא יקפוץ ככה וישאיר אותנו באוויר! זה גרוע אפילו מפיראטיות!"
"אולי אתה מבין גם קצת בניווט מטוס, אדוני?" שאלה קשישה שישבה בסמוך. "אל תשכחי שאני נמצא פה כנוסע ולא כעובד חברת תעופה", ענה האיש.
צעקות הסטריות
"העניין הוא שאנחנו שולטים במצב כל עוד המסלול ישר, אבל ברגע שנצטרך לנחות, לא יודע מה יהיה", אמר איש הצוות כמפציר. הגבר הביט בו בחומרה ואף הרחיק כמעה את משקפיו מאפו כדי להיטיב לראות.
"הריני להזכיר גם לך אישי הצעיר", אמר, "שאנו עלינו על מטוס זה בעודו על הקרקע ולשם לפחות עליכם להחזיר אותנו!" ושוב בהבעה יומרנית וגאה כמו שקם ממקומו, שב והתיישב. הנוסעת שישבה בסמוך שוב פרצה בצעקות היסטריות.
הגבר שב וקם לעומתה "בשום פנים ואופן לא! שהצעירים האלה ילמדו לקח". ושב וישב.
איש צוות צעיר ונמוך יצא אל מדור הנוסעים, עינו האחת כחולה. "ג'יוני", פנה אל עמיתו שבמדים, "ההגה התחיל לשחק וחטפתי מכה".
"אף אחד"
גבר רחב כתפיים ושמנמן קם מאחד המקומות בסוף המטוס והתקדם אל אנשי הצוות. "אני מוכרח לראות מה מתרחש שם בחדר הטייס", אמר. "מה כישוריך בנושא?" שאלו איש הצוות הגבוה. "לא, אל תתנו לו!" אישה כחושה קמה על מקומה ליד הכסא עליו ישב האיש השמנמן ואמרה בהתרגשות: "הוא אוהב להתעסק עם כל דבר, חושב את עצמו למומחה, יהרוס לכם את המטוס, כמו שהרס לי את מכונת הכביסה!"
איש צוות שלישי פרץ פנימה. "קלטתי את מגדל הפיקוח", הוא אמר בהתרגשות, "הם..."
"רבותי!" צעקה רמה עלתה מהמושב הסמוך להם, "מי נשאר בתא הטייס?" "אף אחד", ענה הדייל מביט בשלושת אנשי הצוות.
לקול צעקות מכל העברים רצו ארבעתם בפנים.
הבעה רומנטית
כעבור זמן לא מבוטל, מאמצים ובהלה, הצליחו שלושת אנשי הצוות, בסיועו הפעיל של הדייל שהשקה אותם בקפה, להנחית את המטוס על-פי הנחיית ממגדל הפיקוח על הקרקע. הנוסעים יצאו תשושים ועברו ליד כוחות הביטחון והאמבולנסים שסגרו את שדה התעופה, אחדים דיברו בקול נמוך, אחרים שתקו, רק הזעזוע שעל פניהם מדבר.
אישה צעירה, רזה וחיוורת שישבה במטוס מקדימה, עברה בגפה ליד איש הנהלת שדה התעופה שקידם את הנוסעים.
"מה שלומו של הטייס?" שאלה בלחש, עיניה הקטנות מכווצות במתח ובהבעה רומנטית כאחת. "הטייס נחת בשלום", ענה לה הלה, בהיסח דעת.

תאריך:  29/03/2015   |   עודכן:  29/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
השמאלנים החלו להבין שהשלטון כבר איננו שלהם, שהם ובניהם, שהיו הנדבך של המשטר האדום בתש"ח, איבדו את ה"הגמוניה", ועוינותם למדינה היהודית בה אינם שולטים עוד הלכה והתעצמה
איתן קלינסקי
אני מאמץ את הצו של הקולות שבקעו בהר סיני: צו קול הצדק - לפעול לחברה של צֶדֶק סוציאלי ולא של חברת צְדָקָה עם פערים חברתיים. לפעול לחברה שלא תשלים עם קיומה של קוטביות מעמדית כפי שקיימת היום בישראל
נסים ישעיהו
אם יש רשעות אצל יהודים, היא רק בחיצוניות, במעטפת. זה לא מה שיעכב את הגאולה. כי בפנימיות, כולם רוצים באמת רק טוב לישראל
אליקים העצני
מה שנתניהו וכל מנהיג ישראלי אחר לא יעשו, גם אם יצעדו על אצבעות רגליהם או יזחלו בפני אובמה על גחונם, את הברירה האכזרית הזאת לא ישנו: מדינה פלשתינית מיד או התנגשות חזיתית עם הבית הלבן
שמוליק ספיר
איך הצליח רה"מ נתניהו להביס את כל מתנגדיו, "כנגד כל הסיכויים", ולנצח את אחד הניצחונות הפוליטיים הגדולים ביותר בדור האחרון. האם זה היה מעשה קוסמות פוליטי של הקמפיינר הטוב במדינה או נס נסתר של ההשגחה העליונה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il