X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אל מול גלריית הדמויות של המנהיגות העכשווית שאורח חייהם נעדר המופתיות שהייתה בלובה, אני מוצא לנכון להקדיש רשימה נוספת לאדם, ששידר לסביבתו צניעות וענווה, אורח חיים מופתי כשחייו מוקדשים למען החברה
▪  ▪  ▪
דרך לובה אליאב [צילום: יח"צ]

ביום ששי, י"א בסיוון תשע"ה, 29.5.15 התכנסנו מוקירי זכרו של לובה אליאב במעמד ראש עיריית תל אביב, רבה של העיר ומנהיגי ציבור לקרוא רחוב על שמו של לובה בלבה של העיר, בלב האזור, המציין כיום את העשייה הביטחונית של מדינת ישראל.
באזור שהיה בעבר כפר של טמפלרים בשולי העיר תל אביב שצמחה מהחולות, באזור שכיום הוא הומה ושוקק חיים, יונצח שמו של לובה אליאב ב"דרך לובה אליאב".
אל מול גלריית הדמויות של המנהיגות העכשווית שאורח חייהם נעדר המופתיות שהייתה בלובה, אני מוצא לנכון להקדיש רשימה נוספת לאדם, ששידר לסביבתו צניעות וענווה, אורח חיים מופתי כשחייו מוקדשים למען החברה. פגישתי הראשונה עם לובה אליאב הייתה בקריית שמונה. שם הכרתי שכן ועמית לעבודה. ההבדל בינינו היה שאני עבדתי באותה מערכת בשכר, ולובה אליאב עבד כל אותה שנה בהתנדבות מלאה. עזב את ביתו ברחוב קרל נטר 2 בתל אביב וחי בחדר קטן מרוהט בריהוט ספרטני - מיטת סוכנות, שולחן כתיבה ופינת מטבח קטנה עם מקרר קטן ("סיביר").
הקדיש שנה מזמנו לעבודה במתנ"ס בבית אדלשטייו בקריית שמונה ובמכללת תל חי. עבודתו התמקדה עם מבוגרים, שלא ידעו קרוא וכתוב ועם חיילים משוחררים, שנפלטו ממערכת החינוך, ואחרי שירות צבאי ביקשו להמשיך ללמוד ולהגיע לתעודת בגרות.
עשיה וצניעות
במתחם הצפוף של בית אדלשטיין, שסבל ממחסור בחדרי לימוד, הנהלת המתנ"ס ידעה שהיא חייבת להכין חדר פנוי שעה לפני השיעור ולפחות עוד שעה אחרי השיעור. אהבת התלמידים ללובה לא ידעה גבולות. הם נאספו שעה לפני השיעור כדי לסעוד עם המורה מדברי המאפה שכל אחד מהתלמידים בתורו הכין. השיעור פשוט לא היה מסתיים, לולא מנהל המתנ"ס התנצל בפני לובה והתלמידות שחייבים לנעול את המתנ"ס.
לימים לובה הלך ברשימה עצמאית לכנסת, שלמרבה הצער לא עברה את אחוז החסימה וכמדומני שהיא קיבלה רק 0.8%. אם בכל הארץ לובה היה מקבל את אחוז הקולות שהוא קיבל בקלפיות של שכונת אשכול, שפרינצק ובלוקונים בקריית שמונה מפלגתו עם 7.5% הייתה מקבלת 9-10 מנדטים. עד היום מלווה אותי דמותה של פלורה משכונת שפרינצק שרצה מבית לבית לדרבן להצביע ללובה, סחבה את בעלה וילדיה חובשי כיפות להתדפק על הדלתות, ולבקש מאנשים להצביע עבור מפלגתו של לובה אליאב.
פגישתי השנייה עם לובה הייתה כאשר רעיתי ואני חזרנו משליחות בצ'ילה, ונעניינו לבקשתו לבוא לעבוד בקהילה החינוכית ניצנה בנגב, בה עבדנו שלוש שנים.
ושוב פגשנו את מייסד הקהילה חי בדירה ספרטנית עם אותה מיטת סוכנות, עם אותה פינת מטבח קטנה עם אותו מקרר ("סיביר") ורק עם מותרות שלא היה לו בקריית שמונה "מזגן חשמלי" וטלפון בחדר.
בימים ששרים, ראש ממשלה לשעבר מבלים בחדרי חקירות של משטרת ישראל, אני מתגעגע לדמות המופתית, ששילבה בחייה עשיה וצניעות. בגיל ששים וחמש במקום לצאת לפנסיה, הוא מעמיס על עצמו סדר יום דחוס של עבודה בהתנדבות עמוסת פעילויות חינוכיות ומקים כפר נוער, בו מצאו בית חם אלפי נערים ונערות.
על אדם כמו לובה אליאב כתב משורר תהילים מזמור א': "אַשְרֵי הָאִישׁ אֲשֶר לֹא הָלַך בַּעֲצַת רְשְׁעִים, וּבְדֶרֶך חֲטָאִים לֹא עָמַד, וּבְמוֹשַׁב לֵיצִים לֹא יָשַׁב".
אני חש, שהמשורר במזמור ט"ו שואל: "מִי יִשְׁכּוֹן בְּהַר קוֹדְשְׁךּ", הוא כיוון לאדם כמו לובה אליאב "הוֹלֵך תָּמִים וּפוֹעֵל צֶדֶק וְדוֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ...כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶך וְשׁוֹחַד עַל נָקִי לֹא לָקַח".

