X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעודיה, מצרים וירדן יודעות היטב, שברית עם ישראל לא רק שתחזק אותן ביטחונית, אלא גם תסייע להן כלכלית בפיתוח טכנולוגי ומדעי בנושאי חקלאות ותעשיות מתוחכמות, ומה עוד שאין כיום כל עילה לאיבה בין ארבע המדינות, במיוחד כאשר הגורם הדתי-תרבותי (האיסלאם) יצא מגדר הקיצוניות במדינות האמורות
▪  ▪  ▪
הברית תוכל להכין תוכנית לפתרון לבעיה הפלשתינית [צילום: פלאש 90]

הגיע הזמן שארבעת המדינות הכי מאוימות במזרח התיכון, ישראל, ירדן, סעודיה ומצרים, יחתמו על ברית הגנה הדדית כנגד האיומים מצד האירנים דאעש, אסד, חיזבאללה ואפילו: אל-קאידה. הדבר דרוש מכיוון שרוסיה, סין ועכשיו גם ארה"ב, החליטו לתמוך באירן כשלטת האזורית על-אף היותה מדינת טרור ועל אף התקדמותה לקראת פצצה גרעינית.
למדנו בשנים האחרונות שאין לסמוך על תעתועיו באזור של ברק אובמה במזרח התיכון וגם לא בהמשך מעורבותה של נאטו (בה חברה טורקיה הקיצונית) - לפיכך ארבעת המדינות הנ"ל - יכולות בחתימה על הסכם הגנה ביניהן, לנטרל את רוב הסכנות המאיימות עליהן ולהוות חזית חזקה כנגד אירן... ואולי אפילו כאשר ישראל מבטיחה מטרית הגנה גרעינית לשותפותיה.
אף שמדינת ישראל חזקה מספיק כדי להגן על עצמה מכל תוקף, ואפילו שמצרים חזקה דיה (ויתכן גם סעודיה), ברית הגנה הדדית תבהיר לכל תוקפן באזור, שהוא עומד בפני קואליציה שתביס אותו במהירות. הדבר יביא ליותר הרגשת ביטחון בארצות אלו, וכגוש, גם כוח המיקוח של הברית הזו כלפי האו"מ, ארה"ב, רוסיה, סין והמעצמות האחרות יהיה בעל ערך רב יותר.
כבר כיום הופשרו היחסים בין ארבעת מדינות אלו, אומנם לא בפומבי, אולם מגעים ושיחות וחילופי מודיעין נמשכים כבר חודשים רבים ביניהן, כאשר מסיבות מובנות, הדבר בינתיים מוסתר מעיני הציבור בארצותיהן. המטרה בברית הגנה הדדית תהיה להעלות את הנושא על-פני השטח למטרות הרתעה, והעברת מסר לאזור ולעולם.
ברית ההגנה ההדדית הזו איננה מחייבת דיפלומטיה של "הסכמי שלום" ואפילו לא הקמת יחסי מסחר, תרבות או תיירות בין מדינת ישראל לסעודיה למשל, אבל אין ספק שצעדים בכיוון זה, אכן יווצרו מעצמן במשך הזמן, כאשר קיימת ברית בין מדינות בנושא ביטחוני משמעותי.
יותר חשוב מכל, ברית ההגנה ההדדית הזו תוכל להכין תוכנית לפתרון לבעיה הפלשתינית, ואף לכפות פתרון מוסכם על הפלשתינים וזאת מכיוון שהמורסה הטרוריסטית הזו קיימת בלב ליבה (הגאוגרפי) של הברית ההדדית המוצעת, והינה ללא ספק, סיכון תמידי, המפריע להרגשת הביטחון האזורי ולשמירתו. יקשה על הפלשתינים להתנגד לפתרון שיוצע בהסכמה על-ידי ארבעת המדינות.
סעודיה, מצרים וירדן יודעות היטב, שברית עם ישראל לא רק שתחזק אותן ביטחונית, אלא גם תסייע להן כלכלית בפיתוח טכנולוגי ומדעי בנושאי חקלאות ותעשיות מתוחכמות ומה עוד שאין כיום כל עילה לאיבה בין ארבעת המדינות, במיוחד כאשר הגורם הדתי-תרבותי (האיסלאם) יצא מגדר הקיצוניות במדינות האמורות. ומכאן, כל מה שנכתב כאן אינו בגדר פנטזיה, אלא נובע מהבנת המצב הגיאופוליטי החדש שנוצר במזרח התיכון.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
המשך הדיון על ספרו החדש של אבנר הולצמן, "מפתח הלב"    ברוב פרקי הספר מגדיר הולצמן כמוסכמה מוטעית את המסקנה שהסיקו חוקרים מעלילות ספריהם המוקדמים של סופרי "דור תש"ח"
אנה כהן
חברת אליהו ביטוח שילמה שכר ותגמולים בעלות של כ-1.46 מיליון שקל ל"יועץ ליו"ר הקבוצה", שזהו ככל הנראה עודד שריג. סכום זה שולם עבור ארבעה חודשי עבודה, כלומר 365 אלף שקל בחודש בממוצע. ניתן רק לשער מהי הסיבה האמיתית לשכר הכל כך גבוה שהוענק לשריג, אך אין כאן ויכוח על כך ששכר זה הינו מופרז
מנחם רהט
לא כל שלומי אמוני ישראל מכירים את מידת הכרת הטוב וגם לא למדו לקח מסיפורו של חזקיהו המלך, שנענש מחמת אי-הכרת הטוב
מוטי קפלן
זכותו של רמי לוי להיות קפיטליסט מובהק במסווה של "סוציאליסט", עם עסק למטרות רווח כמו הרשת שהקים, שמגלגלת מיליארדים לא מעט בזכות אותם חקלאים שמרוויחים פרוטות בעבור עבודתם והתוצרת שהם מספקים לו ולשאר הרשתות שגוזרות קופון שמן על חשבונם    ודווקא לוי צריך להדליק משואה?
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
ניסוח בלתי מוצלח של צוואת "יורש אחר יורש" הביא לכך שדירה לא הגיעה לבנו של המצווה כפי שהתכוון, אלא לאחייניה של אלמנתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il