תאריך:  31/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רחוב על שם אריה לובה אליאב (2)
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מגיב ותיק לדין
זqwertyuio  |  31/05/15 15:07
 
- החמס
מגיב ותיק  |  31/05/15 16:17
 
- מגיב ותיק אח של החמאס
מגיב לא ותיק.....  |  31/05/15 17:10
 
- מפגש הקיצונים
יהודית רב  |  1/06/15 08:39
 
- מאיפה צץ המגיב האלים וגס הרוח? ל"ת
א.א.א.א  |  1/06/15 09:21
2
אדם כמו לובה אליאב.
חסר לנו היום   |  31/05/15 15:35
3
דמות מופת.
ידידיה  |  31/05/15 15:59
4
להפריח את הנגב
ידידיה  |  31/05/15 16:14
5
יפה במיוחד המקום בו נמצא הרחוב ל"ת
יהודית רב.  |  1/06/15 08:19
6
תודה לרון חולדאי  ל"ת
מ.מ   |  2/06/15 09:15
7
לובה חסר לנו היום
איצי   |  2/06/15 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל בלאיש
שמונה שנים של הליכים, תחנות, החלטות, ערעורים ופסקי דין נדרשו כדי לפרק שיתוף במקרקעין. עוד דוגמה למצב הבלתי-אפשרי של הליך האמור להיות פשוט ומהיר - וגם כמה הצעות לפתרונות יסודיים
יוני בן-מנחם
ישראל השיגה ניצחון נקודתי בפיפ"א אך הקרב רק החל. הרשות נחושה להמשיך בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ולישראל צפויה מערכה קשה
אברהם שלום
באנגליה אין חוקה כתובה אבל המערכת הפוליטית היציבה שם פועלת על-פי כללים מוסכמים, ולישראל יש מורשת עתיקה של משפט צדק ודאגה לחלש שהבטיחה דמוקרטיה ללא חוקה כתובה
דוד בדין
הגיעה העת לדון במה שכתבים רבים באמצעי התקשורת המרכזיים מהססים להתייחס אליו: אפשרות מעורבותו של פעיל העולם התחתון היהודי האמריקני בהעברת מזומנים למשרדו של ראש ממשלת ישראל המורשע
אורנה ליברמן
סרט כמו מעידן אחר שהדיה של האקטואליה, שלכאורה זרה לו, פולשים אליו מדי פעם, כדי למחות, להגחיך, לצחוק או לחייך. לאור הצלחת הסרט באולמות הקולנוע הצרפתיים, האם העוף המוזר אז'ן גרין הוא בדרך להפוך אושייה תרבותית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il